We zijn nu 13 jaar verder. Wat heb je met al je vakantiegeld gedaan?
Werk je nog steeds bij dezelfde club? Zo ja, wat kreeg je na 25 jaar dienstverband?
Ik ben zelfstandige. Ik heb dus geen vakantiegeld. Geen vakantiedagen, geen ziektedagen, geen bijdrage in mijn pensioen, geen 13e maand, geen bonus, geen opleidingen, geen telefoon/laptop/auto. Geen ouderschapsverlof met behoud van 70% van je salaris. Geen terugkeerrecht na een sabattical. En toch doen mensen die werknemer zijn soms moeilijk over je uurtarief. Werknemers hebben niet door hoeveel voordeeltjes ze hebben zonder dat ze er iets voor hoeven doen. Ze vergelijken je uurtarief alleen met hun netto of bruto salaris. Zonder rekening te houden met alle voordelen die ze niet kapitaliseren.
Dus nee, er zit geen vakantiegeld in mijn horloges
Ik ben toch stiekem aan het kijken naar zoān nieuwe zeilboot.
Schoenen heb ik al genoeg.
Oei het klinkt alsof het leven van een zelfstandige je niet helemaal bevalt, is loondienst niet iets
Jezus nee.
Dat!
Nee hoor, ik verdien genoeg. Maar een beetje besef bij opdrachtgevers zou af en toe wel fijn zijn.
Klopt.
Meestal komt dat een maand of wat nadat de zelfstandige het afgetrapt is wegens te veel gezeik over de dagprijs, en de boel vierkant draait.
Afgesproken met de vrouw, sparen voor de vakantie doen we samen, maar vakantiegeld en eindejaarsuitkering zijn voor onszelf, mee doen wat we willen.
Dit jaar inderdaad waarschijnlijk een horloge. Twijfel nog om van het vakantiegeld een Longines Hydroconquest te doen met wat andere leuke dingen, of samen met de komende eindejaarsuitkering te gaan voor de Spirit Zulu Timeā¦
Als daar twijfels bij zijn presteer je niet genoeg voor wat je vraagt waarschijnlijkš«¢
Nieuwe forumnaam?
Was het leven maar zo eenvoudig als jij het beleeft
Niet dat ik weet. Ben pas ca. anderhalf jaar lid, altijd onder dezelfde naam. Daarvoor wist ik niet van het bestaan van het HF. Dat was in de periode dat ik nog onwetend met een Garmin Forerunner als dagelijks horloge liep.
Klinkt traditioneler dan ik je inschat. Mijn vrouw koopt haar eigen auto (of eigenlijk ook niet, want rijdt al jaren en jaren in hetzelfde vehikel).
Niet sinds ik een gezin heb. In de jongere tijden gaf ik vakantie geld uit aan alles behalve vakanties
Vakantiegeld gaat hier niet op aan vakanties. Al 5 jaar geen echte vakantie meer gedaan. Dus komt toch deels terecht in horloges.
Tja, zij heeft mij simpelweg de opdracht āOK, fair enough, zoek zwart-rode Corsa met stoelverwarming, stuurverwarming, handbak en fatsoenlijke stereo installatieā gegeven, en vervolgens heeft ze me aan het werk gezet.
Ik kwam met vier alternatieven en ƩƩn sneaky oranje-zwarte terug, zij koos haar favoriete versie uit, en na een kop lauwe koffie van de verkoper stond ik 'm een week later af te rekenen.
Ik weet niet of het werk als inkoper van de gezamelijke BV als traditioneel beschouwd kan worden, maar ik kan je garanderen dat ze haar regievoerende rol waardeert.
Hahaha. 13 jaar geleden. Heb er een mooie Breitling van gekocht destijds. Die is alweer vertrokken natuurlijk.
Geen pensioen nog (lang niet) maar wel een aardig eind op weg naar de 40 jaar in dienst bonus. Voor het geval er een 3de vraag komt, ik weet nog niet welke het gaat worden.
Dit was hem toen.