Ik vroeg het me af ?
tim-1985 Schreef:
Ik vroeg het me af ?
Ik heb wel eens een Alpha voor ā¬600 gezien bij een ātrusted sellerā uit BelgiĆ«ā¦
Natuurlijk kan dat daar ook voorkomen. Het is niet zo dat er een redactie is die alle advertenties op details onderzoekt.
ik zie ook niet in waarom het niet zou kunnen ⦠je kunt daar gewoon horloges te koop zetten.
Ja komt regelmatig voor, vooral duurdere klokken zoals Audemars Piguet worden vaak nepperds van geplaatst
Kijk bijv. maar eens naar al die US aanbieders met (te) lage prijzen.
If its too good to be through, donāt let it fool you.
Op alle plaatsen waar horloges worden aangeboden vind je nep-exemplaren. Niet alleen bij internetaanbieders, maar ook op beurzen als de Rikketik bijvoorbeeld.
MartinB Schreef:
tim-1985 Schreef:
Ik vroeg het me af ?
Ik heb wel eens een Alpha voor ā¬600 gezien bij een
ātrusted sellerā uit BelgiĆ«ā¦
Klopt⦠Was bij Watchbox voor een Alpha āPaul Newmanā look-a-like. Echter treft aan hun toch geen fout? Ze vragen toch zoveel als ze willen?
Wellicht deden ze het nog niet met opzet⦠Hun know-how is van een laag pietjeā¦
gr. Glenn
zuidwes Schreef:
Kijk bijv. maar eens naar al die US aanbieders met
(te) lage prijzen.
If its too good to be through, donāt let it fool
you.
+1
Chrono24 is een betere plaats om op zoek te gaan naar een authentiek horloge dan bv marktplaats. Dit omdat chrono24 een aantal maatregelen heeft ingebouwd zodat je niet zomaar een foto van een authentiek horloge van internet kan halen en die als zijnde jouw horloge te koop aanbieden. Chrono 24 vraagt altijd om de wijzers in een bepaalde voor hen controleerbare stand te zetten en dan de foto te nemen. Op marktplaats wemelt het van de neppers maar vaak zijn de verkopers daar ook gewoon eerlijk over en kan je het vaak gewoon zien aan de omschrijving (āRolex met Valjouxā bijvoorbeeld) en aan de prijs (mensen, voor 300 euro koop je geen Rolex, geen Breitling, geen AP, geen Omega, geen Panerai, etc).
Maar dit betekent natuurlijk niet dat alle horloges op Chrono24 gegarandeerd authentiek zijn.
Verdiep je altijd goed in een horloge en zorg dat je veel ervaring opdoet. Dat is de beste manier om een āechtā horloge van een neppert te onderscheiden. Ik durf te zeggen dat ik neppers over het algemeen direct herken. Tenzij het āgoedeā neppers betreft van een merk/type is dat ik nog nooit in het echt gezien heb. In dat geval; walk away if you donāt trust it.
+1
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Ben het deels met je eens, op marktplaats wemelt het met nep inderdaad en op chrono zijn het een enkele, maar een goede nepperd van breitling/audemars/rolex/cartier etc kan je ook met de wijzers op de juiste richting zetten. Met een slechte kwailiteit foto kan je alles uit de kast halen en nog zal je niet zien of die wel of niet echt is. Kijk daarom alsnog uit op chrono, vooral met de echte dure klokken dat het de moeite waard is voor een oplichter.
Groetjes
Ik ben t hier niet helemaal mee eens. Er is een aanbieder genaamd jomashop, waar ik regelmatig aankopen heb gedaan en laag zit met de prijzen. Erg netjes met de aftersales, goed te bereiken en bereidwillig. Daar geldt nog echt dat de klant koning is.
+2
Ik vroeg het me af omdat er
Er zoveel verschil aan prijsen zijn op een sub.
Via chrono24 soms scheelt het wel bijna 1000ā¬!
Maar ben ook net twee weken terug genaaid
Op mp om een panerai croco band blijkt dus nep te zijn
Kreeg ik gister te horen hier op het forum
Dan baal je echt
Had er 150⬠voor betaald!
Die meneer had een mooie verhaaltje er bij
Dat hij hem niet meer gebruikte encā¦
Dus daar gaat mij goede vertrouwen
Ik koop dus niks meer via mp
+1000
Je moet, als je niet gen⦠wilt worden, ALTIJD afgaan op je eigen kennis; nooit afgaan op de (vaak mooie) verhalen van een verkoper/ster.
Heb je die kennis (nog) niet in huis, koop dan bij een reguliere verkoper/ster die een goede naam te verliezen heeft en niet bij een particulier.
Je betaalt dan (vaak) iets meer, maar dan heb je ook meer zekerheid.
Brutus Schreef:
Je moet, als je niet gen⦠wilt worden, ALTIJD
afgaan op je eigen kennis; nooit afgaan op de
(vaak mooie) verhalen van een verkoper/ster.
Heb je die kennis (nog) niet in huis, koop dan bij
een reguliere verkoper/ster die een goede naam te
verliezen heeft en niet bij een particulier.
Je betaalt dan (vaak) iets meer, maar dan heb je
ook meer zekerheid.
+1000
Of vraag van te voren hier op 't forum of iets echt is of niet. Voorkomt een hoop elende.
Iniedergeval k*t dat je genept bent⦠Ben ooit is met een mobiel gescamt op MP voor 250 euro maar koop er nog regelmatig, ben alleen alerter.
Edit: typo
Ik sta op het punt een Breitling aan te schaffen maar de echtheid is ook in mijn geval een gevoelig thema.
Wat denkt een ervaringsdeskundige van deze in bijlage
Alvast bedankt.
Mvg
K.D.
Als je op Chrono 24 via Trusted Checkout koopt houden ze je betaling tot 14 dagen na ontvangst van het horloge vast en kan je het dus gewoon retourneren als er iets niet goed is.
Volgens mij redelijk risicoloos.