Hebben jullie nog lol met de hobby?

die GS is top!

kan toch wel? altijd wat vertekend beeld, zo’n directe wrist shot

edit:

wie heeft m verplaatst naar Rolex only? flauw…

Ja.
Ik kijk er niet eens meer na.
OK dat lieg ik… soms ik wat gaafs op insta of hier…Blijkt er een wachtlijst op te rusten. Daaaaaaaag daar doen ik niet aan.
Wel jammer, vind het een steeds mooier merk worden en zal echt niet vies zijn van enkele van deze rakkers in de kluis .

Wie weet, als de rust weergekeerd is.

Lol?. Niks dan horloge plezier heb ik.
Ook de wachtlijst teleurstellingen maken mij niet minder blij.
Een horloge dat een beurtje nodig heeft? Prachtig toch! Een liefhebber gaat dan voor MIJ aan de slag en al zijn passie gaat mij weer een toppertje opleveren. Ik hou ervan.
Passen bij de AD’s, super leuk. Lekkere koffie ook vaak.
Jeps, niks dan plezier heb ik ermee.

Ik vind het een heerlijke hobby.

Xjes voor jullie ALLEMAAL.

2 likes

Ik heb nog steeds veel plezier met de hobby; zowel van mijn Rolex Datejust als van mijn nieuwe veel goedkopere Brunmontagne. Datzelfde geldt voor mijn vintage Pontiac van 9 tientjes en voor de veel duurdere 18 kt gouden vintage Movado. Ook ik heb voorkeur voor één (of een paar) merk(en), maar naast die voorkeur vind ik in principe alles mooi wat met Horlogerie heeft te maken. Zolang het authentiek en echt is. Daarnaast beleef ik veel plezier aan de zoektocht naar weer een nieuwe aanwinst. Door het lezen in een van mijn horlogeboeken en kijken van YouTube filmpjes wordt zo’n zoektocht dan ook weer leerzaam. Ook in die zin beleef ik er best veel lol aan, naast het echte bezitten van een horloge. :slightly_smiling_face:

Maar net als @anon11367652EV heb ik er ook af en toe even genoeg van en dan gaat de prioriteit naar andere zaken en bezigheden. Dan laat ik het ook echt even los, totdat na een tijdje de liefde weer op komt borrelen… en dan is het weer het goede moment om er opnieuw in te duiken. Dat geeft weer nieuwe prikkeling en plezier. :wink:

De liefde voor horloges is voor veel van ons vergelijkbaar met een soort bacterie, die altijd latent in je lijf aanwezig is. Soms drukken we hem even de kop in, maar hij komt altijd weer boven en gaat nooit helemaal weg…

Voor mij duurt dat al 40 jaar en ik hoop eerlijk gezegd dat dat altijd zo blijft. :blush:

Ik wens je heel veel hernieuwd plezier toe met onze mooie hobby! :+1::wink:

13 likes

Wat is er faux vintage aan?

Tja het ligt er maar net aan wat je wil. Er zijn genoeg nette tweedehands Rolexen voor 4000 - 7000 maar bepaalde modellen zijn nu eenmaal duur. Ik ben nog maar net begonnen met een ‘instap’ model Rolex en vind het een prachtig horloge. Alleen als je ook andere merken bekijkt en er niets bij voelt dan denk ik dat je even horloge moe bent. Geeft niets, overkomt de beste(including me)
Even stoppen met de hobby, misschien ook even met kopen en wachten tot je de kriebels weer krijgt.

Groetjes

Peter

2 likes

Had ook kunnen schrijven dat het een interessant probleem is :laughing:

1 like

Je hebt toch al een Rolex? Dan houd je toch lekker die 7K in de zak? Kun je andere dingen van doen.
Jongen, je bent 21! Je hoort überhaupt niet 10.000 euro in één jaar uit te geven aan horloges. Dat ga je in de toekomst nog nodig hebben voor allerlei andere dingen. Of heb jij op deze leeftijd al een baan waarbij het geld binnenstroomt?

25 likes

Een fatsoenlijke audio installatie bijvoorbeeld. Voor dat geld zijn er fantastische dingen te koop.
Of een paar maanden de wereld over.

4 likes

Bij mij is het juist omgekeerd. Sinds enkele jaren de hobby weer opgepakt. Daarvoor 10-15 jaar weinig aan gedaan.
Onbekend maakt onbemind, vroeger was ik niet echt bekend met Rolex, was te duur, nu kan ik het wel betalen en geniet er enorm van. Ik heb er 4 in de kluis liggen, maar ze komen er bijna elke dag wel uit en gaan even om de pols. Meestal draag ik Tudor en Omega, ook met heel veel plezier.

2 likes

De rivet band etc.

het is ook een luxe probleem, maar dat is zo een beetje alles wat hier op het forum besproken wordt :stuck_out_tongue:

nee de OP gaat weg voor dat budget, maar ik heb alles netjes geregeld wat geld betreft. mn huur is iedere maand betaald en in geval van nood heb ik altijd nog een back up.

en ik ga dit weekend in de UK weer proberen te passen!

3 likes

Alleen de rivet band dan. Voor de rest zit er geen faux lume op of zo…

1 like
2 likes

het plezier van deze hobby is (vindt ik) dat je evengoed van een goedkoop horloge als van een al wat duurdere horloge kan genieten, van junk tot top of the bill. :ok_hand:
en soms kan het gebeuren dat je ook wel eens wat minder interesse in de hobby hebt maar ook dat is maar van tijdelijke aard.
dus kom op @TheWornWatch je zit in een dipje, niet? :thinking:

3 likes

Ik heb nog immens veel lol met de hobby. Ik stuur dan ook steevast weg van Rolex en de $$$ cultuur.

39 likes

Weet niet zeker of het met medicatie op te lossen is, maar spreek er eens over met je huisarts. :rofl:

2 likes

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor, gewoon omslingeren en niet meer afdoen… :+1:

8 likes

Haha ik genoeg met volle teugen van goedkopere horloges ( misschien wel de goedkoopste )

Deze casio krijgt genoeg wrist time!

Maar ja op het moment is het gewoon niet meer zo leuk als eerst.

6 likes

Ik herken wat je zegt. Het gevoel dat het alleen nog maar om investering gaat. Tien jaar terug had ik er meer ‘hobby-gevoel’ bij. Het voelt ook niet meer zo spannend. Het is nog wel leuk en ik heb nog een verlanglijstje, maar de zin om te kopen en verkopen is een beetje weg. Dure handelaars, gedoe met verkoop, hoge revisiekosten, moeilijk verkrijgbare onderdelen… herken wel een beetje wat je aangeeft.

4 likes

De jacht en het niet kunnen krijgen, dat is toch juist het fijne aan de hobby en het merk Rolex?

Zo de winkel binnen stappen en op 2 min 8K uitgeven, daar is geen lol aan…

Maar elke Rolex winkel binnen stappen, op zoek naar jou model? Super vind ik het.

Heb dit jaar van Singapore tot Dusseldorf, van Rennes tot Rijsel, van Knokke tot Jersey alle Rolex winkels binnen geweest. Telkens een nee gekregen, maar overal wel een praatje kunnen maken en van het interieur van de winkelomgeving genoten om nog maar te zwijgen over het reizen zelf.

Ook dit is voor mij hobby!

En die dat van het merk Rolex en de bijhorende prijzen walgen, blijf er dan gewoon van weg.

Toch zie ik dagelijks weer mensen die er niets van moeten hebben, maar toch een foto posten van de vitrine op Schiphol. Op zoek naar het snelle geld. :wink:

Moet wel zeggen, dat ik ook kan genieten van een horloge dat ik zelf in elkaar steek van amper 200 euro… Dus de hobby gaat alle kanten uit bij me.

8 likes

Naar aanleiding van wat eerdere posts in andere topics ben ik toch wat meer na gaan denken over hoeveel plezier ik op het moment heb met de hobby.
Ik merk echter de laatste tijd dat ik steeds minder lol beleef, dit komt door veel verschillende dingen. Dingen zoals : problematische Ferraris ( genoeg van gehad ), de explosieve prijzen, nare handelaars praktijken etc…
Nu ook met de zoek tocht naar een leuke nieuwe cavallino rampante is het gewoon een nare ervaring met het zoeken en shoppen voor iets leuks.
Ik heb 150.000 liggen om een mooie allrounder van te kopen maar er is geen voorraad of er zijn handelaars die echt van god los zijn.
Waar ik een paar jaar geleden nog een gave 308 GTs kon kopen voor 45-50k is dit gewoon niet meer te doen en is de goedkoopste 85k.
Toch jammer dat het leuke van deze hobby echt de kop in wordt gedrukt door hebzucht en snelle winst.
En de tijdsgeest.

Ps: Sorry, ik kon het niet laten. Ik ben een sucker voor open deuren.

14 likes