Heb je eigenlijk meer dan 3 horloges nodig?

4 likes

Dit zou ook werken (AI dus let niet op de details…)

6 likes

Drie werkt voor mij perfect:
De Pelagos LHD is mijn daily. Titanium, mooie details op de wijzerplaat (die half verzonken markers :smiling_face_with_three_hearts:) en roulettedate. Genoeg om iedere kantoordag een upgrade te geven.

Iets netter? Dan de The Citizen. Een “if you know, you know” horloge dat prima onder de radar vliegt, stijf staat van de Japanse aandacht voor details en techniek, die echt next level is. Oh en ook weer van titanium, en een wijzerplaat van papier (soort van).

En dan de beuker: een Sinn UX gemaakt van duikbootstaal. Natuurlijk een beetje zoals die Landrover die nooit echte blubber ziet. But who cares :stuck_out_tongue_winking_eye:.

11 likes

Deze nu voor mij!

15 likes

Nodig? Nee
Maar optisch ontbreken er wel enkele die ik zou willen toevoegen.

6 likes

Groene deepstar staat nog in blauwe gedeelte mocht je nog zoeken :innocent: ik vind ze top.

3:

Meer nodig, zeker niet… maar dat gezegt, 3 heb je ook niet nodig als, je voor een goeie GADA gaat🤫.

Allemaal luxe problemen dus

4 likes

Ben het wel eens met de eerdere opmerking dat je tegenwoordig - dankzij de smartphone - eigenlijk geen horloge meer nodig hebt. Maar als sieraad heb ik er toch graag eentje om. Dus varieer ik van dag tot dag met de vijf horloges die ik als mijn ‘verzameling’ beschouw.
Werken doe ik als pensionado niet meer en sinds ik op de 20-ste etage woon klus en tuinier ik ook niet meer (bevalt goed!). Sporten is voor mij zwemmen, dat doe ik bijna dagelijks, maar dan laat ik de horloges thuis. In mijn zwembad hangt namelijk een klok aan de muur.
Als ik drie van mijn vijf horloges zou moeten kiezen:

De Casio Oceanus voor de nettere momenten in het leven. Op visite, uit eten, vergaderen, dat soort dingen. Loopt altijd goed, heeft nooit een nw batterij nodig en zit er wel sjiek uit!

De Seiko Astron voor de show. Vind dit horloge wel imponerend. Wie heeft er nog een stopwatch nodig? Ik niet, maar het staat wel ‘sportief’. Horloge loopt altijd goed en heeft nooit een nieuwe batterij nodig.

De Citizen Mont-bell voor vrije tijd - ben eigenlijk altijd vrij - op vakantie en op de camping. Oogt sportief, duidelijk afleesbaar, krasvast, 20 bar waterdicht en helemaal mijn stijl; eenvoud siert de mens, functie boven poespas, Bauhaus-achtig:

Welk horloge is favoriet: de Casio.

6 likes

Er mot niks. You do you, man. Zo lang je er maar blij van wordt.

1 like

Ik zag het ja! Wilde het liefst eerst de IWC toevoegen😊

2 likes

Als er een titanium SBGX was met de Sakura of een Shunbun wijzerplaat had ik hem morgen in bestelling.

AI doet daar nou net wat Grand Seiko zou moeten doen. :smile::smile::smile:

1 like

Ik denk dat de Sub overbodig is in je collectie. :wink:

1 like

Leuke vraag. Bij mij is 't antwoord eigenlijk nee, en toch blijf ik zoeken, haha. Ik hou 't bewust klein en mik op die ene daily beater die alles aanvinkt. Liever een stuk waar ik elke dag content mee ben dan een lade vol. Al snap ik de verzamelaars onder ons ook volledig, we zijn toch allemaal een beetje gevangenen van deze hobby.

1 like

Mijn dochter is blij met haar 3 piece collection

14 likes

En toch he… economisch niet helemaal de moeite waard om helemaal in blauw te zetten en al heel veel wilde dingen mee gedaan. Niet stuk te krijgen.

4 likes

Buiten mijn eigen collectie om, waar ik ook probeer een perfecte combinatie van drie horloges te bemachtigen, denk ik dat deze 3 het aardig afdekken

Volgens mij is redelijk duidelijk waar welk horloge geschikt voor is.

Dus ja, met drie horloges kan je keurig voor de dag komen.

:watch: :watch: :watch:

12 likes

Voor mij is het basistrio:

dresser op leer
Chronograaf
Toolwatch op staal

In mijn geval:

Railmaster 39mm bruin croco
Tag Heuer Monaco blauw
Omega Planet Ocean 8500

Als het budget ruimer was:

A lange & Sohne 1815
De Monaco blijft (daar begon mijn horloge gekte mee)
Czapek Antarctique

3 likes

En je kan maar 1 tegelijk dragen dus het hebben van 20+ horloges mij persoonlijk vrij nutteloos lijkt

1 like

Een hobby hoeft gelukkig ook niet altijd nut te hebben.

3 likes

Eens

1 like

Klopt natuurlijk helemaal, ach dan gewoon lekker bewaren en af en toe eens om bij wilde activiteiten :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Had voor de G gekozen omdat ik dat de minste vindt.

1 like