Een vraag die in mij opkwam nav een gesprek met Hubert Pellikaan. Hij vertelde dat hij eerst dubbel ontspiegeld saffier glas had gebruikt bij de bouw van een horloge maar dat er in de laag ontspiegeling aan de bovenkant van het glas kleine krasjes en draagsporen kwamen die dan natuurlijk niet meer ontspiegeld zijn en dus goed zichtbaar afsteken tegen het onbeschadigde deel. Ondanks dat het glas dus helemaal krasvij is, lijkt het toch gekrast doordat de onspiegeling niet meer krasvij is. Dat zou natuurlijk een slachte zaak zijn.
Ik heb zelf wel wat horloges met ontspiegeld glas maar weet niet of dit dubbelzijdig is. Van ƩƩn horloge weet ik dat wel maar dat was bij binnenkomst een wrak (een Breitling die later liefdevol is hersteld door Chris). Het glas had duidelijk krasjes in de ontspiegeling en dat was niet mooi maar dat hele horloge was dat in den beginne niet, dus ik weet niet of dat een referentie is.
Dus vandaar mijn vraag, wie heeft er een horloge met dubbel ontspiegeld glas en heeft dat na een tijdje dragen krasjes in de ontspiegeling, ja of nee?