Hebben jullie dit ook?

vangaal-louis-van-gaal

Even ter zijde ;als je die kluis dan gekocht hebt laat ze bij levering er wel op letten een anonieme truck te gebruiken en de zwaailichten op de hijskraan te doven .Mijn gebuur heeft een kluis van … weet nu heel de buurt en ze staat op het eerste verdiep in de linker slaapkamer .Je weet wel ,die naast de brandtrap. :zipper_mouth_face:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Draag je kostbare horloge om je pols of - wanneer je ‘m hebt als belegging in een externe kluis - en zeur niet over een louter luxeprobleem. De kans dat je wordt beroofd is kleiner dan dat je huis afbrand (vreselijk idd) als je een beetje terughoudend bent met het etaleren van je trotse bezit.

2 likes

Je kostbaarste bezittingen zijn je familie, vrienden en geliefden, je gezondheid, je vrijheid enz. NIET je horloge! Al is het nog zo’n leuke hobby en al heb je nog zulke mooie horloges, doe er niet zo krampachtig over! Het zijn maar materiele zaken.

Ik zou ook behoorlijk balen van een eventuele inbraak en sommige horloges hebben meer emotionele waarde dan marktwaarde voor mij omdat het erfstukken zijn. Krijg je niet terug van de verzekering…

Horloges in een kluis… Zinvol voor belegging objecten zoals Rolexen. Aan de andere kant: die horloges heb je toch ook om van te genieten?

2 likes

Die kan je laten repareren. Een gestolen horloge niet…

Waar woon jij? :wink:

En in ieder geval niet tussen je kleding. Dat is waar ze het eerst zoeken.

Goed dat je het horloge zo vaak draagt.
Een kluis bij de bank zou ik zeker niet nemen, want dan ligt je mooie horloge daar maar te liggen en moet je telkens naar de bank als je het wil dragen.
In een dorp zijn die bankkantoren vaak ook niet dagelijks open. Dat wordt dus plannen of je staat op het verjaardagsfeestje van tante Truus zonder je mooie horloge.
Komen je neven vragen: gepikt zeker? :face_with_monocle:

1 like

In een stofzuigerzaak :joy:

2 likes

:rofl:

Inderdaad. Voor een sieradenverzekering moet je sowieso je sieraden in een verankerde kluis opbergen. En je betaalt iets van tussen de 10 en 25 euro per duur sierraad. Heb niet de illusie dat je gewone inboedelverzekering volstaat voor je dure horloges.

1 like