Heb jij een kleintje?

Mijn polsmaat is 19cm.
Maar de vorm van de kast doet ook heel veel. Mijn Speedmaster staat ook erg goed, maar de Steinhart Ocean One vind ik eigenlijk iets te groot. Beide zijn 42mm.
Ik zit ook wel eens te kijken naar een Tudor BB, maar dan zou ik toch erg twijfelen tussen 39mm en 41mm. Ik denk dat de Tudor 58 wel erg goed zou staan :smiley:

1 like

Ow ja, ook de buitentemperatuur speelt een belangrijke rol. Als het 10 graden vriest heb ik altijd het idee dat ik een kleintje heb.

8 likes

Ik wil em.

2 likes

Ik ook. Get one for yourself :+1:
Jij wil er één 1988 toch? De is te oud :wink:

2 likes

Op ongeveer 18,5 cm pols:

Mini 33mm:
rolex shipmate wrist

Klein maar fijn 35mm:

44mm tool:

De 33mm is wat mij betreft te klein en die draag ik eigenlijk nooit (hij heeft wel sentimentele waarde), maar daarnaast varieer ik tussen alles van 35mm tot 45mm.

4 likes


46mm op mijn 19cm pols,ik koop al veel te lang grote horloges.ik moet er denk ik maar aan gaan wennen dat alles wat ik leuk vind een kleinere maat heeft,al denk ik dat het nog wel even duurt voordat ik me op mijn gemak voel met een 36mm horloge

2 likes

Mwaah, ik wil vooral een mooie met een mooie jubilee. Ooit. :sunglasses:

2 likes

Dit is het kleinst uit de collectie.
Van links naar rechts 32, 34 en 34 mm.

4 likes

Jazeker heb ik nog wel enkele kleintjes. Zoals bvb. deze. En alles wat groter is dan 42mm heb ik trouwens al van de hand gedaan.

1 like

Mijn kleinste, 35mm aan schoonheid

8 likes

Het is niet alleen de diameter die bepaald hoe en horloge eruit ziet en ook hoe hij draagt,

Lug to lug is ook een maat die kan bepalen of een horloge groot dan wel zeer groot wordt, en vele klassieke horloges ogen groter dan hun 33, 34,… mm door hun relatief grote wijzerplaat.

Maar zoals de meeste liefhebbers heb ik dus eerder grote horloges 40+ (moderne horloges) tot eerder kleine -36mm (vintage modellen)…

2 likes

Jazeker wel. Gelukkig wel zeg, anders kwam ik nooit aan de vrouw.

Ook wat betreft horloges deins ik niet terug voor 34-35mm:

Of 36mm:


4 likes

Heb n pols van 18,5 m, maar ik draag t liefst tot 40mm. Heb er 5 van 36mm en 1 van 39mm, 2 van 41mm, 2 van 42mm en de rest is 40mm. Merk dat ik de kleintjes en de oude sub van 40mm het meest draag.
Klein is goed!

2 likes

Ik merk ook dat ik naar kleiner neig. Mijn Tissot van 44 mm vind ik nu eigenlijk te groot en vooral erg dik met gevolg dat ik deze eigenlijk niet meer draag. Maar eens op zoek naar een opvolger.

2 likes

Heren, tot zover lijkt mij bovenstaande wel aangetoond :sunglasses: Jullie input verruimd mijn inzicht en beperkt mijn keuzestress aanzienlijk, waarvoor dank :+1:t2: Het gelukkigezaterdagochtendgevoel is ruimschoots aanwezig, mede door mijn NA SKX007 met g***e mods :heart_eyes::stuck_out_tongue: aan mijn pols!

1 like

Nu is het sowieso aan jezelf wat je prettig en mooi vind. Er is wel een trend geweest naar groter maar 36mm is niks mis mee. Vaak gewoon mooi passend op de meeste (gemiddelde) pols.
Persoonlijk ga ik nu ook voor max 39mm en beetje afhankelijk van het type horloge.
Toolwatch en sportievere horloges mogen aan de grotere kant zijn. Gekleed op 36/37 max.
Kleiner dan 35 heb ik niet en zal ik ook niet gaan.

Gelukkig komt er weer meer keuze in kleinere maten en zijn er nu vaak meerdere maten per model. Fijn voor de grotere en gemiddelde pols. Ik ben er wel blij mee dat het weer wat kleiner gaat.

1 like

Mijn pols is een iets bovengemiddelde kleine 20 cm. De afgelopen 10 jaar had ik geen enkel (duiker)horloge van onder de 44. The bigger the better waarbij 45 perfect was.
De afgelopen week heb ik echter in één week een Steinhart Ocean One en een SKX009 aangeschaft, beiden 42mm.
De SKX heb ik de afgelopen jaren vaak in handen gehad en snel weer weggelegd omdat deze echt te ienemini was.
Ik denk dat mijn smaak nu kleiner aan het worden is want deze twee zijn op dit moment niet van de pols af te krijgen en ik vind ze helemaal niet misstaan.
Toch is de 45mm van mij Oriënt SD het meest ideaal.

3 likes

Mooi om bij te hebben gedragen aan bovenstaande! :slight_smile:

Ik heb een redelijk forse verschijning, en polsen met 18 cm omtrek, maar 38 is mijn favoriete formaat!

5 likes

Yep, blijft een lekker ding.
Ik heb hem nu weer even op zwart leer :ok_hand:

2 likes

De mijne is 47 cm. Sorry mm mijn grootste horloge dan.

1 like