Jahoor jij hebt gelijk…Thijsje
Applaus voor jezelf
Jahoor jij hebt gelijk…Thijsje
Applaus voor jezelf
Aha, dan begreep ik het verkeerd, dacht tussen de letters door te lezen dat je minder had betaald dan de 5k die op de bon stond en er vervolgens 6k voor gevangen had.
Was dat maar het geval, haha. Ik heb het geduld er niet voor om een horloge te kopen en hem een jaar lang in de kluis leggen zonder het te dragen. Hij kocht hem (als ik het mij goed kan herinneren) in maart of mei 2016 bij Clockwise. En in juni 2017 nam ik zijn Rolex over.
‘Heeft het zin om mijn geld in een peperduur horloge te investeren?’
Nâw mèneih, daz ûn kèjgoehd plan! Ennût toevâwh wil dâh ik hiûhr uhn heihluh maujuh hep legguh!**
**Nou meneer, dat is een ontzettend goed idee. En toevallig heb ik hier een bijzonder mooi exemplaar in het aanbod! (Vertaald uit het Haags.)
Nee nee, goud daar moetuh wezeuh
Mooi verhaal, ik weiger dus mee te doen aan deze postcodeloterij druk. Minder mooi verhaal, vorig jaar viel hij op mijn postcode. Bijna alle buren €25k per lot. Vriend/buurman had 2 loten en won ook nog de 1 serie
Zuur maar kan er verder niet wakker van liggen
Het heeft ook geen zin om 25k uit te geven aan een auto, toch doet half de wereld dat. Niks is zo vergankelijk als een auto.
Een horloge van 25k zal dan tenminste nog enige waarde hebben na enkele jaren. Vooral als het om een zeer gelimiteerde uitgave gaat.
Dus investeren in een horloge om er later winst uit te halen is geen strak plan, echter een Audi of Lexus kopen is nog minder interessant dan de aanschaf van een leuke klok.
İk zou het nooit doen.
Koop dan liever 3 of 4 klokken en Flipper ze op tijd door
Dat heeft absoluut zin!
Behalve als het belangrijk voor je is dat je er winst op maakt.
Als Harry Mens in business class gaat lullen over beleggen in horloges dan moet je snel wegwezen uit de horlogerie. Wat daar al aan tafel heeft gezeten aan fraudeurs en zakkenvullers en mooie praatjesverkopers gaat iedere voorstelling te boven.
Jacobse en Van es
CLASSIC!
Prima graadmeter voor waar je niet in moet investeren!
Verkeerd forum!
Hier zitten horloge-liefhebbers.
Ik denk dat je beter op de beurs terecht kunt.
Investeer in cryptocurrency als je geld wil verdienen met niks doen…
‘Niks doen’? Stress, al die wallets, koersen bijhouden, verkopen, kopen…
Ik kan beter een ouwe Patek ergens goed wegstoppen.
Watjes.
HODL!
Grappig. Deze thread begon met rent-seeking behaviour, en hij eindigt er ook weer mee.
Onze maatschappij zou het toevoegen van waarde beter moeten belonen en het simpelweg uitzetten van kapitaal minder. Want het is toch curieus: Je koopt iets, doet daar absoluut niets mee of voor, en verwacht aan de achterkant dat er op magische wijze waarde gegenereerd wordt.
Prima toch, het begint er mee, dus dat was ook de vraag. (Als je het geld hebt moet je het vooral doen, een horloge, maar dan wel omdat je het mooi vindt. Ik denk dat je, als je de ballen hebt om eventueel ook veel geld kwijt te raken, beter in Crypto kan investeren dan in een duur horloge. Mocht het om geld verdienen gaan.
Als ik er voor zou gaan zitten kan je elke dag makkelijk ruim meer dan modaal verdienen met een beetje Crypto handelen. Je moet alleen de ballen hebben om het geld ook te verliezen. (ik heb bijvoorbeeld een stevige hack op de computer gehad laatst.)