Even ontwaakt uit m’n horologische winterslaap.
Wat is het geval: ook in m’n horologische winterslaap hou ik, met een half oog, het blauwe gedeeltje van ons forum in de gaten. Op zoek naar dat ene horloge cq horlogebandje waarvan ik eerst nog niet wist dat ik het zou willen hebben.
Dat ene horloge blijkt nu een Seiko Grand Quartz 9940-8010 uit 1978 te zijn met een HGP [hard gold plated] kast en een "Twin Quartz Dual Oscillator – Thermo compensation – 10spy [afwijking 10 seconden per jaar]” uurwerk.
Na het zien van de foto’s en het lezen van het verhaal in ons blauwe gedeelte volgde eerst wat virtueel overleg en uiteindelijk de rit naar het midden van het land.
Want: horloges ontvangen via een van de pakketjesboeren van deze wereld is niet echt mijn ding. Gewoon old school: een ontmoeting in de echte wereld, zo koop ik m’n horloges. Moet iets eerst in het echie kunnen zien en voelen Op die manier ervaar je of je gevoel bij het verhaal uit de advertentie je niet bedrogen heeft en maak je ook nog eens kennis met de ‘mens’ achter de gebruikersnaam @The_Don .
Ook dit maal liet mijn gevoel me niet in de steek, die beroemde ‘click’ met het horloge was er gelijk en bleek Chris ook nog eens een prettig mens en aangename gesprekspartner te zijn.
Chris, dank dat ik de Seiko uit je geboortejaar van je mocht overnemen, zal haar koesteren.
Maar goed, nu heb ik mijzelf wel voor een typisch eerste wereld probleem geplaatst.
Op het gebied van horloges is m’n stelregel: vier horloges, meer niet. Met andere woorden: komt er een horloge bij, dan moet er eentje wijken.
Maar welk van het oude kwartet mag nu het veld ruimen? M’n ‘UFO’ ? Nee, never nooit niet. M’n Fenix? Nee. M’n Duikert? Nee, die ook niet. Blijft over: m’n chronograaf.
Haar lot is bezegeld: ze mag eerdaags huize levensnevel verlaten. Wellicht heeft 1 van m’n beide zoons interesse, zo niet dan zien jullie haar wel in het blauwe gedeelte verschijnen.
Ik ga nu weer verder met m’n horologische winterslaap, fijne feestdagen allemaal.
note: topic titel aangepast.