"Het allerbelangrijkste: koop een horloge dat je zelf mooi vindt. Dan kun je er in elk geval geen spijt van krijgen. Zie een horloge niet alleen als belegging. Horlogeliefhebbers zien het vaak zelfs als een belediging dat hun geliefde speeltje een investering wordt genoemd. Een horloge heb je immers voor het leven en niet voor even, vinden zij. Of zoals de reclameslogan van Patek Phillippe het mooi verwoordt: ‘You never actually own a Patek Phillippe, you merely look after it for the next generation’. "
Afhankelijk van wat je ziet als ‘investeren’ en wat je wilt bereiken. Onderwerp zal waarschijnlijk tot in de oneindigheid worden bediscusseerd, maar een simpel ja/nee antwoord is er wat mij betreft niet.
Koop een Rolex duiker of Daytona en veel succes ermee.
Investeren blijft gokken. Vintage Rolexen zijn de afgelopen jaren in prijs gestegen, maar niemand kan met zekerheid voorspellen dat een Rolex die nu nieuw gekocht wordt over 20 jaar meer op zal brengen dan de huidige prijs + 20 jaar inflatie. Tel daarbij op nog eens een keer de kosten voor onderhoud en eventueel opslag in een kluis en/of verzekering en het plaatje ziet er nog wat minder rooskleurig uit.
Afgelopen 60jaar is geen garantie voor de toekomst maar ik denk dat je met een gangbare Rolex nooit een buil kan vallen. Je zult er niet rijk van worden maar denk dat het meer oplevert dan de 0.1% rente op de bank.
Koop een aantal standaard Subs nieuw via grijs circuit, stop ze 10jr in de kluis en biedt ze dan weer te koop aan. Ik denk dat ze altijd meer opleveren dan je spaarrente.
Kijk maar eens wat er nu gevraagd wordt voor een BNIB 16610…E8-E10k?
10 jaar geleden kocht je deze voor de helft.
Dus antwoord is ja denk ik…als je de juiste klok koopt.
Ben horloge enthousiast, geen investeerder in horloges.
Voor ik een horloge koop doe ik altijd zeer goed mijn huiswerk, ook naar prijs toe zodanig dat ik die betaalde prijs altijd kan recupereren moest ik het horloge ooit weer terug willen verkopen. Tot op heden heb ik nog geen enkel horloge terug verkocht.
Heb op verschillende verzamelgebieden al meegemaakt dat de bodem eruit ging en je hebt er momenteel geen enkel zicht op hoe de horlogemarkt over 10 jaar eruit gaat zien. Dragen jongeren nog horloges? Zijn ze bereid om voor een horloge enorme prijzen neer te leggen of hebben ze andere prioriteiten. Onvoorstelbaar. Snelle winsten zie je in de horlogemarkt veel, zie de “schaarste” van de laatste Rolex uurwerken en andere. Ben zelf niet bereid om mee te doen aan die “ratrace”. Heb een Daytona besteld, wanneer hij gaat komen, geen flauw idee. Ga ik hem terug verkopen om snelle winst te maken, no way. Zoals eerder gezegd, ben enthousiasteling en geen investeerder.
Onderwerp is al meerdere keren aangekaart hier. Denk dat het geen zin heeft tenzij je weet waar je het over hebt en een glazen bol hebt, good luck met dat laatste.
Genoten van dat filmpje onderaan het artikel waar een oudere heer de hedendaagse waarde van zijn 1960 GMT Master te horen krijgt! Wat een ontwapenende reactie en wat heerlijk voor de persoon in kwestie.
Gezien de beeldkwaliteit is het horloge vandaag de dag nog aardig wat meer waard…
Niet bestaande lijst. Mijn huisarts heeft de zijne een maand geleden mogen afhalen. Hij was nummer 7 op die niet bestaande lijst. Ik ben dus nummer 11. Dus die niet bestaande lijst bestaat wel degelijk.