Heb jij al iemand besmet?

:joy::joy::joy::joy::joy:

Mijn beste vriend.
Droeg nooit een horloge, wilde nooit een horloge.
Ik heb hem eens mijn Seiko Sumo Blue op de CrafterBlue rubber strap om zijn pols gegespt op een zomerdag.

Nu heeft ie een Victorinox INOX.
Daarna kocht ie een Seiko Skx009 en een Tudor Black Bay.

5 likes

Het interesseert niemand in mijn omgeving ene donder. Ze vinden het eerder raar.

11 likes

Leuk topic dit!

Heb een collega (ook actief op HF) waarmee ik de passie deel en we stoken elkaar een beetje op, met name nu we allebei de vintage wereld ontdekt hebben.

Paar jonge collega’s die steevast trots hun plakmerk-NA’s kwamen laten zien, zijn inmiddels in de heropvoeding :see_no_evil::sweat_smile:.

Kreeg afgelopen week onderstaand appje van mijn vrouw dus daar begint de vonk over te slaan… :grimacing::innocent:

5 likes

Ik heb een collega besmet :joy:, was natuurlijk wel latent aanwezig maar sindsdien heeft hij drie mechanische horloges gekocht :ok_hand:t2:
Hier een foto van ons samen:
image|280x500

Mvg. Bertjan

7 likes

Het valt me op dat vrienden die zelf een bepaalde passie hebben (flipperkasten, high-end audio, zelfs whisky) mijn voorliefde voor horloges veel beter ā€˜snappen’. Ze luisteren naar m’n eindeloze verhalen en begrijpen de dynamiek van de hobby op basis van de hunne. Andersom werkt dat dan ook zo. Ik zou nooit duizenden euro’s neertellen voor een flipperkast of buizenversterker, maar begrijp nu wel de aantrekkingskracht ervan. Die is eigenlijk exact hetzelfde als bij horloges, inclusief de community eromheen.

Dus nee, ik heb niemand besmet maar kan wel m’n ei kwijt bij andersoortige gekkies :wink:

8 likes

Ik heb een horloge verzamelde en dragende familie .
Ik was 1 van de weinige die er geen geld aan uitgaf, vond het mooi maar zonde geld.

Totdat ik een duur horloge aan een groot moment kon koppelen vond ik het de uitgave wel waard.
Een horloge als trouwring was dit moment .

Sinds dien blijf ik dat doen. Dure horloges aan een moment koppelen. Een herinnering voor het leven met wat tastbaars erbij om de pols.

Gekke is dat de voor mij nu goedkope horloges die ik tussendoor koop vele malen duurder zijn dan wat ik ooit gedacht had uit te geven aan horloges… zoals de Alpinist afgelopen week, die prijs is nu goedkoop maar enkele jaren terug had ik het bizar en niet te begrijpen veel hebben gevonden voor een klokkie.

De meeste in mijn familie snappen die goedkope aankopen niet. Die kopen 1x per jaar naar de jaarcijfers voor zich zelf een mooie beloning voor om de pols.
Alleen mijn neef is dit ook gaan doen, dus die heb ik besmet om ook betaalbaar spul te kopen en mooi te vinden.

2 likes

Deze inkopper moest vanuit de gouden driehoek komen. Hoe voorspelbaar. :+1:

2 likes

Ik ben geboren als drager van het virus dat lang geslapen heeft. Dit forum is katalysator geweest voor het ontwaken, maar de echte outbreak kwam toen mijn mentor, @EricPP, mij kennis liet maken met de wat exclusievere horloges. De Ux die @Opdakje me toonde was ook een openbaring destijds.

@diol heb ik op mijn beurt zelf verslaafd weten te maken, maar hij zit nog in de beginfase. Zet em op jongen!

4 likes

Nog geen twee jaar geleden ben ik zelf besmet geraakt en merk dat vooral jongeren (leerlingen) horloges ook leuk vinden. M’n Seamaster vinden ze wel erg mooi, maar m’n 007 vinden ze op Rolex lijkenšŸ˜‚ en dat merk is het helemaal voor zešŸ˜€. Zo besmet ik dus ook weer anderen!

2 likes

Zeer herkenbaar. Ik vond het destijds maar vreemd toen een automatisch Mondaine horloge van $500 in een review werd aangekondigd met ā€œNormaliter reviewen we geen budget horloges, maarā€¦ā€. Ik dacht nog: hoeveel mensen geven nou dit soort bedragen uit aan een horloge :joy:

3 likes

Oh, ik rommel niet op het moment. Mijn partner weet dat ik er niks op tegen heb, maar het is haar ding niet. Dat neemt niet weg dat ik wel weet dat ā€œrommelen met damesā€ of dat nu toekomend of verleden tijd is, niet zozeer een passie is als meer een plezant tijdverdrijf. Daar heb ik verder geen afspraken bij nodig. :slight_smile:

Datzelfde geldt overigens voor het horlogegebeuren. Ik ben daar, grappen en grollen terzijde, gewoon autonoom in zolang ik de huishoudkas maar geen geweld aandoe. :slight_smile: Ik denk dat dat een gezonde manier is om de hobby te bedrijven.

Evangeliseren en in termen van aansteken, passie en virii spreken, sja, dat lijkt me ongezond obsessief.

3 likes

Dat je een persoon interesseert voor uurwerken hoeft nog niet te betekenen dat je dan maar een ANWB-stelletje moet worden. :thinking:

4 likes

Dit.

Ik heb een vriendin die helemaal wild is van een bepaald merk sieraden en ze is altijd op zoek naar vintage collecties ervan uit de 80’s. Die snapt het ook heel goed.

6 likes

Dit dus en ik zie mij gewoon als een liefhebber van spullen die ik mooi of leuk vind. Ik heb dus ook met meerdere dingen gehad dat ik er wat meer van kocht dan nodig omdat ik het leuk vond.
Maar al die ontastbare zaken die de prijs opdrijven etc heb ik ook niks mee. Historie zegt me weinig.

Vind ik het mooi en past het in mijn budget dat is het een beetje. Verder merk ik dat ik horloges mooi vind die niet heul veul rondzwerven hier en ook dat vind ik prima.

Maar voor nu vind ik het nog wel leuk

2 likes

Hier is ook niks mis mee trouwens. Ik zag laatst een interview van Kevin Hart (net worth van 150 miljoen USD) en hij koopt alleen nieuwe horloges na een achievement. Dat vond ik best wel cool.

Wat geef je iemand die alles al heeft?

Een uitdaging.

5 likes

Rust is ook een goeie. Ik kan me voorstellen dat iedereen iets van Kevin Hart wil. Daarom was ik liever anoniem rijk. :slight_smile:

3 likes

Lever je ā€˜HF elite’-badge bij de deur maar weer in dan! De oneerbiedigheid, schandalig.

4 likes

dan heb je wel een heel saai leventje :stuck_out_tongue::wink:

5 likes

Mijn vriendin, maar volgens haar moet ik mijn mond houden over de hobby tot ik een Patek heb. Geen idee of dat oprechte liefde voor het horloge is of wetende dat ik er geen woord over zou kunnen reppen de komende decennia…

2 likes