Hebben jullie dit ook?

Kluisje zetten.

Eens de bank er aan te pas komt is de fun er af voor mij

4 likes

Geef het even 4 wkn.

Nah geef het even 4 wkn.

Serieus geef het 4 wkn

Uhm weet je wat, geef ook dit 4 wkn het went.

Je weet wat ik ga zeggen of niet?

8 likes

Verhuizen?

Godnondeju! Wat zijn “wkn”!?

Gelukkig geen mnd

3 likes

Wenende kannibalistische nerds…

1 like

Dat klinkt belazerd maar

het schijnt wél goed te helpen…

Wat is dit nou voor reactie? Als je al niet meer een vraag/tips mag vragen…

Gewoon een kat nemen om je Tudor GMT te bewaken.

24 likes

Het elfde gebod luidt “Gij zult genieten”, dus ik accepteer dat mijn Grand Seiko thuis of elders wordt gejat of door het gebruik beschadigd raakt, en geniet van elke keer dat hij onbeschadigd om mijn pols zit. De keuze voor het horloge van vandaag wil ik kunnen maken zonder bezoek aan een externe kluis, dus dat is voor mij geen optie. Als ik een paar dagen weg ga mag de GS slapen in mijn eigen kluis.

Geniet van je Tudor én je andere horloges!

3 likes

Dit is een hele serieuze reactie.

Doe rustig en geef het 4 weken. Het went echt je kijkt niet meer elke 3 minuten naar je pols of hij er nog zit.
Maar als je er dan nog zo in staat ga dan kijken voor een kluis oid.

3 likes

Lijkt me een groter probleem aan de grondslag te liggen.

Het is “maar” een paar K he. Stel, hij wordt gejat, wat veranderd er dan in je leven? Eet je er een boterham minder door? Houd je minder van je partner? Zijn je kinderen plots minder gezond?

Ik zou een kluis bij DNK halen zoals velen hier en vervolgens op bovenstaande verder reflecteren.

1 like

Koop vooral iets waar je je prettig bij voelt en als je het idee hebt dat je er niet veilig mee kunt rondlopen in de stad, draag hem dan niet.

Als je het idee hebt hem niet veilig thuis te kunnen laten, laat hem dan niet thuis. Echter, je huis is jouw domein en hoort altijd veilig te zijn (!)

N.b. begrijp je bezorgdheid maar weet dat het geen gewild object is zoals een Rolex, Patek, etc.

En als je eerder een bedreigende situatie hebt meegemaakt, bedenk dan wat je hiervan hebt kunnen leren.

2 likes

Check eens je inboedelverzekering, ook de bepaling en waarde van sieraden. Zorg voor goede foto’s van je horloges en neem dan ook van de aankoopbewijzen een kiekje. Zo te lezen valt het allemaal nog wel mee.

Laat je niet gekmakend door een hoogst irritante reeks reclames die inspeelt op (on-)veiligheid en woninginbraak.

4 likes

En al het weer waardeloos

1 like

Ik herken er niets in gelukkig, lijkt me ook vervelend zoveel angst. Aangezien ik ook geen “duur” horloge heb ken ik dit probleem niet. Ik voel me niet zo snel onveilig gelukkig.

1 like

Ik begrijp je wel. Ik heb het met meerdere dingen die ik koop en waar ik blij mee ben. Nu ook met mijn Seiko Sports (en die is niet duur, maar wel -mijn horloge). Maar het slijt altijd met een paar weken.
Gewoon je Tudor dragen en dan komt vanzelf het moment dat je er minder mee bezig bent.

Ditte! Volgens mij valt de waarde van een Tudor over het algemeen nog binnen de maximale vergoeding voor sieraden op een standaard inboedelverzekering. Meende dat dit meestal iets van 5k was.

1 like

Ik ken iemand die een kluis op een moeilijk vindbare plek heeft. Die ook nogeens keihard verankerd is. Dat lijkt mij een prima oplossing.

:flushed::flushed::flushed::shushing_face::shushing_face::shushing_face:

1 like