Tot nu toe heb ik van een paar horloges gezegd dat ik ze echt nooooit meer weg zou doen. Toch hebben deze horloges uiteindelijk allemaal de horlogesdoos verlaten.
Voorbeelden bij mij zijn de Baume & Mercier Hampton Spirit en de Omega Semaster. Vooral van de laatste heb ik altijd gezegd dat ik 'm niet zou verkopen, maar onlangs is het toch gebeurd. Hebben jullie horloges die je echt nooit wegdoet, of wellicht horloges waarvan je dat altijd hebt gezegd en die uiteindelijk ook zijn vertrokken? Zo ja, welke?
Deze Seiko SLQ019 titanium kinetic chrono. Al 20 jaar trouwe dienst onder alle omstandigheden. Toen al duur, maar geen seconde spijt van gehad. Voor mij de ultieme pasvorm. Is een kinetic eigenlijk een “hybride”? Hij is zelfopwindend maar heeft ook een condensator als accu.
Dit horloge doe ik nooit meer weg: Beitling Crosswind staal/goud
Ik heb het cadeau gekregen van mijn vrouw voor ons huwelijk
Zelfs in het onwaarschijnlijke scenarion van een scheiding blijft dit horloge in de familie
Komt toe aan mijn/onze zoon als hij hiervoor oud genoeg is
Een ander horloge dat ik nooit zal wegdoen is mijn Speedmaster Mark II
Het is er 1 van 2 (I/II en II/II)
Ik heb de andere cadeau gedaan aan mijn jongere broer voor zijn 40-ste verjaardag
Bedoeld voor zijn en mijn zoon als ze (wederom) oud genoeg zijn
Dit om te ondersteunen dat "bloed dikker is dan water"
Vandaar de gravure in de “Seahorse” deksel
Tenslotte het laatste horloge dat ik nooit zal wegdoen en ter zijner tijd ook onderdeel wordt van de collectie van mijn zoon. Het is een Omega Speedmaster Moonwatch die ik van mijn vader heb gekregen
Ik heb het verder gepersonaliseerd door het te laten voorzien van een DLC coating
Mijn eerste ‘echte’. SKX007. Gekocht van mijn eerste ‘eigen’ centjes van mijn eerste baan. Daarnaast gewoon nogsteeds een topper naast alles wat ik nu heb dus nee, die gaat nooit meer weg. Ohja, hij heeft ook al de halve wereld gezien (op de foto bij Antilope Slot Canyon, Page, Arizona), het is en blijft mijn 'vakantie’klok (ondertussen is hij wel meer dan dat ;))
De SMP zou ik ook noooit wegdoen, maar is meer dan eens gebeurd…
Nu heb ik een Hamilton Jazzmaster GMT. Die heb ik gekocht van het geld dat ik kreeg voor een gouden armband die ik ooit van mijn opa en oma gekregen heb maar nooit droeg.
Dit horloge is nu toch een soort van herinnering die ik wél draag en gaat daarom dus echt niet weg.