Hebben jullie dit ook?

Ik ook …

Is niet mogelijk en daarbij als ze binnen zijn vinden ze hem en ben je thuis geef je het af. Zo is de harde waarheid helaas.

Waarmee ik op m’n eerdere vraag terugkom. Dat iets stiekem gejat wordt terwijl ik de deur uit ben is nog wel de minst lelijke manier om van m’n spullen af te komen… Maar je kan altijd proberen om het moeilijk te maken om je spullen te jatten. Zo lastig is dat toch ook niet?

Ik ga nooit een externe kluis nemen. Dan neem je de hobby iets te serieus IMO, en word je er een slaaf van. Wel thuis een kluis, en een tyfus-harde alarminstallatie die ik al een paar keer getriggerd heb. :sweat_smile: Hele portiek in rep en roer telkens, dus het werkt wel. Moet die fout niet te vaak maken, anders reageert er niemand meer…

Ik denk er wel over na wat ik waar draag, maar alleen als ik 's avonds naar een concert in 020 ga en daar een eindje moet lopen naar Paradiso. Dan gaat er een Seiko 5 of een Dan Henry om de pols.

3 likes

Tuurlijk. Bij een overval doet hij alles open. Net zoals dat je op straat alles afgeeft. Maar bij een huis-tuin-en-keuken inbraak, is het redelijk veilig in die kluis.

Ja een horloge of 3 verstoppen in huis lijkt me niet moeilijk. Eentje in shampoo fles, andere in pindakaaspot laatste om de arm

Daar zoeken ze juist

1 like

Gewoon ff afwachten idd, het went wel. Mijn eerste dure horloge bracht me ook geen plezier precies om de reden dat ik wat angstig was om ‘m, toen nog, in Amsterdam te dragen.

Merk overigens wel dat ik erg bedachtzaam ben op straat tegenwoordig, je hoort teveel nare verhalen.

Snap ik. Maar de gemiddelde inbreker krijgt zo’n kreng toch niet zomaar open.

Geen kluis maar buurvrouw Annie op nummer 145 in de straat. Zij is proud member van de Neighbour Watch gruppe :slightly_smiling_face:

2 likes

Oja dat is het doel van een kluis natuurlijk 🫣

1 like

Tsja. Ik vind het een fijn idee. Ik heb max 1 duur horloge tegelijk thuis. De < 1k shitters heb ik gewoon thuis… of zijn kluisvulling.

De keer dat ik met m’n sub om bang was in Amsterdam was toen ik lam bijna werd geschept door een vuilniswagen.

Of alles in een plintkluis

1 like

Neem even contact op met je verzekering, voor een paar euro meer kan jij je horloge(s) tot €25.000,00 verzekeren. Echter dit geldt alleen als er ingebroken wordt en bij brand. Wil je het horloge ook verzekeren wanneer je er mee op straat loopt dan kost het wel meer, dat gaat dan per €1000,00. Maar als je echt angst hebt op straat met je horloge, zorg dan dat die altijd onder de mouw zit. En anders denk ik dat DNK de enige andere optie voor je is, kost echt maar een paar tientjes per maand. Of anders een alarm en een kluis in je huis die goed geborgd is. Informeer maar eens bij de Ohra valt echt heel erg mee. Hoop dat je wat kan met deze info.

1 like

Plafondplintkluis voor de kleine inbrekers

Die Tudor kost een paar knaken maar wordt echt niet zomaar van je pols getrokken. Zou me daar niet druk om maken. Misschien in de Beverwaard maar hoevaak kom je daar? Gewoon lekker dragen, van genieten en thuis opbergen op een creatieve plek!

1 like

Gewoon de rest van je horloges verkopen of wegpleuren. Tudor 24/7 om de pols. Dan is je probleem zo te lezen opgelost.

2 likes

One-piece collection. Schijnt heel veel rust te geven. :grin:

1 like

Jij snapt ‘m :muscle:t3:

1 like

Nee, die hebben standaard een plintenladder bij zich :thinking:.

2 likes