Happy Historische Horloge Hoarders

:pleading_face:

Ik sleutel graag aan horloges, maar kan er daarna eigenlijk geen afstand van doen.
Hier ook geen dure exemplaren gelukkig.
Ik heb er ook een paar meer dan wat voor de meesten hier gebruikelijk is denk ik.
Zolang je er plezier aan beleeft en je verder nog gewoon kunt leven is het goed.
Ga geen dure horloges kopen die je eigenlijk niet kunt betalen om indruk te maken op mensen die je niet mag.

6 likes

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Jij bent toe aan een extra kastje

1 like

Ik heb ze om op te knappen.
Zijn ze klaar, dan heb ik mijn lolletje gehad en mogen ze weg.
Het duurt altijd wel een tijdje voordat ze weg zijn en tot die tijd draag ik ze. Er is dus altijd voldoende keuze.
Misschien een stuk of drie die ik niet snel weg zal doen.

Dat zoeken naar leuke projecten herken ik wel, daar beleef ik ook veel plezier aan. Over het algemeen vind ik er meer dan ik weggesleuteld krijg, dus tsja…

5 likes

Ik kan bijna een maand elke dag een ander horloge omdoen. Echt een beginner. :rofl:

6 likes

Ik zit bijna op het niveau, dat ik iedere dag een ander horloge om kan doen, zonder hetzelfde te dragen… Maar daarvan heb ik er ongeveer 150 in de vaste collectie zitten. De rest is voor te sleutelen, een keer te dragen en dan weg. Maar zelfs dat gaat niet zoals ik het wil… (en worden de aantallen alleen maar groter.)

Dus heb ik me nu voorgenomen om vooral Japanse horloges te kopen, maar als ik op de rommelmarkt een leuk ander horloge tegen zou komen, weet ik heel zeker, dat ik geen nee zeg…
Dat gezegd hebbende, heb ik laatst toch wat Seiko’s laten liggen, omdat ik er heel zeker van was, dat het Mumbai specials waren…

7 likes

3 is meer dan zat. Ik snap die mensen niet. Kwaliteit boven kwantiteit.

Waarom 300 horloges? 1 mooie constante horloge voor alle gelegenheid. Af en toe een ander bandje. Lijkt me echt top

17 likes

Er zijn mensen die er 400/500 hebben en die bij het huis uitruimen er echt nog koffers vol vinden.

Zelf ben ik blij met mijn beperkte collectie.
Een paar erfstukken, wat dagelijks spul en enkele mooie stukken.

7 likes

Mijn complimenten voor de mooie verzameling.

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:

2 likes

je zou mij ook een hoarder kunnen noemen maar toch ben ik nu op een punt terecht gekomen dat ik voldaan ben met de verzameling, tenminste, er waren jaren dat ik bijna iedere maand wel een horloge binnenhaalde maar dat is voorbij.
intussen al wel wat weggedaan en nu me enkel gericht op wat ik echt mooi vindt.
ben nu nog enkel twee aan het bekijken die ik graag wil maar dan zou het me niet verbazen dat het einde van de verzamelwoede definitief voorbij is :slightly_smiling_face:

6 likes

image
:rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

Pffffff, een half jaar :woozy_face:

Per merk?? :innocent:

9 likes

:rofl: :joy: Ik geloof je meteen…

1 like

Dat was een goede tip (van @Lexaf )

Bij mijn laatste bezoek aan de Ikea ook een paar kunnen scoren. Alleen geschikt voor vintage horloges (maar daar heb ik er genoeg van).

@scudo zei het al: koop je een projectje, knap je die helemaal en vervolgens blijft ie gewoon in de collectie.
Ik kan er ook slecht afstand van doen.

10 likes

Volgens mij ben je inmiddels ook de tel kwijt Bill. :rofl:

4 likes

Je bedoelt toch ik verkoop er 3 en koop er weer 15 terug om plaats te maken :rofl:

5 likes

Zijn er wel heel veel!! :face_with_hand_over_mouth::smiley::smiley:

1 like

Baas boven baas…

1 like