Hardlex polijsten VS plaatsen saffier

Beste forumleden, sinds kort heb ik een 25 jaar oude Seiko SKX007j. Het hardlex glas heb ik met onderstaande polijstpoeders geprobeerd op te knappen. Ondanks het opvolgen van de instructie krijg ik geen glimmend resultaat. Heeft iemand de gouden tip?

Verder de vraag of saffier een betere upgrade is. Als dit zo is dan ben ik benieuwd of Zuid-Hollands forumlid er één te koop heeft, en het leuk vind om te helpen bij de wissel :grinning:

https://speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?cPath=182&products_id=69483

Hardlex en mineraal polijsten zonder professionele apparatuur/kennis is geen succes. Gaan voor een nieuw glas. en dan misschien ook een nieuwe bezel? :innocent:

Neeeee, dat is patina :nerd_face: :wink:

Bedankt, maar ik ben geduldig en geef niet zomaar op :wink:

Ik weet zeker dat ik de ‘patina’ erop heb gewreven :see_no_evil:

1 like

Of het een gouden tip is weet ik niet, aangezien ik er (nog) geen ervaring mee heb, maar met Cerium oxide poeder zou je glas kunnen polijsten. Diepe krassen eerst verwijderen met waterproof schuurpapier en daarna polijsten met een pasta van Cerium oxide. Volgens mij is dit niet zo makkelijk als het klinkt.
Een saffier glas is zeker een upgrade en is veel minder arbeidsintensief. Die kan iedere horlogemaker er wel voor je in zetten.

1 like

Nieuw glaasje plaatsen.
( en vergeet dan ook een nieuwe glaspakking niet )
En dan zou ik kiezen voor het standaard Hardlex en geen saffier.
Op saffier word je gek van de vingerafdrukken en andere vettigheid.
Dan blijf je poetsen :grimacing:
Heeft Hardlex veel minder last van, even zo als van hinderlijke spiegeling.

1 like

@Chronoloog
Ik zou een glaasje van saffier (compleet met een setje pakkingen) zien te bemachtigen
Het resultaat van een dergelijk ’ upgrade’ is verbluffend.
"Been there done that’ met m’n Citizen duikert.


Betreffende glaasje [met pakkingen], na een tip van een forumlid van hier, overgenomen van een forumgenoot uit het land van de onbegrensde mogelijkheden van een naburig forum.

1 like

Ik heb een tijdje terug wat krasjes uit mijn hardlex gehaald met cerium oxide, dat is echt prima gegaan.
Had er ook een klein stukje over geschreven destijds:

Upgrade naar saffier kan natuurlijk ook, beter krasbestendig met het oog op de toekomst.

1 like