Gouden handdruk in de zorg is meer een schop in de derrière
Hoe is dat toen afgelopen. Bonus of ontslag?
Necro-bump heet dat volgens mij tegenwoordig…
Zo oud topic! Iemand had de zondagse koffie nog niet op.
Bij betaling energie rekening.
Ow wacht, ik krijg geen vakantie geld.
Fock.
Vroeger toen ik dat wel kreeg en nooit op vakantie ging was het idd een leuk stukje extra geld om iets te kopen wat met het normale salaris niet haalbaar was.
Moest de APK van de auto wel meezitten, want die liet ik altijd doen als vakantie geld eraan kwam.
Want als er kosten aan kwamen moest het toch ergens van betaald worden.
Van die bonus voor 25 jaar dienst hier, kan ik me misschien 2 bandjes van Erika aanschaffen, triestig.
Ik heb dit jaar alle deuren, kozijnen en schotten laten schoonmaken en schilderen, de onroerend goed belasting is er altijd weer rond deze tijd, en ik krijg ook nog eens geen vakantiegeld. Maar ik heb toch maar weer 500 pietermannen in de extra pensioenpot gestopt en een nieuwe auto voor m’n vrouw gekocht, dus het was een dure maand.
Al met al geloof ik dat die Shunbun even moet wachten.
Hier ook. Ben net verhuisd en heb schofterig veel geld uitgegeven aan van alles en nog wat.
Afgelopen week ook nog even een mini gekocht voor m’n vriendin. Nu is het hopelijk even klaar.
Wat voor auto heb je gekocht?
( een topic van 13 jaar oud mag wel off topic gaan toch? )
Ben ik druk mee bezig! Ik ga vandaag beginnen met het verhuizen van mijn > 100 stuks vrachtwagenminiaturen, zucht… Heb inmiddels 5 miniatuurkasten in elkaar geschroefd… Daar heb ik overigens een deel vakantiegeld in geïnvesteerd.
Ik heb het vakantiegeld al jaren niet meer aan vakanties uitgegeven. Ik duw mijn vakantiegeld in crypto en dan komt er enige tijd later wat uit. Laatste run heeft dat me een nieuwe caravan opgeleverd dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat t toch aan vakanties is uitgegeven
Ik zou willen dat m’n vakantiegeld voldoende is om m’n vakanties te betalen.
Daar gaat nog een aardig stukje salaris mee in zitten.
Ik heb hetal uitgegeven voordat ik het binnen heb, aan deze Seiko SLQ003 het horloge is ongedragen en werkelijk in nieuwstaat, band heeft originele lengte compleet met kistje, boekje en garantiekaart.
Gezien de creditcard al fictief gebruik kan maken van het vakantiegeld is het reeds grotendeels stukgeslagen op een nieuw bankstel
Het zal bij iedereen anders gaan, vrees ik. Mijn vakantie geld zit gewoon bij het maandsalaris.
Verder gebruik ik gewoon mijn spaargeld als ik iets nieuws wil kopen.
Een anekdote over de hoogte van mijn vakantiegeld:
De directeur, mijn leidinggevende en ik zitten in de kantine en het vakantiegeld komt ter sprake. De directeur zegt “ik denk dat ik een zeilboot koop van het vakantiegeld”. Mijn leidinggevende zegt vervolgens “ ik denk dat ik een tweedehands auto voor mijn vrouw van het vakantiegeld “. Daarna kijken ze beide vragend naar mij.
Ik denk dat ik een paar schoenen koop voor het vakantiegeld dit jaar. Waarop ze beide reageren “en de rest?”.
Tsja, zeg ik, de rest wordt bijgelegd door mijn vrouw…….
Zij was helemaal gek van haar oude Corsaatje, dus heb ik moeten lullen als brugman om die ouwe stuiterbal de deur uit te krijgen, en nu staat er een nieuwe Corsa, in donkerrood met zwart dak en zwarte spiegels. Of nou ja, nieuw, ding is net een jaar oud. En ze begrijpt eindelijk dat een stillere, moderene auto gewoon minder energie kost (als in, ze is minder moe wanneer ze thuis komt van het werk).
Die nieuwe Corsa’s zijn eigenlijk gewoon een Peugeot 208 met verbeterd interieur, ze rijden als een tierelier en zijn aardig volwassen geworden, ze zijn ook groter dan oude modellen. Ik was zo onder de indruk dat ik bijna geneigd was om er ook eentje te halen, maar m’n Mégane is net twee jaar oud. Ik vind kleine auto’s leuk, eerlijk gezegd. Het zijn net karts met een dak er op.
En? Salarisverhoging bedongen?
Mooi hoor, da’s bijna een KSK kast, als ik zo naar de lugs kijk. Dat deden ze goed. En met dat cursief bovenaan… Cool ding. Die oude Water Proof bedrukking doet me ook een beetje aan de siverwaves denken van weleer.
Da’s een eenhoorn! Deze Sportura-achtige kasten worden normaliter behoorlijk doorleefd, zeg maar. Ik heb het idee dat ze nooit gekocht werden om in een kluisje op een kussentje te liggen.
2 vragen.
Welke klok heb je gekocht van je bonus?
En ben je inmiddels misschien al met (vervroegd) pensioen en heb je van die bonus ook weer een klok gekocht?
Antwoord 1: Ik koop nooit klokken, alleen horloges.
Antwoord 2: Ik moet nog een aantal jaartjes tot mijn 67e en verwacht niks van mijn pensioen, dan kan het alleen maar meevallen.
Horloges koop ik als ik onverwacht ergens tegenaan loop, betaal van de grote hoop ongeacht of dat salaris, vakantiegeld of eindejaarsuitkering is.
Geen fiat puntos meer?
Dat is de ouwe 2015 van m’n vrouw wel.