Haute cuisine vs. snacks vs. mijn eetlust

Een paar stellingen:

1. Sinds ik een aantal mooie horloges heb gezien en gehad kan ik niet meer zo goed genieten van eenvoudigere horloges. Hoe vervelend ik snobisme ook vind, ik ben een snob geworden.
  2. Ik weet dat ik een snob ben, maar blijf toch snacks aanschaffen om daar dan weer gauw op uitgekeken te raken. De beleving is er niet, en het komt niet altijd door iets aanwijsbaars. Misschien ben ik dus niet alleen een snob, maar ook nog merk- of statusgeil.
  3. Hoe meer ik dit doe, hoe meer de beleving überhaupt verdwijnt. Ook mijn favoriete horloges interesseren me hierdoor minder. Vermoedelijk ben ik dus ook nog decadent aan het worden.

Herkent iemand dit? Weet er al iemand een oplossing? Of zijn dat alleen mensen die niet op dit forum zitten? :smile:

Wat nu?
  • Alles wegdoen en uitloggen
  • Kap gewoon met snacken
  • Nog duurdere horloges kopen
  • Anders, namelijk …
0 stemmers
15 likes

Niet meer snacken, zonde van dat geld :moneybag:
Voortaan alleen nog maar gezonde aanwinsten kopen :wink:

8 likes

Dat heet volwassen worden. Je spelt snobisme dus verkeerd. Maar er is hulp. Door het verloop van tijd genees je.

Mooi hè zo een tudor… :sunglasses:

15 likes

Je moet op dieet man :sweat_smile:
Jezelf beperken en in de hand houden om telkens op elke impuls in te gaan. Zet een lange termijn doel, een horloge uit je grail list die onbereikbaar lijkt. En stop met snacken.

4 likes

stop met snacken, je voelt je meteen fitter en volg je hart, dat klopt altijd

1 like

U bent verzadigd. Tijd voor een nieuwe hobby…

15 likes

Excuses. :sweat_smile:

Begrijp ik het goed dat u “Tudor” en “Seiko” hetzelfde schrijft, dokter Brick?

Ja, dat is dus het probleem, ik zie het gewoon niet zo goed meer. Een grail hebben is een teken van enthousiasme, en dat heeft een beetje plaatsgemaakt voor verveling. :thinking:

Ja, dat is eigenlijk sowieso wel mijn voornemen, ongeacht wat ik verder doe.

Ik heb er al te veel… :face_with_peeking_eye:

1 like

Ik herken dit. Zit ook al even in deze fase…:man_shrugging:

Heb ook geen oplossing voorhanden helaas…

1 like

Ja, ik meende dat al te herkennen, maar ik wil je ook geen diagnose opdringen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Daar hebben we Dr. Brick voor toch…:sunglasses:

Lastige fase is het inderdaad. Alles al gezien en gehad binnen budget. Geen zin om boven budget te gaan, tenzij er een keer een prijsje valt. Dus zolang er niet iets bijzonders, lees : wat echt doet prikkelen, langskomt piel ik maar een beetje aan. Er zitten soms leuke modellen tussen maar lang blijven doen ze nooit.

So be it. :innocent:

1 like

Ik snap t wel. Ik ben via de route Citizen-Seiko-Oris-Omega-vintage-Tudor-Rolex-Seiko weer rond.

Ik neig naar n dressy JLC/IWC/basic Lange, maar denk nu weer aan n Grand Seiko…

Zie van alles moois voorbij komen, maar weet dat n collectie van 3-4 dagelijksehorloges genoeg is.

Ook geholpen door de onderhoudskosten die ieddre 5-10 jaar voorbij komen…

2 likes

Ik denk inderdaad dat dat zo’n beetje het optimum is als je geen verzamelaar bent.

Trouwens: lekker @munkel :joy: waar blijven die adviezen?

1 like

Ik zit precies in dezelfde schuit :rofl:

Ik weet op dit moment gewoon niet meer wat ik met de hobby aanmoet

3 likes

Heb je als eens een tijdje wat meer afstand van de hobby genomen. Even niks over lezen, gewoon zelfde horloge dragen, alles even loslaten.

Geef het even de tijd dan kan je daarna weer met meer plezier terug in het diepe springen.

Hielp bij mij :man_shrugging:t2:
Succes ieder geval, ben benieuwd naar de uitkomst.

7 likes

Mijn deelneming :white_heart:

Niet echt. Ik heb wel al een tijdje een soort ‘harde kern’ die niet veel wisselt. Maar misschien is meer afstand inderdaad beter.

1 like

Ik draag geen horloges meer.

3 likes

Eigenlijk geef je zelf al antwoord op je vraag. Goedkopere horloges doen je niks. Met andere woorden, spaar voor een graal. Koop die en kijk wat het met je doet.

Die heb ik vaker voorbij zien komen. Ik ging van 1 naar 3, meteen door naar 8 :laughing:

2 likes

Anders namelijk…

Gewoon een tijdje niet snacken noch smullen.

Het is er bovendien vanaf vandaag of vanaf woensdag de tijd van het jaar voor. Je zal dus niet uit de toon vallen.

En onthouding makes the heart grow fonder.

1 like

2 á 3 vind ik al genoeg en met snacken zit je al snel weer aan 4 of 5 en dat valt iedere keer weer tegen

1 like

Het viel me al op dat die mooie Certina niet vaak op een wristshot te zien is. :slightly_smiling_face:

Nu alleen nog verzinnen wat dat dan is…

Gaat het nog over horloges? :smirk:

Dat dwingt in elk geval wel tot heldere keuzes. Misschien zou ik een kleinere opbergkist moeten kopen. :sweat_smile:

1 like