Hebben jullie nog lol met de hobby?

Naja begon al bij mn alleer eerste horloge, ik had een leuke Speedy Reduced gekocht bij een Handelaar met goede recensies.

Dus ik als 18 jarig broekie en complete leek , 1600 lichter maar wel super trots.

4 weken later , de chrono module helemaal aan gort en dan sta je daar.

Gelukkig heeft de dealer mij goed geholpen en kwam ik tot een mooie deal voor een leuke Air King , mijn eerste Rolex.

6 maanden later gebroken rotor as. Geen garantie meer dus 495€ lichter aan service…

Toen jaar later dacht ik geleerd te hebben en ben ik naar een grote dealer gegaan om mijn klapper van een DJ te kopen.

Bleel aan gort gepolijst te zijn, gelukkig nam Xupes dit goed op en kon ik het horloge omruilen.

Zo kwam ik bij mijn OP terecht , maar ja het leuke nieuwe horloge gevoel was er wel vanaf…

Dus in de afgelopen 2 jaar veel gebeurd en dan is het toch wel jammer als ik zo terug kijk want er is meer wachten en gezeur geweest dan daad werkelijk leuk bezig zijn.

Maar ja so be it!

4 likes

Dat is juist een van de snelste stijgers de afgelopen tijd :wink:

1 like

Nog steeds veel plezier, maar vooral met rondkijken en passen. Ik heb niet per se iets nodig, dus het zou eerder een fun watch moeten zijn. Heb nog niets gepast waarvan ik direct wist: dit is hem. Dus ik pas rustig verder.

Moest ik kost wat kost iets willen kopen, dan zou ik het minder leuk vinden. Zeker ook je verhaal indachtig.

1 like

Was er niet ook iets met een problematische Tudor?

Tip: koop altijd nieuw. :wink:

Niet vervelend bedoeld maar wat doe jij dan nu met het geld? Je haalde audio systemen aan, daar een je toch ook heel snel aan de geluidskwaliteit?

Horloges zijn verder vaak vrij waarde vast. Onder de streep kost je het niet veel dus. Sterker nog, als je een paar jaartjes had gewacht met je vintage Tudor, Rolex en Speedy… :wink: Veel mensen geven volgens mij ook alleen het geld dat echt over is uit aan zo’n duur horloge.

1 like

image

35 likes

:joy::joy:

1 like

Ik zit al in stadium 11. :skull_and_crossbones::skull_and_crossbones:

1 like

Ik heb mijn leven omgegooid. Ik kon blijven werken, maar heb mijn middelvinger opgestoken. Spullen interesseren mij nog heel weinig. ( ik heb nog een zwak voor schoenen.:frowning:️).
Ik heb nog wel wat geld, en ben van plan te gaan reizen. In elk geval naar Jeruzalem. En heel misschien nog wel een goekoop horloge. Ik vind jouw groene Seiko erg leuk, maar weersta nog steeds de verleiding.

Kunnen we echt alleen nog in termen van kopen en spullen denken?

8 likes

Als seiko level 1 is. Dan begon bij -4 denk ik :joy:

3 likes

Ik ook vrees ik, van een volle horlogekist naar een one piece collection :joy:
Eigenlijk is het gewoon een vicieuze cirkel vrees ik en beginnen we steeds opnieuw :sunglasses:

Dat is natuurlijk mooi en jij zit in een levenfase dat het kan. Maar wat is het dan fijn dat juist horloges je hobby waren en je enige liquiditeiten had om die ommezwaai te maken. Als wijn drinken of computers je hobby waren was dat een stuk lastiger geweest. :wink:

1 like

Nou, dat wijn drinken is wel een hobby.:smirk:
Ik vel ook geen oordeel verder. Ik nodig uit tot reflectie. Meer niet.

1 like

Ik heb er nog steeds lol in,
Misschien omdat ik geen Rolex heb😂

1 like

Hobby?
Hobby Is niet het goede woord, het is een virus op zijn minst, dan wel totale gekte! :sunglasses:

1 like

Ik denk dat mensen die een aantal jaren geleden een Rolex gekocht hebben heel veel lol hebben.:sunglasses:

2 likes

Neen

Ben ik nu aan het doen! Pinot all the way!!

1 like

Ja , gebroken opwind veer…

Ik heb nog super veel plezier met mijn hobby!

23 likes