Heeft Kim-Yong-Un nu ook zijn eigen horlogemerk ...

Maar … om eerlijk te zijn vind ik ze er wel gaaf uitzien! :smiley:

(Plaatjes zijn van een gesponsorde post van abtw … dus als het niet mag haal ik ze weer weg)

5 likes

Dat ziet er idd tof uit. Waar is dat te koop?

Ik vind de markers maar erg goedkoop aandoen. Als je een minimalistisch horloge maakt, moeten alle componenten spot on zijn.

2 likes

Wel vette wijzerplaten maar dat is het dan ook wel.

Persoonlijk vind ik het helemaal niks. Beetje te Aziatisch ‘bling-bling’. Zal in die trend ook wel quartz en oversized zijn.

Even de link gepost, … maar t is verre van goedkoop :sweat_smile: (wel aardig om te lezen overigens :blush:)

https://www.ablogtowatch.com/introducing-benjamin-chee-haute-horlogerie-global-launch-client-of-vaucher-manufacture-fleuriers-latest-calibers/

2 likes

Valt met 38mm diameter en 8mm dikte nog en met een vaucher micro rotor movement nog wel mee :wink:

2 likes

De beste stuurlui staan weer eens aan wal…

3 likes

Zucht…

1 like

Sinds wanneer staat quartz synoniem voor dik?:thinking:

1 like

Volgens mij kun jij zat voorbeelden geven hoe goed ze afgewerkt kunnen zijn en dan bedoel ik dus zowel het horloge als de Quartz uurwerken. :grimacing:

Ja beetje aan de prijzige kant

BCHH,
geweldig merk met verschrikkelijk mooie horloges.
Had er nog niet van gehoord…

Altijd apart dat er direct ‘afzeiken’ begint door slecht tot niet geïnformeerde ‘kenners’. Jammer weer.

Die imperial jade wijzerplaat : ongelofelijk !
Ik denk dat er in Japan en Zwitserland wat harder gelopen moet gaan worden…

7 likes

Dat ziet er idd echt prachtig uit!!!
Het doet mij denken aan een horloge wat ik in Griekenland had gezien. Ben dat merk kwijt, was namelijk iets wat daar op Corfu door iemand zelf vervaardigt wordt. Was eventjes bij die man in zijn atelier. :smile: Hmmm dat met die kleuren spreekt mij heel erg aan en prachtige afwerking.

1 like

Ik vind ze stuk voor stuk prachtig. :heart_eyes:
@Rubiod, dank voor het publiceren. :+1:

3 likes

Wat ik interessant vond aan het artikel is dat zij Vaucher fleurier zover hebben gevonden om calibers voor hun horloges te leveren … in dat licht bezien, en kijkend naar de details van de wijzerplaten denk ik de prijs behoorlijk goed is voor wat je krijgt :smiley:

1 like

…en dan moeten de tourbillions nog komen ! :wink:

1 like

Ik ben nog op zoek maar zo’n sterrenhemel wijzerplaat, maar niet voor $7900.

Weet iemand iets met een plaat in die richting?

Iets zegt me dat de aanschaf van een BCHH’tje een betere ‘investering’ is dan hetzelfde bedrag spenderen aan een horloge met een oplage van een 1.000.000 stuks per jaar…

2 likes

Een zwarte wijzerplaat van seiko, witte spuitbus op een halve meter afstand, halve seconde de spuitbus indrukken en voila :smile: