Heb je horloges die je echt nooit wegdoet?

Tot nu toe heb ik van een paar horloges gezegd dat ik ze echt nooooit meer weg zou doen. Toch hebben deze horloges uiteindelijk allemaal de horlogesdoos verlaten.

Voorbeelden bij mij zijn de Baume & Mercier Hampton Spirit en de Omega Semaster. Vooral van de laatste heb ik altijd gezegd dat ik 'm niet zou verkopen, maar onlangs is het toch gebeurd. Hebben jullie horloges die je echt nooit wegdoet, of wellicht horloges waarvan je dat altijd hebt gezegd en die uiteindelijk ook zijn vertrokken? Zo ja, welke?

[URL=http://s1124.photobucket.com/user/Ricardo2801/media/SAM_0835_zpsmyrqvrp8.jpg.html][/URL]

2 likes

Deze Seiko SLQ019 titanium kinetic chrono. Al 20 jaar trouwe dienst onder alle omstandigheden. Toen al duur, maar geen seconde spijt van gehad. Voor mij de ultieme pasvorm. Is een kinetic eigenlijk een “hybride”? Hij is zelfopwindend maar heeft ook een condensator als accu.

9 likes

7 likes

Wat mij betreft gaat deze nooit meer weg…

10 likes

Twee zelfs. Mijn Speedy en Monaco.

3 likes

Over deze denk ik nu van “die gaat nooit meer weg” maar ja alleen de tijd zal het uitwijzen :v:t2:

3 likes

Dit horloge doe ik nooit meer weg: Beitling Crosswind staal/goud
Ik heb het cadeau gekregen van mijn vrouw voor ons huwelijk
Zelfs in het onwaarschijnlijke scenarion van een scheiding blijft dit horloge in de familie
Komt toe aan mijn/onze zoon als hij hiervoor oud genoeg is :wink:


Een ander horloge dat ik nooit zal wegdoen is mijn Speedmaster Mark II
Het is er 1 van 2 (I/II en II/II)
Ik heb de andere cadeau gedaan aan mijn jongere broer voor zijn 40-ste verjaardag
Bedoeld voor zijn en mijn zoon als ze (wederom) oud genoeg zijn
Dit om te ondersteunen dat "bloed dikker is dan water"
Vandaar de gravure in de “Seahorse” deksel


Tenslotte het laatste horloge dat ik nooit zal wegdoen en ter zijner tijd ook onderdeel wordt van de collectie van mijn zoon. Het is een Omega Speedmaster Moonwatch die ik van mijn vader heb gekregen
Ik heb het verder gepersonaliseerd door het te laten voorzien van een DLC coating


Wellicht dat mijn zoon later de traditie voortzet, dat is uiteindelijk aan hem maar ik hoop dat de Breitling in ieder geval in de familie blijft :wink:

13 likes

Deze blijft tot nu toe al heeeeeeeel erg lang voor mijn doen

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/DC4217E4-3196-49EF-B064-32F4DAB9DEFE-144-000000037652FAC7_zps73ff69f1.jpg.html][/URL]

Eric

5 likes

Door cliogek op 12-09-2015 21:40

“Ik wil de Carrera wel weg doen omdat deze iets te groot is voor mijn smalle pols.”

Ik herkende toevallig je username, maar verder een goed verhaal dit :joy:

Nee

On-topic, zelf al meerdere keren deze claim gemaakt, nooit iets van terecht gekomen.
Vroeg of laat…

Horloge van mijn vader. Ik ben ondertussen ouder dan hij ooit geworden is.

13 likes

Hier ook een erfstuk die nooit weg gaat :+1:

3 likes

2 zeker (heb ik al aan mijn zoon beloofd):

18 karaat gouden JLC cal. 800/C
18 karaat gouden Omega Constellation ref. 2852

1 waarschijnlijk nooit (enige horloge dat ik ooit nieuw kocht, bizarre tocht naar Wuppertal voor gemaakt met de trein):

Sinn 6015st

2 ben ik niet van plan:

Rolex Submariner 5513 (momenteel mijn favoriete horloge)
18 karaat rosé gouden WonderWatch Valjoux 22 chronograaf

De rest is de buitenschil, welke beweeglijk is (waaronder):

18 karaat rosé gouden Zenith cal. 156 chronograaf
14 karaat gouden Omega Constellation ref. 168.005
18 karaat gouden Vetta Valjoux 23 chronograaf

Ik zeg nooit (meer) nooit. Heb het meeste spijt van mijn Pepsi :frowning:

Mijn eerste ‘echte’. SKX007. Gekocht van mijn eerste ‘eigen’ centjes van mijn eerste baan. Daarnaast gewoon nogsteeds een topper naast alles wat ik nu heb dus nee, die gaat nooit meer weg. Ohja, hij heeft ook al de halve wereld gezien (op de foto bij Antilope Slot Canyon, Page, Arizona), het is en blijft mijn 'vakantie’klok (ondertussen is hij wel meer dan dat ;))

6 likes

Deze discus omdat het een erg zeldzaam en lekker eigenwijs model is.

En deze beauty!

7 likes

Deze twee L.E.`s van Vostok ga ik niet meer wegdoen i.v.m. mijn geboortejaar:

Deze ook niet, mijn eerste Russische Chrono:

En deze Seiko ook niet, mijn eerste “dure” horloge:

Maar ik heb nu ook niet de neiging om de rest van de collectie op marktplaats te zetten :sunglasses:

3 likes

De SMP zou ik ook noooit wegdoen, maar is meer dan eens gebeurd…

Nu heb ik een Hamilton Jazzmaster GMT. Die heb ik gekocht van het geld dat ik kreeg voor een gouden armband die ik ooit van mijn opa en oma gekregen heb maar nooit droeg.

Dit horloge is nu toch een soort van herinnering die ik wél draag en gaat daarom dus echt niet weg.

Ik denk al maanden dat deze nooit meer weggaat, vanwege de zeldzaamheid en het lijntje met Amsterdam.

Groet,

Tecco

5 likes