Hebben jullie nog lol met de hobby?

Zou heel goed kunnen :joy:

Dus we kunnen stellen dat dit topic nog wel meevalt :stuck_out_tongue:

3 likes

Link pls!

Vond m live ook erg nice.

Ga topic van 200 post niet doorakkeren, maar dat was toch een aankoop bij Xupes?

Ja!

Dat was toch netjes opgelost met een waardebon voor het volledige bedrag? Leergeld is dat Xupes nogal aan de bovenkant van de markt zit qua prijzen. Denk dat hier veel leden zijn die je kunnen adviseren in de aankoop van een dergelijk model om dit soort ā€˜ā€˜missersā€™ā€™ te voorkomenā€¦

Je betaald altijd leergeldā€¦

Klopt. Ik werd lid van HF na de de aanschaf :stuck_out_tongue:

Maar after sales en customer service is wel top notch daar.
Eigenaar Joe kwam zelf even langs naar het hoofd kantoor om sorry te zeggen.

1 like

Valt mee hoor, sta nu nog steeds quitte, enige verlies dat echt ga lijden is dat van mn OP :stuck_out_tongue:

:zipper_mouth_face:

2 likes

Men allereerste was een Breitling, klein 500 euro verloren op een korte tijd. Daarna direct overgeschakeld op Rolex :smile:

Even off topic, damn, ik wist niet dat ze die met zoā€™n smaakvolle grijze plaat maakten!

1 like

Jazeker doen ze dat. De Ikarus, oftewel de instap-flieger van Stowa is er inmiddels met witte, grijze en zwarte dial. Je kunt ze ook bij het bestellen customizen met top grade uurwerken of handwinders, en met hitte-geblauwde wijzers.

Hier mijn review van deze bij aankoop:

1 like

Nu snap ik helemaal niks meer van jeā€¦ :joy: je had het over nare ervaringenā€¦ en hebt geen verlies. OP is toch een mooi model? Lekker houdenā€¦ zoeken naar iets anders en ruil je die lekker op in, tik je paar k erbij af voor een 114060 en heb je wat je wil hebben. Basta.

Hoe dan ?
Je vindt een horloge mooi.
Je koopt het.
Je draagt het.

Voor investeringen en rendement zijn horloges niet de juiste keuze. Ook Rolex niet, tenzij je in de gelegenheid bent er tientallen tegelijk in- en te verkopen.

2 likes

Hield altijd al van horloges, maar pas sinds een kleine anderhalf jaar lid. In die tijd heel veel gelezen, geleerd en genoten van alles dat voorbij komt! Ook wil ik vermelden dat ik mij soms best wel stoor aan onnodige pocherij, grof taalgebruik en serieuze topics die ontsporen in irritant irrelevant geneuzel. Maar dat is inherent aan fora, denk ik dan maarā€¦

Mijn grail had ik al, een Omega Seamaster, de ā€˜Peter Blakeā€™ Die kreeg ik voor mijn vijftigste verjaardag van mijn vrouw :heart_eyes:

Afgelopen anderhalf jaar heb ik lekker gekocht, geflipperd en geruild! Dat heeft sinds kort uiteindelijk geresulteerd in een collectie van vijf mooie horloges die ik in principe houd (je weet t maar nooit)

Wayne Carini van het programma Chasing classic cars zegt het altijd mooi: ā€˜Itā€™s all about the chaseā€™ :grin:

En dat is denk ik wel herkenbaar, voor mij wel iig. Als de jacht voorbij is dan is tevreden zijn met wat je hebt is echt een kunst! En in die fase zit ik nu :wink:

Nog happy met de hobby? Jawel, maar op een laag pitje :relieved:

5 likes

Probeer gewoon eens een vintage ā€˜goedkoopieā€™ā€¦
Maar pas op : verslavend ! :wink:

1 like

Wel eens gelonkt, maar nog nooit een vonk gehad :flushed: Heeft ook te maken met mijn polsmaat, is 20cm en plat. En mijn voorkeur voor ā€˜niet te kleinā€™ Minder dan 41mm kan ik niet mee leven :grimacing:

Aha. Ja dan wordt het inderdaad niets met vintageā€¦:frowning:

1 like