Bij nader inzien lijkt dit me prima te doen:
- duiker
- chrongraaf
- iets klassieks
Die zou idd ook kunnen in plaats van de Santos. Beiden fantastische horloges. De historische context van de Santos tegenover de schoonheid van de GS.
Ja, en nee. Iedereen hier herkent de “kriebel” en “nooit perfecte collectie” gevoelens. Soms word ik er moe van. Kost allemaal tijd en aandacht die beter (?) besteed kan worden.
Het overviel me toen ik de deur uitging en horloge wisselde, geen van de 15 of zo horloges die in de kluis liggen voegt materieel iets toe. Wel eens met de opmerking dat de Sub vervangen zou kunnen worden door bijvoorbeeld een Bruce Wayne en de Santos door een paar andere elegante (maar wel 100m WR!) opties.
Hij is prachtig. Maar zet dat glaasje nou terug, ik krijg hier hoofdpijn van ![]()
“Heb je eigenlijk meer dan 3 horloges nodig?”
Ja, je hebt meer dan 3 horloges nodig. Voor elke gelegenheid een andere horloge. Daarnaast voor elke (bijzondere) herinnering koop je tenslotte weer een nieuwe pronkstuk, anders vergeet je de herinnering weer ![]()
![]()
En het is een mooi excuus om toch weer eentje aan te schaffen ![]()
Daily - Tudor (misschien vervangen voor Explorer)
Beater, vakantie - Hamilton
Wat mot er bij, chrono, dress? Ben niet zo van de duikers… ![]()
Hahaha ![]()
Met dat duo zou ik ook wel kunnen leven ![]()
Spelletje: ik heb er nu vier, welk horloge zouden jullie naar het blauwe deel afvoeren om tot een three piece collection te komen?
De G mag er wat mij betreft zo uit, die andere keuze vindt ik moeilijk.
De G Shock uiteraard ![]()
Mijn antwoord is vrij duidelijk… Ja!
Het is bij mij echt een accessoire voor bij m’n kleding.
Nu in het zwembad mijn duikertje om, bij de lunch/diner iets met een leren band wat dan weer bij m’n kleding past.
Ga ik persoonlijk niet met drie horloges redden. ![]()
Eigenlijk zou twee al voldoende zijn. Gekleed en sportief:
Als nummer drie degene die ik zeker zou gaan missen:
Drie is wel wat krap voor alle gelegenheden.
Maar als het echt niet meer kan dan blijft het volgende over:
Een toolwatch / duiker
Een chrono
Een dresser (eventueel een fieldwatch)
Optie 1
Optie 2
Mijn duo combi is nu eigenlijk mn Shrouded Monster en Garmin Instinct Crossover 1.
Zou ik er nog n 3e aan toe moeten voegen denk ik n Rolex Explorer ofzo. N kameleon die met n ander bandje n hele andere uitstraling krijgt. T enige wat ik jammer aan t model vind, is dat t geen opgelegd logo heeft. En dat t niet zo n uitgebreide fijnafstelling heeft in de sluiting als de Submariner.
O.k., ben wel benieuwd, dan. Welk horloge is dat dan??

Thanks
. Kan ze ook beide aanbevelen haha! Ben wel benieuwd of een Explorer mij meer brengt dan de Tudor voor dat prijsverschil.