Eigenlijk moet je geen horloges meer kopen omdat je weet dat je er genoeg hebt. Het lukt steeds beter om de verleiding te weerstaan. Dan zie je opeens in het verkoop gedeelte een exemplaar wat je al lange tijd wilde hebben. Je wilt hem niet kopen want in je achterhoofd zegt een stemmetje:“je hebt er genoeg”. Toch kijk je iedere dag en je hoopt dat hij wordt verkocht zodat je het achter je kunt laten. aan de andere kant ben je blij dat hij er nog steeds staat. Je vraagt je af waarom niemand hem al heeft aangeschaft. Is hij voorbestemd voor jou?
IK word soms helemaal gek van mezelf en dit forum.
+1
Yep, mijn naam is Marco en ik ben verslaafd aan horloges.
Mijn beste,
Dit herken ik wel Andre!!
Het verkoopforum speur ik vrijwel dagelijks af. Op zoek naar…
tja, waarnaar eigenlijk??
Toch is er een onweerstaanbare drang in mij om een bepaalt horloge te volgen.
En een enkele keer denk ik “stel nu dat ik dit horloge koop”!!
Fictief koop ik dan het horloge, of …ik wacht nog maar even af…
En uiteindelijk is het betreffende horloge uit het zicht verdwenen.
Zo zie je maar!! Vreemde hobby die horloges. Maar wel plezant!!
Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Zoooooo herkenbaar :)-D
Het forum maakt me kapot lol
Vrees dat velen elkaar de hand kunnen schudden. Het is net een ziekte. Net als je denkt dat je genezen bent, omdat je een leuke polssieraard hebt aangeschaft … val je terug in je oude gewoonte/verslaving B)- Vrees dat ik echt in therapie moet, maar dan niet voor mijn horloges, maar mijn relatie hahaha
Heel herkenbaar…
Heel herkenbaar. (stomme ebay)
Ik heb dat niet zozeer met horloges… maar dat komt door de krapte in mijn beurs momenteel…
met bouwmodellen heb ik dat wel… onder modelbouwers wordt dat ook wel het “koopspook” genoemd… 't kreng komt bij binnenkomst van een modelbouwzaak of beurs op je schouder zitten… en fluistert bij elke leuke of mooie kit in je oor… “koop en nu maar… voor een ander em meeneemt…”…
gevolg?.. na de afgelopen ESM (euro scale modeling) ging ik ondanks mijn voornemen om niets te kopen … toch weer met 4 kits naar huis.
Pfff…, gelukkig ben ik dus niet de enige.:+
Het lijkt erop dat ik mijn verslaving overwonnen heb!
3 jaar en 2 aankopen, Mwoah mag nie klaguh!
12 stappenplan gedaan…
(zes stappen naar de bar en zes terug naar m’n tafel)
Groeten.
Noel.
Ik heb er eigenlijk ook genoeg maar ik heb hetzelfde gevoel.
Er staat er al een tijdje een te koop die ik graag zou willen maar het toch niet doe en dat verdomde ding wordt maar niet verkocht.
Ik koop toch iets minder snel dan vroeger.
Zooooo herkenbaar. Ik los het tegenwoordig op door mijzelf te verplichten minstens evenveel (qua waarde) te verkopen. Anders gaat het feest niet door!
( of het moet een buitenkansje…:D:)o )
Dick
Laatst nog, met de Speedmaster van SuperC.
Was uiteindelijk toch nog net te laat… Pfff, dat scheelt weer.
Maar ja, dan komt Marnix met een topic over Russen.
Ga je daar is naar kijken en die zijn ook leuk, met gevolg:
Een Poljot “Strela” chronograph besteld…(tu)
Met argumenten en als:
- Ik heb nog geen rus
- Ik heb nog geen horloge lichte wijzer plaat
- Ik heb nog geen mechanische chronograaf
Dit forum is niet goedvoor mijn bank rekening…
R.U. Schreef:
Dit forum is niet goedvoor mijn bank
rekening…
Ach… troost je met de gedachte dat een bouwmodel veel goedkoper is dan een Horloge… 't duurste bouwmodel wat ik ooit kocht was f 400,-… pas een kit gekocht van € 175,- die voor mij zo’n beetje de Graal op het modelbouwgebied is…
't lastige daarvan is… je loopt op een beurs… en je denkt… ach… die Porsche 917 is “maar” vijf tientjes… dat kan er nog wel vanaf vandaag… en 2 kraampjes verder kom je toch dat model van die Ferrari 206 Dino GT tegen die al zo lang op je verlanglijstje stond. een zeldzame kit… dus… je raadt het al… ook die gaat mee…
't begint echter bij mij ook wel te kriebelen… een Sturmanski of een mooie Poljot staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje…
R.U. Schreef:
Laatst nog, met de Speedmaster van SuperC.
Was uiteindelijk toch nog net te laat… Pfff,
dat scheelt weer.Maar ja, dan komt Marnix met een topic over
Russen.
Ga je daar is naar kijken en die zijn ook leuk,
met gevolg:Een Poljot “Strela” chronograph besteld…(tu)
Met argumenten en als:
- Ik heb nog geen rus
- Ik heb nog geen horloge lichte wijzer plaat
- Ik heb nog geen mechanische chronograaf
Dit forum is niet goedvoor mijn bank
rekening…
Sorrryyy!! 
Maar bij mij is het meestal beetje andersom. Ik zie te laat dat ie al weg is en baal er dan een beetje van, terwijl ik me ook weer gelukkig prijs dat er niet weer een varkentje naar 't slachthuis moet… 
Op de een of andere manier heb ik zo’n gevoel van: ‘als ik dit horloge heb, wordt mijn leven beter’.
Bullshit, natuurlijk. Hoewel ik van een paar horloges wel erg kan genieten. Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik het met horloges heb en niet met eten. Anders zou ik nu de 200 kg gepasseerd zijn. Aan de andere kant ben ik echt door excuses heen, richting mijn vriendin, waarom ik nu wéér een horloge moet kopen. Die begrijpt niet waarom je meer dan twee horloges zou willen en ook niet waarom je überhaubt meer dan 200 Euro zou willen uitgeven aan een horloge. En eigenlijk heeft ze natuurlijk ook helemaal gelijk…
Nee, dat heb ik nooit. >X>X>X
:d:d:d
Arie Kabaalstra Schreef:
't begint echter bij mij ook wel te kriebelen…
een Sturmanski of een mooie Poljot staat ook al
een tijdje op mijn verlanglijstje…
Als je jeuk hebt moet je krabben 
Heel herkenbaar en dan heb ik ook nog eens een bedrijf in horloges…