Hebben jullie dit ook?

En met de kopermagneet hebben ze zo die kluis open. :innocent:

2 likes

Gewoon je schoonmoeder laten dragen. :+1:

Gewoon kluisje kopen. Voor een paar honderd euro heb je er al een. Deze wel aan een draagmuur bevestigen, anders nemen ze je kluis en je gipsplaatjes mee.

1 like

Dat is inderdaad ook een prima techniek. Zorg dat je eruit ziet als een enorme pauper. Dan denkt iedereen dat hij nep is. Voor tips kun je altijd @Ray1981 even een pb sturen.

7 likes

:joy::joy::joy: zo waar

3 likes

Die dingen zijn niet zoveel waard hoor qua veilig opbergen. Verankering is met een beetje sloop en breekijzer zo los.

Slimmer is om in een kluis die redelijk makkelijk te vinden is wat contanten te leggen eventueel een paar goedkope horloges wat zilveren sierraden van lucardi ofzo. En de sleutel gewoon in de kluisdeur laten. Het horloge verstoppen op een onvindbare plaats. Elk huis heeft genoeg van die plekken.

Mocht een inbreker langskomen dan heeft die gelijk de “jackpot” met een kluis vol prullaria en hij zal snel aftaaien.

Maargoed ik heb eerder het idee dat het horloge emotioneel te duur is voor TS. Verder geen aanval of commentaar. Maar je moet hier mee kunnen dealen.

1 like

Dit is tijdelijk, dat hoop ik tenminste voor je :slight_smile:

Ik heb hetzelfde een beetje gehad bij mijn eerste grotere aankopen. Die Tudor is je nu waardevol, want je hebt er veel geld voor betaald. Dan ben je er in het begin extra zuinig op. Maar na twee krasjes en een veegje is dat ding kwa gevoel gelijk aan een gshock. True story :nerd_face:

2 likes

Of een lok kluis met een blaffer, paar magazijnen en een paspoort waar een foto van jezelf in staat met de naam : John wick

2 likes

Ik ben overgestapt naar DNK die gelukkig op 6 km afstand is. Moet er vaak langs dus pak ik snelle wissel.

Een sticker van Schietclub Kaliber op de deur doet wonderen.

2 likes

Een simpele verankering geloof ik inderdaad. Maar ik heb het opgemeten, en bij hem moet je eerst door 20cm beton. Dat lijkt mij best vertragend werken. Buiten dat de inbreker dan iets ander gereedschap nodig heeft.

Nee. Ik heb daar geen last van.
Merendeel is niet thuis trouwens, maar er liggen er altijd wel een paar om te kunnen afwisselen.

Daar ga ik niet over lopen zenuwen.

Same. 1x in de 2 maanden een nieuw horloge voor je gevoel.

1 like

Hé Fred,

Wilde hier net zoiets zeggen. Zit bij Univé en daar heb je voor een tientje per maand extra een kostbaarhedenverzekering. Verzeker je je horloges tot 15k tegen inbraak en ook als het van je pols wordt getrokken.

Je moet qua inboedel ook bij Univé zitten, dat is wel een aandachtspunt.

2 likes

Dit klopt inderdaad ,vergelijk het met de aankoop van een nieuwe /andere auto ,na het eerste deukje ,zucht je eens en gaat over tot de orde van de dag toch ?

Dat andere “gereedschap” zou een pistool kunnen zijn waarmee hij later terug komt :grimacing:

Als die maar denkt dat het de moeite waard is.

Ik zie jochies van 16/17 met een pistool van alles en nog wat overvallen op opsporing verzocht en dan lopen ze met een paar knaken de deur uit. Ze deinzen nergens voor terug.

1 like

Ik snap TS wel. Als je wat mensen om je heen hebt gehad waarbij is ingebroken, dan is het wat realistischer dan je denkt.

Angst voor een inbraak hou ik ook altijd.

Mocht je het gevoel houden, ga dan op zoek in huis waar je het horloge op een veilige plek kan bergen. Niet perse een kluis, maar een onlogische plek. Niet zijnde in je slaap- of woonkamer. Dat is het eerste waar zij zoeken.

1 like

Heb bij de Ohra alles redelijk afgedekt, kostbaarhedenverzekering uitgebreid en daarnaast ook een verzamellaarsverzekering. Wat ik al schreef, even een belletje naar je verzekering en wat en hoe je iets verzekerd wilt hebben afhankelijk van de waarde van je spullen. Zit je hoog wat de verzekerde waarde betreft stelt de verzekering ook bepaalde eisen maar dan zit je wel in borg1 verzekering. Maar als het alleen om een Tudor gaat, zou ik mij niet al teveel zorgen maken. Maar ter geruststelling even dat belletje plegen. Neem je vraag echt wel serieus, waar voor de 1 €5000,00 al een heleboel geld is, is voor de ander weer een schijntje en dat respecteer ik!

1 like

Toen m’n vrouw belde vanop haar werk belde om te zeggen dat we onverwacht een
andere poetsvrouw in huis hadden, kreeg ik wel hartkloppingen :sweat_smile:

1 like

Tja , heb zelf de 58 een heerlijk horloge om te dragen dus daarom ook vaak om de pols .
Maar het is niet zo dat ik angst heb om deze thuis te laten . Deze ligt dan gewoon in het nachtkastje en denk inderdaad dat dit wel de eerste plek is waar inbrekers het eerste zouden kijken :stuck_out_tongue_closed_eyes: ach heb een goede inboelel verzekering .
Mijn garantiepas ligt echter wel op een veilige plek zodat ik dit kan aantonen bij de verzekering .
Verder heb ik nooit angst gehad bij het dragen van mijn Tudor om buiten berooft te worden .
Ben zelfs nog nooit aangesproken op mijn horloge als ik buiten loop .
De meeste Tudor horloges zijn wat mij betreft ook wel onopvallend genoeg en alleen een horloge kenner/ liefhebber zou deze snel herkennen .
99% van de " normale" bevolking ziet echt niet wat je om de pols hebt .

3 likes