Hanhart Only

Gefeliciteerd! Vergeet niet foto’s te delen :wink:

Voor mij een no go dat TGV gebeuren

2 likes

Oeh… Weet je ook wat meer, zoals specs of releasedatum? Heul benieuwd

Niet vee meer dan dit:

“ Laut Aussage der beiden Geschäftsführer kommt nach der limitierten Bronze in 39mm
diese hier in 150er Auflage mit rotem Drücker und dann ein unlimitierte ohne roten Drücker”

Zie:

Vage bron, maar hoop doet leven

Dit wordt hem ook niet voor mij…Ik ben een jaartje moderator/beheerder geweest bij dat rare clubje.

Dus al staat het op de caseback…

:eggplant: :beer: :beer: :beer:

:point_up_2: Lees: Dicker loel drei bier! :joy: :+1:

1 like

Klinkt nu heel wijs als ik zeg dat ik vermoedde dat deze eraan kwam. En wel van TGV zelf. Via een post van hem op Insta waar hij aankondigde dat hij een grail incoming had uit Duitsland met een verwijzing naar rood.
Nou vond ik TGV niet zozeer het vermelden waard, zeker aangezien ik deze klok nooit zou kopen. Sorry voor Hanhart, maar zijn kas hoef ik niet verder te spekken.

Ik wacht liever op de gewone 417 met 42mm kast.

1 like

Hoe bevalt deze? Ook met name de band?

Daarom komt er bij mij straks ook een normale caseback op :joy:

3 likes

Schijnt volgend jaar ergens te komen.

1 like

En nog veel belangrijker. Zonder old radium lume. Ik knapte totaal af. Niks tegen de urban gentry, maar wel tegen die rode knop en die lume.

Als er nog een 39mm komt wil ik graag weten wanneer, zo nee, dan koop ik een Excelsior Park in het oud roze.

4 likes

Bij de specs staat dit: “Super-LumiNova® light-old-radium coated numerals and hands”
Die samenwerking met the Urban Gentry begrijp ik niet, totale mismatch wat mij betreft. Daar gaat die wolk van Steve McQueen die als mooie legende om de 417 heen hing. :see_no_evil:

2 likes

Super! Op korte termijn schrijf ik een ’ NA '. Komt zeker de band aan bod.

1 like

Ik snap niet waarom mensen zo struikelen over die gravure op de caseback. Voor mij zijn het puur de zichtbare elementen op de voorkant, zoals dat gore lichtbruin en die knop.

Steve McQueen is dood, en ik denk niet dat ik een dikkere joekeloekes krijg omdat ik een horloge draag wat de goede man cool vond in de jaren zestig.

Pardon. Steve McQueen leeft nog, maar draagt geen Hanhart. “12 years a slave” was een fantastische film, het moet gezegd.

1 like

Nou, ik associeer dat met die Engelse Amerikaan; TGV (heeft ‘ie ook al gekaapt! :laughing:) en die opgeklopte reviews van hem waarin teveel lucht bij ieder woord naar buiten komt. Een soort foute YouTube priester waar ik om kan lachen, maar die ik niet dichtbij wil hebben. En ik krijg er een enorm slappe

van.

1 like

Zo beginnen die reviews van TGV ook altijd, ik mis alleen de rubberen dino.

2 likes

Ga m toch omruilen voor een normale 39mm, historisch toch wat correcter. 417 schijnt af fabriek nooit echt met een rode pusher te zijn uitgeleverd.

Zal ergens volgend jaar worden, maar heb toch geen haast.

Deze limited is overigens al uitverkocht (wellicht nog wel bij dealers te krijgen). Snel gegaan.

1 like

Het schijnt dat de rode pusher zijn oorsprong überhaupt niet had in een fabriek. Maar er met rode nagellak op is gedaan.

Zie hieronder het vermeende verhaal -knip & plak werk- inzake de rode Hanhart pusher:

Het verhaal van de rode nagellak
Maar het meest opvallend is natuurlijk de rode poussoir, hét kenmerk van een Hanhart. En daar zit een fraai verhaal achter. De overlevering wil dat een bezorgde vrouw van een piloot de drukker met haar nagellak rood had gekleurd zodat hij hij altijd aan haar zou denken. En bovendien harder zijn best zou doen om veilig terug zou komen. Hartverwarmend verhaal, toch? Maar de rode drukker heeft ook een functie. Onbedoeld misschien, maar toch. De rode kleur zorgt ervoor dat piloten onbedoeld de chronograaf op nul stellen tijdens een cruciale tijdmeting. Bij de 2019-versie van de Hanhart Pioneer TachyTele (Vanaf 1.940 euro) is de rode drukker niet meer gekleurd met nagellak. Tegenwoordig gebruikt Hanhart een mengsel van keramiek en kunststof voor de productie van de rode drukkers.”

Ik vind de rode pusher juist een toffe Hanhart signatuur. Ik zou niet snel een Hanhart kopen zonder rode pusher.

2 likes

Grappig. Ben het lang niet altijd met hem eens, maar z’n video producties zijn prima en z’n stem is niet slecht. Hij neemt vaak ook de moeite om wat achtergrond bij z’n verhalen te zoeken. Dan zit hij niet met kalknagels in beeld horloges te filmen, hij schreeuwt niet, en z’n spreekritme is evengoed niet monotoon. Ik vind het dus een betrekkelijk fijne reviewer, als je de hubbub er om heen niet zo serieus neemt.

Ik vind hem bij de Monopushers een stuk beter ogen, bij sommige van de dual pusher chronografen vind ik het ook nog mooi, maar op de 417ES vind ik 'm als een lul op een drumstel slaan. En al helemaal de keuze om de onderste pusher de rooie pusher te maken. :slight_smile: Doe dan de bovenste. :slight_smile:

Correct, althans, ik heb er nog nooit eentje gezien.

2 likes

Specifiek over de 417

We guess that originally from Hanhart there was no red pusher. Still, we‘ve seen some cases with a red pusher. Either the cases have been exchanged or the pusher has been painted, we are not sure.

Die rode pusher heeft/had vooral nut bij een flyback, daar blijft de resetknop werkend indien de chrono loopt. Bij de meeste normale chrono’s is de resetknop losgekoppeld zodra de chrono loopt. Pas als ie is stopgezet, kan ie worden gebruikt om te resetten.

2 likes

That I have to give him. Hij haalt het verhaal achter het horloge of merk er vaak uitgebreid bij en laat z’n horloges ook prima in beeld komen. Alleen… die hele setting in die vrijgezellenkamer en die onbegrijpelijke intro’s met rollenspel via een rubberen dino …niet te doen. Z’n stem kan 'ie niks aan doen, maar trek ik door z’n manier van praten slecht.
Als ik TGV naast andere online reviewers zet dan doet hij het inderdaad een stuk beter dan de rest. Dat zegt dan weer veel over rest. Vooral dat schreeuwen, daar zou een zoekfilter voor moeten worden gemaakt. :face_with_hand_over_mouth:

1 like