Hebben jullie dat nou ook?

Zie je een horloge waarvan je meteen helemaal weg bent. Die wil je dan alleen nog maar hebben, hebben, hebben.:roll_eyes::grinning: en vindt je niets anders meer mooi genoeg.
Ik heb dat dus met de Zenith El primero 1969.
Zag hem hier op het forum voor het eerst en krijg 'm niet meer uit mijn hoofd, dat wordt dus sparen.:rofl:

17 likes

Dat herken ik zeker. Maar bezit is dan al snel " einde vermaeck " na een aantal weken om de pols.
:joy:
En dan: op naar de volgende!
Sterkte!

12 likes

:point_up:
Dit dus …

4 likes

Zeker herkenbaar. Maar dat stopt niet. Na het bezit zie ik weer iets anders moois en dan wil ik die ook. Vaak zonder afscheid te willen nemen van de vorige aankoop. Dat lukt soms wel en soms niet.

Ik had dat dus met de smp300. Die aparte wijzers, de band die als n armband zo rond om de pols gaat, die horned lugs met afwisseling tussen gepolijst en geborsteld, die massieve sluiting tov de ‘blikken’ gevouwen sluitingen die ik had v Seiko en Citizen, die aparte bezel rand (had en kende de Rolex stijl inkepingen), en natuurlijk de golfjes die bij lichtinval ineens gaan glimmen.

Ik vond em helemaal te gek. T enige was dat ik m liever in t zwart had. Uiteindelijk kwam ie er dan in t zwart. Maar toen had ik al de blauwe kleur associatie met dit model en is er alleen n zwarte limited bijgekomen. De rest is blauw.

En daarbij was t bezit v die 1e smp300 zeker niet t einde vh vermaak, doordat ik em alleen af en toe droeg. Daardoor blijft t speciale ervan hangen. Natuurlijk is t niet hetzelfde als toen voor de allereerste keer. Maar t is zeker niet als n daily wear die je dagelijks om je pols ziet.

Mede daardoor, en de veiligheid natuurlijk, dat ik mn horloges bij de bank in de kluis bewaarde. 1 medewerker zag me al aangelopen en wist al hoe laat t was…
End of an era, aangezien t naar de dnk is, omdat mn banken ermee stoppen.
Wat ik ermee wil zeggen is dat ik er van geniet, maar met mate.

2 likes

ik zal hem eerst even gaan passen :slightly_smiling_face: misschien is het 3 x niks om je pols.

4 likes

Zeker aan te raden. IRL kan n horloge om je pols heel anders ogen dan op n plaatje met perfecte hoek (junghans max bill chrono blijkt veel hogen dan op de online plaatjes), perfecte lichtinval (de Tudor Pelagos blauw leek op sommige plaatjes een prachtige stoere donkere tint te hebben, terwijl IRL met.dag- en helemaal met zonlicht t veel lichter v kleur is), de jlc reverso blijkt door de rechte kast al snel overhang te vertonen, enz enz.

3 likes

Ja, zit wat in. Zeker een goed advies. Maar eerst eens sparen en dan zien we wel weer. voorlopig nog even buiten mijn bereik. Of ik moet mijn vrouw overtuigd krijgen van de noodzaak. :joy::rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik had dat met hetzelfde model (wel de gouden uitvoering)
Die kwam langs en BAM verliefd, dat moet je hebben voor een aanschaf.

Ben snel gaan kijken en passen en gelukkig/helaas was de liefde in levende lijve per direct over, prachtig hoor maar geen liefde meer.
Zonder naar huis gegaan.

2 likes

Graag gedaan :sweat_smile:

8 likes

Fantastisch deze! Gewoon structureel te laat komen op afspraken met je vrouw?

2 likes

Ik kan m alleen maar aanraden

Wist je al dat er eentje te koop staat op hf…

8 likes

hahah, ja dat heb ik ook en meestal bij de dure horloges :crazy_face::smiley:.
En mooie hoor!

Had 'm gezien. Maar zoals gezegd eerst even sparen. :neutral_face:

tip.
Als je in een " ik moet overleggen wat ik koop huwelijk" zit dan doe je dat zo.

Gewoon naar de stad gaan samen met de vrouw.
Gewoon dat ding kopen, maakt geen knars uit hoe ze doet. KOPEN DAT DING.
Met ruzie naar de auto lopen, ja met je horloge om de pols.
Dan komt het mooiste.

Naar huis rijden.

Rechts van je zit een boze dame, die is waarschijnlijk van alles tegen jou uit aan het kramen.
Maar dat gaat allemaal langs je heen want jij bent druk aan het rijden en daarbij hou je het stuur hoog vast met je linker arm.
JUIST, je kan de hele tijd naar dat prachtige horloge kijken en dat maakt heel deze ruzie het meer dan waard.

Sja, de ruzie kan ff aanhouden thuis maar uiteindelijk gunt het ze jou echt wel en over een poosje kunnen jullie lachen over dit gave moment,…over de herinnering die gemaakt is uit jou impulsieve gedrag.

Dus, hopla op naar de stad met je pinpas in de broekzak!

we zien de NA snel verschijnen.

6 likes

En geen geld meer om te eten👍 maar dat maakt niet uit je nieuwe aankoop is in the pocket🍾 en dan maar een paar maanden macaroni. Maak je wel even een NA topic?

1 like

Goeie tip! Betaal je mee aan de alimentatie? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nee, dat valt bij ons gelukkig wel mee! Maar toch even sparen helaas.

1 like

en weg is @mozaiek

2 likes

Ook dit is meer dan fantastisch om eens te proberen, het ‘gewoon doen joh’ principe… :smile: Bijkomend risico is dat vrouwlief hetzelfde gedrag gaat vertonen en 67 paar Prada’s in de kast parkeert.

2 likes

Je kunt beter achteraf om vergeving vragen dan vooraf voor toestemming :sunglasses:

3 likes