Hebben jullie nog lol met de hobby?

Hier is het een beetje hetzelfde. De laatste vijf jaar veel uitgeprobeerd en opnieuw verkocht.
Laatst een tweetal horloges verkocht die ik niet echt droeg om mijn Omega Constellation mee te helpen bekostigen en na deze is het een beetje stilgevallen. De honger naar duikers is met de jaren ook veel minder geworden. Ik heb niet zo sterk meer het gevoel dat ik weer eens op jacht hoef te gaan naar een nieuw horloge.
Ik kan de laatste tijd echt genieten van hetgeen er in mijn horlogekist ligt…
Benieuwd hoe lang dit zo zal blijven :sunglasses:

2 likes

Ik vond duikers ook geweldig en heb er heel wat gekocht en geflipperd in anderhalf jaar. Nu heb ik er nog maar één, m’n Omega Seamaster.

1 like

Zo de 7k is uitgegeven hoor! Met dank aan @Bwatched

5 likes

Tering zeg, ik schrok mij een hoedje! Op de een of andere manier dacht ik dat het een Hublot was… :see_no_evil::joy:

…maaaar leuk ding! Zeker voor het geld, wat kost zoiets? 200 euro?

1 like

Haha nee dit was een heel onverwachts en leuk cadeautje!

2 likes

Dat maakt het extra speciaal, veel plezier ermee! :+1:

Ik vind boodschappen doen al zonde geld…

Er is 1 maar.
Wanneer iets moet (als ik vind of ervaar al moet) heb ik daar totaal geen moeite mee om het te kopen.
Dus vaatwasser, wasmachine, auto of ketel enz enz.
Fixen of vervangen als die gek doet, niet mee lopen klootviolen…

Hobby valt onder moeten… dus ook geen probleem …

3 likes

Geniet nog iedere dag van mijn horloges!

8 likes

3 likes

Denk niet dat je meer als 1 beurt, en dan moet die ook nog erg recent zijn, kan doorrekenen.
Elke vintage die ik koop gaat in onderhoud, maar natuurlijk in vergelijk met de aanschaf…
Als ik vintages zou kopen van 500 euro of minder, zou ik daar ook wel anders over denken.
En uit de markt prijzen ?
Goede stukken blijven goede stukken en zijn meestal wel verkoopbaar.
My 2 cents

1 like

goede stukken blijven zeker verkoopbaar ! maar als ik soms service kosten zie van sommige vintage horloges schrik ik wel…

Mijn Rolex Air King 5500 had een gebroken Rotor as, en ik was naar de AD gegaan voor een service quote.
die kwam uit op dik 1100 euro… het was dat ik een full set had in mooie staat maar een Air King 5500 is vaak niet meer waard dan 2400 euro.

1 like

In autotaal is dat bijna een economische total loss.
Wat dacht je als je Porsche motor volledig in de soep draait ?
Das gewoon pech he Lucas.

haha klopt, maar een zelfstandige horloge maker kon het oplossen voor 495. prima,

was ook meer bedoeld als reactie op @saluto want ik zie wel wat hij bedoeld met service kosten.

veel merken willen een monopoly op service van de door hen gemaakt horloges en zo de kosten dramatisch opschroeven.

3 likes