Hebben jullie nog lol met de hobby?

Naar aanleiding van wat eerdere posts in andere topics ben ik toch wat meer na gaan denken over hoeveel plezier ik op het moment heb met de hobby.

Ik merk echter de laatste tijd dat ik steeds minder lol beleef, dit komt door veel verschillende dingen. Dingen zoals : problematische horloges ( genoeg van gehad ), de explosieve prijzen, nare handelaars praktijken etc…

Nu ook met de zoek tocht naar een leuk nieuw horloge is het gewoon een nare ervaring met het zoeken en shoppen voor iets leuks.

Ik heb 6 tot 7k liggen om een mooi horloge van te kopen maar er is geen voorraad of er zijn premiums die echt van god los zijn.

Waar ik vorig jaar december nog een gave Rolex 16570 kon kopen voor 4500 is dit gewoon niet meer te doen.

Toch jammer dat het leuke van deze hobby echt de kop in wordt gedrukt door hebzucht en snelle winst…

Wel even een foto van een van mijn ex problematische horloges :stuck_out_tongue:

25 likes

Jazeker nog lol! Alleen al om alle reacties incluis Alle geneuzel over Rolex voor veul. Genoeg merken om te verkennen dus blijft de hobby zich uitbreiden

7 likes

Eigenlijk gewoon een Rolexprobleempje dus :joy:

22 likes

Ik denk dat je dit topic gerust onder Rolex only kan schuiven, aangezien het daar duidelijk om gaat. Als je mee wil doen met de big boys moet je een dikke knip hebben, het is niet anders meer. Als je Tudor gaat dragen hou je nog geld over.

Maar als antwoord op je vraag, fuck yeahhhhh. Ik heb zin in 54 diamanten op een witgouden Day-Date. Ik kan er echt naar uitkijken :drooling_face: Oh en mijn OQ komt binnenkort weer terug uit Amerika. Dubbele fuck yeah.

Ik denk dat ik nog wel plezier heb in de hobby. :sunglasses:

22 likes

Gewoon bij andere merken gaan shoppen.

Oh en ik vermaak me nog kostelijk hoor :+1:t2:

6 likes

Rolex moe zo te horen. Zelf ook last van en doe er even niet meer aan mee (alleen nog oudjes, 16570 en 14060m)

Ik heb een Tudor en een GS gekocht, top!

sterkte

11 likes

:joy:

1 like

He, we zouden het toch over horloges hebben, geen andere dingen.

4 likes

Geef de hobby even rust. Ga iets anders doen, tijdelijk. Heb ik ook gedaan.
Het is mij nu een raadsel waarom ik persé die kostbare horloges kocht. Zeker, ze zijn mooier, maar geen 5K mooier en ze wennen zo snel, dat voor je het weet, je er weer op uitgekeken raakt.
Nu hou ik mijn horloges langer, en geniet ik van de horloges die ik heb. Ik draag mijn PMLE 2009 van 70 Euro al een week, en geniet er nog steeds van.
Het zit allemaal in je hoofd, niet om je pols

EDIT: ik vind niet dat dit onder Rolex Only hoort.

28 likes

Ik heb zeker nog plezier in de hobby! Ik merk dat mijn smaak langzaam naar vintage aan het verschuiven is. De wat kleinere en elegantere horloges uit lang vervlogen tijden hebben een romantiek die moderne horloges, hoe mooi, makkelijk en comfortabel ook, toch net missen. Al geniet ik nog ook daar nog genoeg van, dus weg gaan ze niet! :grin:

De nieuwe ervaring die ik op doe, de kennis die ik ervaar, en de zoektocht daar naar vind ik geweldig! Ook wel beangstigend, want er blijkt nog heel veel te leren, maar het voelt nu aan als een snoepwinkel!

4 likes

:joy::joy::joy:

Je zou het een Rolex probleem kunnen noemen, maar gaat verder dan alleen rolex.

Afgelopen maanden echt heel veel wezen passen: Tudor, Omega, GS, Breitling, Zenith.

Maar niks spreekt mij echt aan.

Ee zijn twee andere kans hebbers, de GS SBGN003:

Of de nieuwe SMC 300:

Maar ja voor mijn gevoel beide te groot voor mijn iele polsjes …

7 likes

Ja

2 likes

Mijn advies. Koop lekker een hagelnieuwe Tudor en stop met die Rolex onzin. Prijzen gaan nergens meer over.


Hou je ook nog wat geld over voor andere zaken.

21 likes

Elke keer lees ik iets en denk ik… Waarom wil je dan zo graag van je Rolex af? Die is schitterend, past perfect en is van goede kwaliteit? Of mis ik iets…

5 likes

Toch wel een beetje luxeprobleem als ik zo lees, er is met het bedrag wat je noemt veel lol te beleven aan je horloge hobby. Er zijn diverse gevestigde merken met hele mooie horloges die in jouw prijsklasse passen, Zenith, Breitling, IWC, Tudor om er een paar te noemen. Gegarandeerd goed voor een leuke zoektocht. 't Is maar wat je er van maakt. En als je persé bij Rolex wilt blijven, nog ff doorsparen :wink:

1 like

Ik heb de Tudor geporbeerd maar de hele faux vintage trend trekt mij niet.

Wel pas een Pelagos geprobeerd maar daar had ik niet echt een klik mee.

De TS zegt net, dat hij een Grand Seiko of een Omega overweegt.

Oplossing ?
Om je bovenarm

5 likes

EEN BEETJE ???

7 likes