Hebben jullie dat nou ook????

Herken ik wel, ja :joy:. Maar er zijn er ook een paar die ik toch niet snel weg zal doen.

1 like

:see_no_evil:

1 like

Dat is het ook zeker, ik geniet meer van horloges waar een flinke zoektocht achter zat. Ik wil nu een VC american maar wel een full set en voor een scherpe prijs…dat is een stuk lastiger dan ‘normale’ horloges…

1 like

Nee, nooit gehad.

Wel eens gehad, op 1 of andere manier heb ik dat met omega gehad, echter heb ik nu een omega waarmee ik wel een klik heb, ik heb wel horloges die ik niet snel zou verkopen, al is het maar omdat er dan geen weg terug meer is, die zijn dan niet meer te vinden.

Nee, totaal niet. Alhoewel, nu ik er aan denk, heb ik nog een horloge wat ik moet verkopen, bedankt :rofl:.

Herkenbaar :sweat_smile:

Uiteindelijk zijn er bij mij 3 blijven plakken. Rolex Hulk en de dj41 en altijd een Panerai (model varieert wel nog af en toe)

Daarnaast gewoon af en toe wat ervaren. Ik heb er leut in.

Nee

Ik ben nog maar een half jaar aan het kopen. Nog niks weggedaan. Mijn smaak is in die zes maanden steeds veranderd en dat zal nog wel even zo doorgaan.
Het komt wel voor dat ik een horloge weer mooi of leuk vind nadat ik het een tijdje niet heb gedragen.

Je hebt koopverslaving, t is een ziekte

1 like

Ja dit herken ik zeker. Nu niet zoveel last meer van. Door al dat geflipper weet ik inmiddels aardig goed wat wel of niet mag blijven.

Ik kan inmiddels ook zeggen: als je een graal hebt (en het budget om die te kopen): koop hem dan. Je bent waarschijnlijk in al die andere horloges gewoon op zoek naar dat gevoel. Maar dat gevoel zal nooit komen want het is niet je graal. Halen die graal en van genieten. Is het hem toch niet (bij mij de Rolex sea dweller 43 —> was te groot en zwaar) dan weet je dat en kan je daarin rust vinden of ga je door voor je tweede keuze (bij mij de submariner. Fantastisch ding!!).

Je leeft maar 1 keer. Waarom dan niet meteen gaan voor wat je fantastisch vindt zodat je daar nog meer tijd van je leven van kan genieten ipv wachten tot dat moment een keer gaat komen.

2 likes

Door schade en schande wijsgeworden hanteer ik wat basisregels om dat soort missers te voorkomen. Zie Tien Geboden, of toch weer een misser?, met als aanvulling een van de gegeven reacties: nooit binnen 15 dagen van idee naar begin zoektocht. Die afkoelingsperiode klinkt als een vorm van zelfkastijding, maar minstens twee weken lezen over & filmpjes bekijken van een mogelijke NA is ook leuk.

Als je een OWG (One Watch Guy of One Watch Girl) bent of besluit te worden maak je het jezelf erg moeilijk. Een nestje horloges waardoor je voor elke stemming en gelegenheid iets passends kunt pakken maakt het leven wat mij betreft veel gemakkelijker. Dus nee: ook al zou iemand zijn of haar Seamaster Diver 300M C-axial Master Chronometer 42 mm in tantalum, titanium en rosé goud, artikelnummer 210.60.42.20.99.001 t.w.v. meer dan 10K willen ruilen voor de inhoud van mijn horlogekist (13 stuks die samen heel wat minder waard zijn) zou ik vriendelijk bedanken voor het aanbod.

Nope. Ik ben saai, en pas werkelijk élk horloge wat ik eventueel zou willen hebben.
Kan ik hem niet passen? Koop ik hem niet, punt.

Heeft mij héél véél geld en tijd bespaard, want prachtig op de foto, maar de meeste waren om de pols werkelijk geen porum :unamused:

Laatst met een Seamaster PO 600 blabla. Ab-so-luut geen gezicht bij mij, te groot, te lomp, gewoon niet doen.
Ik kwam er wel achter dat een bepaalde GS wel als gegoten zat, dus dat gaat m worden :sunglasses: (een of andere svgpbvxgvp20007003)

1 like

Maar als je het gevoel hebt/houdt dat de Speedy ‘het is’, dan zou ik toch gaan werken aan een (spaar)plan om te zorgen dat hij binnen bereik komt…uiteindelijk wordt je dan gewoon niet happy van die andere merken/types.

1 like

Nee, geen last van. Wil wel veel bijzondere horloges en kijk erg vaak naar iets nieuws, maar geen flipper drang. Of althans, niet meteen na aankoop.

Zou het kunnen dat je iets zoekt in de aanschaf van horloges, wat je daar niet in zal vinden?
Een poging een bepaalde behoefte te vervullen waar momenteel een gebrek aan is?

Nja, in mijn geval ben ik de hele verzameling langzaam aan het upgraden. Ik heb nu 22 horloges waarvan ik er 20 cool vind, en waarvan er twee zouden kunnen gaan. Die één na laatste plek wordt in september gevuld door wat geels.

De laatste plek, daar ga ik heel erg goed over nadenken, of dat een Credor großdatum wordt of een Cartier Santos.

Wat ik wel merk is dat ik steeds meer blasé word. Je raakt steeds minder snel onder de indruk. Misschien dat dat er aan bijdraagt dat je sneller geneigd bent om iets te laten gaan: er zal altijd wel een cooler horloge zijn. Het maakt niet echt meer uit.

2 likes

Ik heb er ruim meer dan 100.
Bevalt me prima. Soms mag er iets weg, maar dat is echt de uitzondering en eigenlijk alleen om te upgraden of wegens teveel overlap.

Het hele flippen is niet mijn ding.

Of gewoon proberen wel tevreden zijn met wat je koopt.

Dit heb ik een lange tijd ook gehad, maar na verloop van tijd heb je alles wel een beetje gezien. En hopelijk wordt je dan kritischer met je nieuwe aankopen.

Ik ben anders tamelijk rationeel, maar dit moet stoppen, je wordt er nog onrustig van ook.