Hebben jullie dat nou ook????

Hebben jullie dat nou ook, eeuwig op zoek naar een nieuwe aanwinst, is ie nog niet binnen, ben je 'm alweer aan het inpakken om te retourneren of weer aan het verkopen.
Ik betrap mezelf erop dat ik zowat alle horloges die ik de laatste tijd (2 jaar) koop en op dat moment prachtig vind, allemaal weer op heel korte termijn retourneer.
Ik ben, blijf zoekende, maar kan de “enige echte” maar niet vinden.
Misschien dat ik stiekem weet welke het ooit zou moeten worden, maar een Speedy blijft voor mijn gevoel toch steeds boven mijn budget…

9 likes

Nee heb ik niet :joy:.

1 like

Dat herken ik zeker en ik merk ook dat de doorlooptijd, de laatste jaren, wel wat korter is geworden. Maar ik pak ze nog wel rustig even uit en draag ze ook nog wel even 'n keer of wat, voordat ze eventueel in het blauw gaan. Maar ik merk wel dat ik nu ook overweeg om recente aankopen te ‘offeren’ voor iets anders. Dus het gaat zeker niet beter. :grimacing: :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar misschien komt de ‘ware’ ooit nog langs en ben ik dan ineens helemaal klaar. :thinking: Hmm, waarschijnlijk niet… :rofl:

1 like

Jazeker

Nee, dat dan weer niet.

Die bestaat voor mij niet: ik vind heel veel leuk.

1 like

Daar heeft niemand hier last van Totale gekte: de 'gewezen collectie'

:grin:

1 like

Horloges zijn geen vrouwen he? Ze maken doorgaans geen enkel bezwaar als je er meerdere op nahoudt. Dus nee, mijn horloges hebben nieuwkomers gewoon te dulden :stuck_out_tongue_winking_eye:.

3 likes

Maaruh, misschien een horloge eerst in het echt bekijken voorsta je tot een koop overgaat? Bespaart geld en een hoop onrust :rofl:

3 likes

Behalve dat de Speedy mijn grail EN boven mijn budget is… nee

Dat had ik dus serieus met auto’s.
Keerzijde: depressieve buien omdat ik telkens mijn “droomauto” wel kon kopen maar binnen een maand me zat te ergeren aan de kleinste dingetjes.
Hiervoor heb ik een psycholoog ingeschakeld en daar heb ik baat bij gehad.
Mijn droomwagen is een utopie, ik heb dat naast me neergelegd en dankzij sessies ook leren accepteren genoegen te nemen met minder.

Zo dacht ik ook dat een Pepsi GMT mijn droomhorloge was, maar viel tegen op mijn pols.
Dus bleef de Rolex Submariner mijn “graal” zoals bij jou de Speedmaster is.
Kun je hem kopen? Doe het als je overtuigd ben dat je het geld ervoor kunt en wilt uitgeven.
Anders gaat die omega denk ik ook retour in korte tijd.

5 likes

Klinkt logisch maar ik wil een horloge eerst een tijdje dragen om te zien of er een klik is. Daarnaast heb ik gewoonweg geen zin om het hele land te doorkruisen om wat horloges te bekijken.
90% van mijn >100 horloges heb ik ongezien gekocht…wellicht beetje raar maar zo heb ik de hobby nu eenmaal ingericht…

4 likes

Ik herken ‘t wel, maar ik merk ook dat ik op het moment redelijk rust heb!
Ooit ga je wel iets vinden wat het rustiger maakt en daar voor zul je toch moeten blijven proberen :sweat_smile:

Mocht het niet lukken kun je nog altijd een clubje beginnen met @daffie, hij is ervaringsdeskundige op dit gebied :rofl:

1 like

Ieder zijn ding natuurlijk :+1:t2: hoort idd ook bij de hobby. Aan de andere kant kan je de reis naar een horloge toe ook als hobby beschouwen :wink:

2 likes

Ik denk dat dat ook te maken heeft met hoe achteloos je iets kan kopen. Hoe minder moeite ervoor nodig is, des te minder interessant is de reis.

1 like

Helemaal niet. Zelf liefhebber van Casio’s en G-Shock’s. Ik heb er weliswaar wel al enkele verkocht (steeds met winst) maar ik koop ze bewust niet nieuw aan maar ‘jaag’ op leuke horloges die ik meermaals gewoon voor een prikje tweedehands op de kop tikken kan. Meestal enkel wat liefde nodig en na een tijdje zelf gedragen te hebben doe ik ze terug van de hand, degene die me liggen en ook draag hou ik wel zelf.

Dat heb ik ook maar doordat ik er nu zoveel gehad heb zijn er ook ‘blijvertjes’ die blijven plakken.

11 likes

Herken ik wel, ja :joy:. Maar er zijn er ook een paar die ik toch niet snel weg zal doen.

1 like

:see_no_evil:

1 like

Dat is het ook zeker, ik geniet meer van horloges waar een flinke zoektocht achter zat. Ik wil nu een VC american maar wel een full set en voor een scherpe prijs…dat is een stuk lastiger dan ‘normale’ horloges…

1 like

Nee, nooit gehad.

Wel eens gehad, op 1 of andere manier heb ik dat met omega gehad, echter heb ik nu een omega waarmee ik wel een klik heb, ik heb wel horloges die ik niet snel zou verkopen, al is het maar omdat er dan geen weg terug meer is, die zijn dan niet meer te vinden.