Heb je horloges die je echt nooit wegdoet?

Ik zeg wel vaker dat een horloge echt niet weggaat om hem vervolgens toch te verkopen…dus ik zeg het maar niet meer…

2 likes

Nee idd zelfs @25tien hoeft die denk ik niet meer :rofl::rofl::rofl::rofl:

2 likes

ja grappig he.
Dit staat op die andere die ik nog heb :

Ze maken wel vaker leuke achterkantjes .

image

en weer OT :
image

1 like

Ze maken er inderdaad wel werk van… mooi!

1 like

Mijn eerste “echte” horloge, een SKX 007J gekocht in Japan tijdens onze laatste Japan trip, na een tiental (te) dure fashion horloges te hebben gekocht in het verleden. Hiermee is mijn horloge gekte serieuzer geworden. Deze blijft, puur vanwege de emotie en herinneringen. Verder mag elk horloge uit mijn huidige collectie op termijn weg.

Ik even geen plaatje beschikbaar maar ze het horloge wat ik van mijn vader heb gekregen nooit wegdoen. Verder nog wat horloges uit het verleden, geen bijzondere horloges maar omdat ze geen ruk meer zullen opbrengen. Oftewel enkele goed gedragen Tissot’ s

Horloge dat ik nooit weg had willen doen maar helaas gestolen is. Mijn eerste echte horloge waar ik apentrots op was. Een fortis cosmonauts chrono met het lemania uurwerk. Kan een andere kopen maar dat zal nooit meer die EERSTE zijn.

Erfstuk

Iconisch film horloge dat bij verkoop te weinig oplevert en die ik dan zou gaan missen…

Mijn trouwhorloge met datum in de sluiting gegraveerd.

Een van mijn eerste automaten die al 26 jaar dienst doet.

Nog zo een klok die al bijna 30 jaar in bezit is…

De Alpha van de forum inkoop actie toen ik net lid was.
Ik draag ze bijna niet maar kan van deze allen geen afscheid nemen…

2 likes

Tenzij je de oorsprong van die andere kent weet je dat helemaal niet :smiley:

Wel zuur!

Hier overigens ook één horloge dat niet meer weggaat, en da’s ook meteen m’n enige einzeiger: een Meistersinger ED205.

Deze gaat nooit weg. Erfstukje van m’n opa. Is het een bijzonder horloge? Nee, zeker niet maar de mooie herinneringen maken het voor mij wel heel bijzonder :pray:t3:

2 likes

Er schiet me er nog eentje te binnen want ik draag 'm praktisch nooit maar van mijn vrouw gekregen aan de start van deze hobby. Toen de trend nog “groot” was; een hele aparte (band lust door dubbele bandpennen) moderne Leijona maar met oude stijlkenmerken.

4 likes

De Citizen, ooit gekregen voor mijn verjaardag. De andere twee omdat ik ze (a) mooi vind (b) kwalitatief goed vind en © er vrijwel niet meer (voor een redelijke prijs) aan te komen is:

2 likes

Mooie achtergrond verhalen!

Mijn Rolex Air King 5500. Mijn eerste Rolex en ook het horloge waar mijn verslaving en liefde voor het merk mee begon. 2 jaar geleden gekocht op mijn 18e en toen nooit verwacht een rolex te bezitten. En nu zal deze altijd bij mij blijven haha.

9 likes

Op je 18de een Rolex kopen. Thats cool :sunglasses:

Deze SKX gaat nooit weg. Het enige horloge waar ik een band mee heb en waar een verhaal aan vast zit :wink:

De rest van de verzameling doe ik zonder enige schroom weg als er iets beters voor terug komt.
Voor mij zijn horloges gewoon dingen die ik mooi vindt maar ga me er nooit en te nimmer aan hechten. :smiley:

5 likes

Behalve deze dus. :wink:

1 like

Ja… het enige horloge met een verhaal tot op heden idd. Heb er nog geen uit een erfenis oid mogen ontvangen , en hoop eigenlijk dat dit voorlopig nog even zo blijft :pray:

3 likes

En nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar welk verhaal!

1 like

Netjes!