Heb jij een kleintje?

Allen,

Sinds ruim 50 jaar draag ik horloges, ik ben liefhebber :wink: Sinds kort ben ik HF lid. En toen ging t los, lezen, kijken, praten, kwijlen, flipperen, noem maar op :hugs: Allemaal leuk, het zorgt voor vermaak en nieuwe inzichten. Maar ook voor twijfel op sommige punten… daarvan is MAAT er één. Met een polsomtrek van 19.5 ben ik altijd geneigd om groot te willen dragen. Maar ik meen hier te bespeuren dat dat niet echt een standaard is. Met name bij de Rolexkings zie ik vaak flinke polsen voorbij komen, gesierd met 36 tot 42mm. Ook lees ik dat er veel liefhebbers neigen naar kleiner, de trent was m.i. de laatste jaren groot en groter.

Dus: een kleintje, kan dat?

2 likes

Het gaat erom wat je gevoel zegt. Als ik een kleiner horloge om heb voel ik me er niet prettig bij en gaat ie heel snel weer af…

2 likes

Neh. :smile:

2 likes

Ik heb een 36mm NEO.
Dus ja, een van de horloges in de box is met recht een kleintje. :rofl:

2 likes

Ik zie dat eigenlijk niet als klein maar gewoon normaal. Een kleintje voor mij is een horloge kleiner dan 35mm. :thinking:

3 likes

Mijn ondergrens (voorlopig).

14 likes

Ik heb een Nomos van 35mm een glycine van ! 29mm maar de rest is 40mm plus divers gewoon om dat die minder saai zijn.

2 likes

Mijn eerste horloges waren minimaal 40 a 42mm, maar een tijd geleden heb ik een SARB gekocht. Die vond ik in het begin wat klein ogen op mijn 19cm pols, maar dat went na een tijd. Nu vind ik mijn Steinharts van 42mm behoorlijk groot en lomp ogen zelfs… Ik vind persoonlijk 38mm wel op het randje, kleiner ga ik (voorlopig?) zeker niet gaan.

1 like

ik ben nog steeds aan het wennen aan horloges van 40mm dus voorlopig even niks kleiners

1 like

Ik heb allerlei afmetingen, ongeveer van 34 tot 45 mm. Boven 45 mm heb ik ook geprobeerd, maar dat wordt gewoon oncomfortabel op mijn 16 cm pols, onder 34 vind ik te iel, zeker als het een vrij dun horloge is.

34 mm:

45 mm:

Wristshots vertekenen altijd behoorlijk, die 45 mm oogt nogal kolossaal, zo erg is het in werkelijkheid niet. :sweat_smile:

1 like

Is een klein horloge niet een beetje zoiets als een mooi horloge?

Wat de een klein vindt is voor de ander groot. Voor mij is alles onder de 41mm klein, wat voor velen normaal of zelfs groot is. En inderdaad: als je een poos enkel een kleiner horloge draagt, wordt het steeds normaler.

1 like

Op een pols van…mm?

Dit vind ik dus echt een mooie insteek! :ok_hand:t2:

Sorry, was iets weggevallen van het citaat :flushed:

Mooie insteek dus! :ok_hand:t2:

Ik ben echt kleiner gegaan.
45mm eruit. 42 is max, laatste aankopen zijn 38mm fieldwatch en 38mm chronograaf.
Mijn polsomtrek is 18cm. Maar ik vind ook van belang hoe breed de bovenkant van de pols is bij mij 5cm.
Hier 38mm:


Hier 42mm:

Mvg. Bertjan

2 likes

Ongeveer 17,5cm.

1 like

Ok, mooi horloge btw :ok_hand:t2:

1 like

Ik vind momenteel 40mm de ideale maat.

1 like

En je polsmaat?

ik ben hier aan het proberen naar toe te groeien
(wil damasko da38)

2 likes