Ik ben een vintage Tissot liefhebber.
Je topic maakt me verdrietig.
Fijn weekend en ik hoop dat je nooit in de situatie komt dat je terug moet naar merken beneden je waardigheid. Sterkte. En gaaf dat je de waarheid hebt gevonden.
Ik kreeg eergisteren een ‘wachttoren’ aangeboden.
Dat wilde ik even melden.
Ik denk dat je het niet begrepen hebt hoor.
Budget heeft niets met waardigheid of passie te maken en wordt hier ook niet beweerd.
Ik heb van iedere stap in mijn horlogepassie evenveel genoten.
Ik heb een omega verzameling gehad, vintage chronografen, allerhande vintage horloges waaronder Tissot, moderne Rolex, momenteel klassieke en moderne Rolex en wie weet later opnieuw naar iets anders
Niets om verdrietig over te zijn dus.
Ik denk dat jij ‘oneerbiedigheid, schandalig’ schertsend bedoelt, wel degelijk in aanmerking nemende dat de meesten hier toch voor zichzelf van een passie spreken.
Ikzelf bedoel dat ik zelf mijn passies niet graag zou willen missen in mijn leven en dat ik die iedereen gun en dat het dus jammer is als je die niet hebt (of als zodanig beleeft)
Ik borduurde eigenlijk voort op de ‘running gag’ van de HF elite met trustlevel 4 etc.
En de grap was dat het oneerbiedig van hem is om te stellen dat hij hier alleen komt wanneer hij zich verveelt, want ‘we’ zijn wel een exclusief genootschap etc. dus graag of niet, en zo niet moet hij zijn badge inleveren
Maar grappen zijn nooit grappig als je ze uitlegt vrees ik.
Haha ja mijn zoon, ik droeg vroeger altijd mijn Omega constelation. Na zo’n 20 jaar is het horloge toen de kast in gegaan.
Een paar jaar later werd mijn zoon besmet met het virus en nu heeft zoonlief een heel wat dikkere collectie dan zijn pa
Grappig dat er een soort van semantische discussie ontstaat omtrent het woord ‘passie’. We hebben verder ook niets beters te doen.
Een ieder beleeft het horlogegebeuren op zijn of haar wijze. De een noemt het passie, de ander tijdverdrijf. Prima. Ik behoor tot de laatste groep. Ik kan enorm genieten van horloges en GS bijvoorbeeld fourneert mij in mijn autistische drang naar perfectie.
Edoch, zet ik er alles voor opzij? Lig ik jankend van ontroering op de bank na een aankondiging op Baselworld? Is dit wat mij drijft? Driewerf neen. Daarnaast: obsessie staat niet gelijk aan passie! Mijn passies liggen op andere vlakken. Maar leuk is het wel.
Nou, zijn motorfiets (de oranje) heeft hij “ook net als z’n vader” gewoon zelf betaald en gebruikt hij ook om door weer en wind naar z’n opleiding en weer terug te rijden.