Hebben jullie nog lol met de hobby?

Eventjes, totdat zijn hoofd eraf ging. Maar waar, al zijn voorgangers hebben lekker geleefd.

1 like

Ik was er ook een tijdje klaar mee. Absurde prijzen voor vintage. En Rolex.

Ben nu met beide gestopt en onlangs een Omega Globemaster gekocht van een jaar oud. Nu misschien nog een JLC of een GS er bij. Daar is het allemaal wel te overzien.

3 likes

Hoezo niet? Verdomme verbrassen dat geld man!

Tenzij ik de vaardigheid om begrijpend te lezen acuut kwijt ben geraakt, heb je het niet over de horlogehobby, maar over het feit dat je niet genoeg geld (over) hebt voor een Rolex.

Dat ervaar ik zelf niet zo, nee. Ik vind het zelf wel grappig om af en toe een draadje over afschrijvingen, list prices en wachtlijsten door te nemen. Wanneer ik wacht tot wanneer de eitjes zachtgekookt zijn, bijvoorbeeld…

6 likes

6/7 k te spanderen mwah Rolex even niet meer aanschaffen. Heb een sub date 2018 en die bevalt uitstekend. Dus Rolex is in ruste om extra er een aan te schaffen zeker met de belachelijke prijzen. Op MP staan ze vanaf 10 k te koop. Geen hond die het ervoor neerlegt of je moet wel heel erg onrustig wezen. Vragen is 1 krijgen is 2. Maar een overheerlijke IWC lepetit prince in 43mm formaat en een Omega speedmaster hesalite komen dan wel weer om de hoek kijken. De Speedy is dit jaar ook met 400 omhoog gegaan en tweedehands zit ie ook in de lift, geen Rolex verhogingen of vraag prijzen maar erop inleveren doe je ook niet. De Speedy is ruim voorradig en tussen de 3300 en 3600 nieuw of van een paar maanden oud makkelijk te verkrijgen. Dus bij 7 k stuk te slaan is wel wat leuks te koop , je kan ook 15/ 20 leuke Seiko,s aanschaffen​:rofl::joy::joy:

3 likes

De hobby draait op hebzucht :upside_down_face:

Ik denk ook dat als het zo voelt, je je plezier niet in het segment Rolex (meer) moet zoeken. Als er zoveel geld in zit ligt je verwachting veel hoger en gaat het je meer aan je hart als het toch niet de voldoening geeft die je zocht.

2 likes

Geef dat geld aan mij en ga een paar jaar off grid.
Schijnt te helpen. Die gouden Rolex mag je houden.

Het heeft trouwens niets met horloges te maken. Je bent jezelf kwijt. Komt goed. Heet midlife.

Adres heb ik je gestuurd via PB
Succes met alles.

Stop met de “dure” horloges en beperk je tot alles onder de 250€ vind je het er leuk uitzien dan koop je het zonder al te veel nadenken. Hoef je je ook niet druk te maken over waarde etc.

10 likes

“Stop met de “dure” horloges en beperk je tot alles onder de 250€ vind je het er leuk uitzien dan koop je het zonder al te veel nadenken. Hoef je je ook niet druk te maken over waarde etc.”

Precies. Nou ja, afgelopen week 400,- uitgegeven, maar da’s wel mijn ‘max’… :slightly_smiling_face:

2 likes

Ah, nog een tiener. :grin:

Holy shit! :scream:

2 likes

Helemaal gelijk heb je. Op MP staan ze nieuw te koop in de stickers en 2000 tot 2200 euro winst proberen te maken. Aangeschaft bij de AD en direct dikke winst proberen te pakken. Het mag ze doen niets verkeerds. Maar heeft niks met liefhebbers temaken. De prijzen worden bizar kunstmatig omhoog gestuwd. En als niemand ze voor die prijs koopt zakken ze op den duur vanzelf. Genoeg grijze jongens op internet die vanaf 10 k vragen. In Katwijk zit zelfs een bekende toko die al voor een sub date 11.200 vraagt…ik adviseer je eerst even langs Parnasia tegaan en een shock terapietje van 220 volt door je flikker te laten sturen. Voordat je tot koop overgaat…:joy:

3 likes

Zeldzaam mooi horloge !

1 like

Geen idee wat je bedoelt, verklaar je nader svp.

Rolexen zijn leuk (uiteraard bepaalde modellen) maar het hele traject om een Rolex aan te schaffen is niet meer leuk. Prijzen maar vooral beschikbaarheid en het feit dat je niet normaal bij een dealer een sport Rolex kunt kopen is ergernis als consument.

Maar dit heeft natuurlijk weinig te maken of de horloge hobby nog leuk is.

Gewoon Rolex uit je systeem wissen en je concentreren op het brede aanbod in allerlei prijsklassen.

Dat laatste gezegd. Let eens minder op het feit dat een horloge duur moet zijn. Of een duur merk moet zijn. Want Het is grotendeels gewoon marketing. Genoeg pareltjes te koop tussen de 500 en 2000 euro (wat ook al serieus veel geld is)

6 likes

Haha jaa inderdaad en gewoon verbrassen die hap. Niet zo moeilijk doen is toch je passie en hobby.

1 like

:joy: Gezellige boel!

2 likes

Haha! Maar zo is het toch?

Ik bedoel, het is leuk dat je hier de hele dag dure horloges langs ziet komen, maar je moet het zelf wel makkelijk kwijt kunnen.

Een 21-jarige die sip wordt van het feit dat hij voor zijn 7000 euro geen leuk horloge kan vinden, ik vind hier wel dingen van. :upside_down_face: Toen ik 21 was was ik blij dat ik mijn autootje kon betalen, en bier.

Dus deze problemen zijn nog te overzien :sunglasses:

31 likes

Ik vond alleen het bier al geweldig en dat heeft nog een tijd geduurd, haha. Auto’s boeien nog steeds niet en ook de horloges met het kroontje,…mwah,…hoewel ik zo’n gouden blingding wel weer iets vind hebben.

2 likes

Heb de zeldzamere blauwe variant al.

2 likes

Jaeger bier van c1000 geloof rond de 4 gulden een kratje :slight_smile:

1 like