Ik ben op zoek naar een stalen band voor m’n 40 mm Oris Divers Sixty-Five.
De originele stalen band van Oris is leuk (en niet eens zo heel duur), maar ik ben benieuwd of iemand een alternatieve stalen band voor deze Oris heeft gevonden. Mesh, Milanaise, Oyster, of Jubilee - maakt me niet echt uit. Een mooi passend aanzet-stuk zou wel leuk zijn. Thnx!
Dit is een uitzondering, want een limited als ik het goed heb
Jaren terug toen er ‘in den beginne’ nog geen stalen band van Oris hiervoor beschikbaar was meen ik eens een SixtyFive met Rolex Oyster te hebben gezien (van de series met 5-cijferig ref.nummer). Die endlinks zijn passend, het was op wus, wellicht daar even zoeken…
Maar milainaise of bonklip met rechte end-link zou 'm ook zeker niet misstaan. Mesh vind ik lomp, en driekwart van alle after-market bracelets eigenlijk ook. Dat zijn normaliter veel te zware vehikels met veul, veul te grote sluitingen.
Ik zou juist voor de rechte end-link gaan met milainaise, bonklip of (jawel) fixo-flex. Dat past mooi bij de sixties-vibe van de Oris. En ze dragen ook nog eens fijn.
Ik heb de Uncle Seiko Holzer, maar ik kan maar niet wennen aan de niet goed sluitende clasp.
Het is overigens bizar, dat er op deze vraag geen makkelijk antwoord is. Ik had echt verwacht, dat mensen met een paar alternatieven zouden komen.
Ik heb 1x een prachtige mesh gezien op een Oris 65, maar kon de fabrikant niet achterhalen.