Heb jij al iemand besmet?

Mag ik je als Belg zijnde vragen wat dit juist wil zeggen :slight_smile:?
Ik vermoed dat hier bepaalde karaktertrekken aan verbonden zijn.

4 likes

Wel fijn dat je precies weet wat de oorzaak is.
:v:

:grin:

Jazeker mag dat!

Een zekere nuchterheid kun je die mensen wel aanwrijven. De zuunigheid en starheid die anderen er van maken heb ik niet binnen de familie ondervonden.

Maar een alles verstikkende nuchterheid wel. :slight_smile:

Ergens rond m’n achttiende kwam ik, om Herman Melville te parafraseren, tot de conclusie dat het bestaan een soort zinloze wrange grap was die wij zelf maar matigjes begrijpen. :slight_smile:

Sindsdien is m’n leven alleen maar beter geworden. Dat besef is fantastisch.

Om terug on-topic te komen: Ik heb het dan ook niet te vaak over mijn liefhebberij. Er zijn in mijn omgeving niet veel mensen die weten dat ik iets met horloges heb.

2 likes

Absoluut

3 likes

Ik moet zeggen dat ik wel ben besmet maar niet heb besmet.

Mijn “besmetter” (gadver wat een woord) is @mas.

3 likes

Leuke topic over een herkenbaar onderwerp, hoe toepasselijk :wink:

Of het horlogevirus erg besmettelijk was vroeg een vriend laatst aan m’n jongste zoon, “wat dacht je met zo’n vader” was zijn reactie met een grote glimlach op z’n gezicht, kijkende naar de nieuwe aanwinst om zijn pols. Een paar weken eerder, een voicemail op m’n mobiel, “Hoi Pa, ik ga kijken voor een nieuw horloge, heb je zin om mee te gaan?”.

Het antwoord laat zich raden en eind februari reden we richting Rijnsburg om bij Precision Watches op afspraak naar enkele Tudor Black Bay’s te gaan kijken. Mooie stoere horloges, de Black Bay’s zijn Tudor toppers, alleen de vonk sloeg bij zoonlief niet over, geen klik met deze fraaie Zwitserse uurwerken. Met dank aan Precision Watches voor de dikke Duitstalige Uhren catalogus stapten we in de auto richting Haarlem, een stad met een paar goede juweliers.

Aan het eind van de Barteljorisstraat bevind zich de juwelier F.J. Driessen, een adres waar ikzelf ooit eind jaren tachtig een Fortis Flieger kocht, toen ongeveer net zo oud als mijn zoon nu is, een dĂ©jĂ  vu momentje zal ik maar zeggen. Binnengekomen werden we ook hier prima ontvangen en na enkele Longines uit de Master serie, lag er een nieuwe 60-jarige klassieker op tafel, de Speedmaster van Omega en ik zag bij mijn zoon een heel herkenbare reactie, eentje van ‘die wil ik’. De prijs lag boven budget en na wat water in de wijn van beide kanten werd de koop gesloten.

Niet veel later liepen twee zeer tevreden jongentjes richting de grote markt voor een lunch om deze nieuwe aanwinst te vieren. Onbewust kwam de vraag wat het verschil is tussen een man en een jongetje bij me naar boven, het antwoord weten jullie vast wel; dat is de prijs van z’n speelgoed! Voor de volledigheid een foto van de nieuwe aanwinst.

16 likes

Haha nouuu ik ben benieuwd :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een vriend van mij heb ik van één Pulsar naar een Citizen, een Alpinist, een Cocktail time, een vintage Seiko en een Hamilton gekregen in een jaar.
Mijn vader heeft mede door mij twee certina’s gekocht

3 likes

Super als je zo je passie kan delen met je zoon👍

Geweldig toch

1 like

Hell no!
Een Frederique Constant :stuck_out_tongue:
Daarna de Omega idd, met blauw bandje :sunglasses:

Persoonlijk vond ik horloges als klein kind al mooi. Maar geen geld dus ver van mijn bed show.
Toen ik wat ouder werd had ik relatief veel ondernemers rond mij heen die allemaal mooie dingen hadden. En dat pik je dan toch een beetje op. Je interesse gaat erna uit dus daar groei je dan in.

Net als met bitcoins bereik je op een gegeven moment een ATH ( all time high ) qua interesse , verzameling , ect. Dat punt is bij mij inmiddels wat gedaald. Vind ze nog steeds erg leuk maar kan het veel beter relativeren. De moet is ervanaf ( sorry vaste afnemers
 )

Dat heb ik overigens ook met auto’s. Kei-leuk maar niet kosten wat het kost. Daarbij is het juiste horloge een betere geldburner dan een auto gezien het afschrijvingsverschil.

2 likes

Dan heb je goeie afspraken gemaakt thuis of niet :sunglasses:

1 like

Gisteren tijdens een diner mijn zusje, krijgt nu haar eerste vintage Favre Leuba :joy:

1 like

Yup

Ik bv ben geboren in Drenthe met 2 tukkers (lokale bijnaam voor mensen die geboren zijn in het oosten van Twente) als ouders
 nou beter kan je het niet treffen :crazy_face:

1 like

Wat zijn daar dan de karaktertrekken van :wink:

Ongeveer hetzelfde als een product tussen een Zeeuwse en Groninger, maar dan een beetje anders.

:wink:

1 like

Ik zie om me heen wel steeds meer mensen die n.a.v. mijn liefhebberij zich ook wat meer in horloges zijn gaan verdiepen. Ook komt het wel eens voor dat ze vragen of ik mee een horloge wil uitzoeken/of ik tips heb. Dat vind ik altijd wel tof. De eerste duurdere zwitsers om me heen moeten nog komen.

2 likes

Ik heb vooral stabiele niet-beinvloedbare types in mn omgeving, dus nu reageer ik me maar af op mn kinderen

1 like

Een goede vriend van mij sloeg een keer aan op mijn Navi 806. Hij is een echte diehard petrolhead met een voorliefde voor oude Alfa’s. Een aantal weken later bleek dat hij via Chrono24 - en nog wel uit Italia - een Chopard Mille Miglia had gekocht
Dat was even slikken.:sweat_smile:

1 like

Hahahahaaa, dat klinkt inderdaad behoorlijk goor :joy::joy:

1 like

Haha ik wist dat jij of Han deze zou binnen koppen. :joy:

Zodat ik het zelf niet hoefde te doen.

On topic: de zuivere definitie van passie is denk ik bij de meesten hier niet van toepassing. Zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei, is het woord liefhebberij of interesse meer op zijn plaats.

5 likes