Euh ⦠lees je post nog eens terug.
Die redenatie kan je ook op aandelen en staatsloten plakken.
Neehoor.
Is geen simpel antwoord op te geven.
Ja, als je er goede return op weet te krijgen.
Nee, als je het schip in gaat.
En die ja of die nee worden bepaald door een heleboel factoren.
Ik begrijp je denk ik niet.
- Als je juiste klok koopt, dan rendeert dit.
- Als je juiste aandeel koopt, dan rendeert dit.
- Als je juiste staatslot koopt, dan rendeert dit.
Nr. 1 is jouw stelling. Daar baseer ik 2 en 3 op.
Ik begrijp niet waarom 2 en 3 niet volgen uit 1.
Nee, ik denk dat het geen zin heeft.
Je moet aan de andere kant van het geld zien te komen
Horloges kopen en vooral dragen is investeren in plezier. Rijk worden doe ik wel op een andere manier (helaas heb ik die manier nog niet gevonden⦠Tips? )
tss, historish gezien is een van de beste investering race autoās. Maaaar ik durf niet te zeggen of dat over een jaar of 30 nog zo blijkt te zijnā¦
Tegenwoordig is het niet vreemd om een gebruikt horloge je kopen. Daar komt nog bij dat de sub een populair model is over een lange tijd en Rolex haar prijzen structureel omhoog gooit. Veel aandelen voldoen hier niet aan, tenzij je een mooi bundeltje maakt. Loterijen zijn belasting op domheid.
Of jij
Staat toch duidelijk welke Rolex je moet kopen.
Ik had 5 jaar terug liever mijn spaarrekening in Bitcoins gestopt. Dan zat ik nu op de Bahamaās 4 life
Een lijst met nummers ook nog. Maak me gek!
Mijn 16610 kwam met de bon. Vorig jaar gekocht (niet ik) voor ā¬5K. Dit jaar verkocht voor ā¬6K.
Ondanks dat ik mij hier ook wel eens schuldig aan maak, moest ik lachen.
Achja wie niet, hoop doet leven. Moet toegeven dat de postcodeloterij ook een gouden concept heeft dat als je niet meespeelt heel de straat wint behalve jij. Dat het voor zo goed als niemand een wijze investering is mag duidelijk zijn.
Telkens wanneer ik de voorbije decennia genoeg geld bij elkaar gespaard had voor een horloge van het kaliber van bijvoorbeeld Rolex, Omega of GS, kocht ik me in plaats daarvan een pakketje aandelen. Meestal investeringsmaatschappijen, vastgoedvennootschappen of andere stabiele dividendbetalers. Van de overschot kon er welā s een Seikootje of een Tissootje af. Met de meerwaarde op mijn aandelenportefeuille kan ik nu veel nieuwe Rolexen kopen. My 2c.
Je bent aardig bekwaam geworden in het verhandelen van exclusieve horloges en ze zijn in 1,5 jaar tijd ook behoorlijk wat exclusiever geworden, whatās next up?
Ik heb het horloge niet gekocht voor ā¬5K. Dat was de persoon van wie ik het horloge kocht. Ik heb er ā¬6K in geĆÆnvesteerd en achteraf heb ik er ā¬6K voor terug gekregen.
Daar reageer ik niet op, ik reageer op jouw advies / stelling dat bij aanschaf van āde juiste klokā dit rendeert.
Alleen achteraf weet je of het de juiste was.
Zo kan ik ook adviseren dat je alleen juiste aandelen of staatsloten moeten komen. Heb je geen rendement? Onhandig, want dan heb je niet het juiste gekocht. Daarom vind ik jouw stelling dat bij aanschaf ājuiste klokā rendement volgt nogal onbruikbaar. Alleen achteraf kan je bepalen dat het de juiste klok was. Net zo als met aandelen of staatsloten.