Hebben jullie nog lol met de hobby?

Waarom staat dit in Rolex only, dit is toch een algemene vraag?

P.s. Wat een prachtige Invicta @Chillekasper

2 likes

Dat alles maakt natuurlijk uit. Los daarvan zie ik dat de interesse is vernauwd tot enkele merken en dat de kosten c.q. prijzen hoog zijn. Als je ervoor spaart als Jan modaal kun je je afvragen of je het geld niet beter aan iets anders kunt uitgeven. Dat had ik eerder niet. De policy van een Richemont bijvoorbeeld maakt het er ook niet leuker op. Ik houd van Panerai en IWC, maar de huidige collecties spreken me niet meer aan. Het vuur is een beetje weg. Al vind ik het nog wel leuk en heb ik een paar dingen waar ik op jaag.

1 like

Lucas, mijn goedbedoeld advies:

Laat de dure horloges in jouw levensfase voor wat ze zijn. Je zegt het zelf al: je kunt net zoveel genieten van een g shock.

Spaar je centjes op. Over een paar jaar wil je met je meisje misschien een huisje kopen. Kosten koper zijn ook niet mals en het is lekker om direct eigen geld extra in te leggen.

Voor ieder anders hoor, maar misschien geeft het stof tot nadenken.

2 likes

Zo’n beetje de mooiste diver en dan op een leer bandje :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Hou op met Rolex, koop een GS Quartz en verwonder je over de manische graad van afwerking.

Doe daarnaast een stap terug, snor een leuke field, een leuke pilot en een geinig duikertje op (Stowa of Airman, Hamilton Khaki, Aquaracer).

Die Stowa zou met een mooi bewerkt elaboré uurwerk gewoon mooi zijn qua achterkant, de Hamilton leuk voor erbij, de GS voor de afwerking en de Aquaracer als wat leuker duikertje.

Dan ben je met zeven duizend Euro vier horloges verder, kun je wat swappen en met banden klooien, en heb je weer lol.

12 likes

Ik weet het maar het draagt nou eenmaal heerlijk… :hugs:

4 likes

Daarom spreekt die Grand Seiko mij zo erg aan op het moment.

Maar quartz moet ik dan echt heel erg aan gaan wennen!

1 like

Omdat je al vele vele jaren een automaat gewend bent?

Als ik polsjes als de jouwe zou hebben dan kwam als enige horloge deze

Niet meer omkijken, klaar met horloges!

6 likes

Maar dan kun je in de opruiming óók een mooi afgeprijsd ‘klokje’ voor bijv. € 400,-- kopen. Hou je nóg meer geld over voor andere zaken… :slightly_smiling_face:
Of kan deze ‘hobby’ alleen leuk zijn in de hogere prijsklasse? Nee toch? :sunglasses:

2 likes

Hebben jullie nog lol met de hobby?
Nee, ik vind er al jaren geen reet meer aan.
De enige reden voor mij om nog in te loggen op HF is @HanDavinci te zien shinen met zijn gouden Rolexen.
Zodra er een Handavinci only topic komt, kan ik rustig sterven.

In de tussentijd blijf ik genieten van al het moois dat voorbij komt op het forum en de twee prachthorloges die ik bezit :grin:

12 likes

Ik vind dat echt verschrikkelijk .

Alsjeblieft niet, liever meteen vinden en

2min is snel.
Wel wat meer bekijken en passen, beetje kletsen en koffie drinken en dan afrekenen .
In die 2 min wel aangeven welke er iig mee gaat vind ik wel zo fijn.

Zo zie je maar weer, voor iedereen werkt het anders.
Ik heb een hekel aan een zoektocht, aan wachtlijsten.

4 likes

Even voor mijn plezier, wat vinden we hier van @BadgeandBezel :rofl:

3 likes

:joy:

Ach, ik heb er heel veel plezier in. Hoe ouder ik word, hoe meer ik het leven zie als één grote speeltuin. Ik wil het uitbundiger, knallender.

Ik wil diamanten en flair! :tada: :nail_care:t2:

4 likes

Deze dus:

Klaar.

2 likes

tenor (5)

Ik zou hem dragen omdat het factory Rolex is, maar voor het geld weet ik wel wat leukers :sunglasses: :leopard:

:upside_down_face:

AmusingPowerfulIsabellineshrike-max-1mb

1 like

Dat wou Lodewijk de zestiende ook.:smirk:

1 like

Je zou n ander merk kunnen proberen.

Dat ging nog best even goed, toch?