Heb jij een kleintje?

Te klein kan niet, te groot wel.

5 likes

Ja ik heb een heeeeeeel kleintje, weet ook (nog) niet eens wat het is, ja een dames polshorloge van mijn (overleden) moeder wat ik onlangs vond.

3 likes

Je zou eens een bund strap kunnen proberen? Dat maakt het geheel iets groter.
Past ook wel bij dit model horloge :+1:

Die Heuer en MM300 :ok_hand:t2:

1 like

Er zijn simpelere manieren om de vraag van OP te beantwoorden

8 likes

Lekker dan 
 ben kleurenblind :persevere::persevere::persevere::persevere:

2 likes

Dan “mankeer” je toch alle 6? :joy:

2 likes

Ben dan ook een hopeloos geval :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Voor degenen die voor de zekerheid willen controleren: Links naar rechts, boven naar beneden:
7 - 13 - 16
8 - 2 - 9
De “kleine penis” is enigszins lastig omdat de 2 een klein beetje gedraaid is. Hij staat zeg maar naar 10 uur gekanteld. (9 uur is recht)

2 likes

:rofl:

Ik heb ook 19.5cm, en doe niet meer aan klein. <40 mm = no go zone :slight_smile:

1 like

Zelf ga ik (voorlopig) niet kleiner dan 40mm. Vind het persoonlijk wat iel worden. Polsomtrek van 18cm

2 likes

43 mm maar met knop is ie ongeveer 1 meter 54.
Zwaar ook wel maar moet zeggen dat de balans uitstekend is. Mijn pols is 19 cm omtrek.

2 likes

Alles onder de 42 vind ik eigenlijk te klein. Ik vond mijn Citizen NY0040 een prachtige klok, maar droeg net even te klein. Dus verkocht.

1 like

Ik heb mijn kleine Citizen gisteren doorgeschoven naar mijn lief. Ik vind 'm haar fantastisch staan.

3 likes

Kan gewoon, niet?

2 likes

Zeker :ok_hand:

Ik heb een grote pols (19 cm), maar alles boven 41mm vind ik persoonlijk voor mijzelf gewoon niet mooi. Het heeft voor mij iets lomps en voelt niet proportioneel. Vooral als het horloge daarbij ook nog eens erg hoog is. De ondergrens voor mij is 36mm. Voor zowel boven als ondergrens heeft de juiste omvang ook te maken met het ontwerp van het horloge.

Daarom ben ik blij dat de trend weer een beetje aan het terugkeren is. Ik vond bijvoorbeeld de Tudor Black Bay altijd een bijzonder cool horloge op foto’s. Maar in het echt gewoon veel groter dan ik prettig of mooi vind. De Black Bay 58 geeft mij met zijn kleinere afmetingen eindelijk gelegenheid er een te kopen.

1 like

36mm, geen lugs.

2 likes

Het gaat niet om de grootte, het gaat om hoe je 'm draagt :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Oh, en 36mm is voor dames :wink:.

3 likes

Met deze post herinner je me weer aan mijn kleurenblindheid, bedankt :wink:

1 like

Ik denk niet dat dames zoveel plezier halen uit 36mm :wink:

Met mijn slechts 16,5cm polsomtrek hou ik he qua horloges op 36-38 voor dressers en 38-40 voor divers en pilots. Het een en ander wel afhankelijk van het ontwerp. Die diameter zegt lang niet alles. Factoren die net zo goed meetellen zijn o.a.; lug to lug, dial diameter, dikte, strap/bracelet ontwerp, kroon, kleur, etc.

Mijn kleinste horloge is een HMT Chirag 35mm. Prima als beater.

2 likes