Hanhart Only

Ik durf het niet met stelligheid te beweren, maar handwinder werd niet ontkend. Indien juist, zit je dan het dichtstbij het origineel van 417 als maar mogelijk is.
Nog origineler is een originele kopen. Vinden wordt echter al een opgave.

Had de oorspronkelijke 417 een column wheel chronograaf? Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen, omdat sommige van die 417’s van verchroomd blik waren, en de ES versies een keer uit staal opgetrokken waren, dus er was wat cost-cutting aan de hand, destijds.

Maar wat nog meer… Het is een militair horloge. Dan lijkt mij de makkelijk te servicen en bomb-proof cam-lever constructie mooier dan een gevoeliger column wheel, zou een mens denken.

Maar los daarvan kun je je afvragen of een 42mm moderne met column wheel dan dichter bij het origineel zit, of een 39mm cam & lever movement. Want ja, in het laatste geval is de kast dan weer goed.

Verhip. Een Column wheel.

Oh well. Ik ga voor de 39mm limited met cam & lever als ik er eentje te pakken krijg, maandag.

3 likes

Ben heel benieuwd naar dit model.

Ik zit al een tijdje te loeren naar de 40mm pioneer tachytele. Dit moet dan mijn eerste flieger chrono worden.

De maat lijkt op papier perfect voor mijn 18cm polsen… Echter de lugs zijn behoorlijk lang.

Wat denken jullie?

Dit :point_up_2: ziet er nog oké uit.

Geen porem :point_up_2:… Maar ja dat komt door het perspectief.

Zo ziet het er weer prima uit…

Het is met 15mm wel een dikkertje. Zie rechtsonder laatste foto :see_no_evil:

4 likes

Het is een mooie klok, maar die lange pootjes doen afbreuk, naar mijn bescheiden mening.

1 like

Ben ik met je eens hoor… Die kastpootjes hadden zonder problemen een paar millimeter korter gekund.

Binnenkort toch nog maar eens ff een keer passen.

1 like

11 likes

Man, wat doet dat horloge het goed op die band!

1 like

jammer dat er 24 uur in een dag zitten… :slight_smile:

6 likes

Ik zie net dat er in de webshop van Hanhart een 417 ES Red Lion 39 mm staat bij de Sonderneditionen. Was die al aangekondigd?

Oh lieve help, terwijl ik dit tik en de plaatjes bekijk zie ik dat het een samenwerking betreft met The Urban Gentry.
Moet ik even van bijkomen… :astonished: :astonished:

8 likes

Precies diegene die ik bedoelde :wink:

Zouden er nog invoerrechten en btw bijkomen? Waarschijnlijk niet he? (gezien Hanhart in Duitsland zit)

1 like

Hoe kan je die bestellen? Ik kan hem niet aanklikken…

1 like

Onderaan de pagina staat een linkje naar de Hanhart webshop.

Alstu.

1 like

Prrrr, wat lekker. Hoopte dat hij 2-300 euro goedkoper zou zijn… Nog even nadenken :slight_smile:

Heb een soort kortsluiting in mijn hoofd. Ik wil hem maar het is dan mijn tweede zwarte chrono in de collectie… Ga er 1 nachtje over slapen :slight_smile:

1 like

Bah!

The urban gentry… Wat een afgang
2000 ekkies… Kom op man. Mijn hanhart is gebroken ;’(

4 likes

Ik zit ook al even te kijken naar een Hanhart Chrono hoewel ik iedere keer weer wegzap bij de foto van het uurwerk

Wat is precies het verschil tussen de 2 chronograaf uitvoeringen die enkele posts hierboven genoemd worden?

Schijnt ook een niet limited te komen (zonder de rode drukker) lees ik net op Uhrforum. Ik ben benieuwd, deze limited versie kan mij nl. niet zo bekoren.

1 like

Zie je niks van als ie op de pols zit. Nummer 85/150 komt mijn kant op.

7 likes

Toch geannuleerd. Ga wachten op de 39mm zonder rode pusher.

1 like