Hele mooie Constantin weisz tourbillon op ebay, twijfel echtheid

Op Ebay kwam ik een aantal hele mooie Constantin Weisz limited edition Tourbillon tegen,
weet iemand of dit echte zijn of is dit een soort oplichterspraktijk? Kan iemand hier eens naar kijken, zitten zelfs certificaten bij, uiteraard kunnen die ook nep zijn, deze twee vind ik mooi, de tweede zou zelfs zwiters zijn, weet niet of ze echt zijn.Volgens de verkoper limited editions.

Chinees met een Zwitsers jasje? Nog nooit van het merk gehoord (maar dat kan aan mij liggen). Lijken ook alleen voor te komen in de koopjeshoek van Ebay.

Vooral de eerste vind ik erg mooi, hij vraag 694. Het schijnt een limited edition te zijn die in duitsland gemaakt wordt.
Als ik dit op google intik krijg ik wel resultaten, er staat zelfs een filmpje over.

Ik vind het een schreeuwige aanbieding. Voorspelt weinig goeds, naar mijn bescheiden mening.

Plakmerk, Chinees veel gebruikt uurwerkje en
je mag een voorstel doen.

Wedden dat een bod van 250,- jou de gelukkige bezitter van dit gedrocht maakt?

Serieus, dus dit is geen echte?

Een echte Sjinees, dat wel.

Voor dat soort bedragen kun je beter elders shoppen, leuke Oriënt of zo.

En wat zijn goede merken Tourbillon horloges die under de 2k zitten, en kun je onder de 2k ook een echt kwaliteits tourbillon krijgen of is alles dan chinees?

Het is wel een echte “Constantin Weisz”, maar dat is geen “echt” merk.
Als je googlet op Constantin+Weisz+forum dan vind je wel het een en ander aan info.
Lijkt een bedrijf met een vestiging in Duitsland en een naam die klinkt als een westers horlogehuis, maar in werkelijkheid alle componenten uit China haalt.

Onderstaande topic vat het goed samen:

De website bestaat ook niet meer, dus het hele merk zal wel niet meer bestaan.

Kortgezegd: geen “nepper”, maar waarschijnlijk compleet Chinese onderdelen en ik zou er zeker geen 1000€ aan uitgeven.
Nu zijn niet alle Chinese horloges per definitie slecht, maar de betere Chinese merken proberen niet de schijn te wekken dat het een Europees merk is.

En wat zijn goede merken voor tourbillon die onder de 2k zitten? En kun je voor max 2k ook een kwaliteit tourbillon krijgen of is alles dan chinees?

Het horloge is hartstikke echt, alleen dit staat niet in verhouding tot een kwalitatief hoogwaardige tourbillon. Wat je gaat zien is een uurwerk met een matige afwerking die zeer waarschijnlijk ook bepaald niet nauwkeurig loopt. Dus in naam heb je wel een tourbillon horloge, maar daar is wel alles mee gezegd.

Ik geloof dat Tag Heuer een betaalbare (lees rond de 15k) tourbillon heeft gemaakt, daar was de baas van Patek Philippe al woedend over


Mogelijk dat een Frederique Constant nog eens een budget model gaat maken, zoals ze eerder met de perpetual calendar hebben gedaan.

Is er uberhaubt ooit een echte tourbillon op de markt gebracht onder de 2K ? Ik betwijfel het.

Voor zover ik weet niet, doorsparen of de boeg omgooien zullen we maar zeggen.
Een mooie “open heart”?

Bijvoorbeeld al zie ik dat ook met regelmaat als tourbillion aangeduid worden bij de wat mindere merken. Daarbij is een tourbillion een technisch hoogstandje wat voor polshorloges verder geen functie heeft.

Voor geïnteresseerden, hier volgt een review van een Chinese tourbillon, en ja het zijn “echte”;
https://www.ablogtowatch.com/aatos-tiago-review-is-this-the-cheapest-tourbillon-watch-in-the-world/

Als je vanaf € 30.000,-- bij Frederique Constant “budget” vindt, kan je hier zoeken !

https://frederiqueconstant.com/collections/manufacture/tourbillon/

Zoiets als dit b.v. ?!

https://frederiqueconstant.com/watch-finder/slimline/slimline-automatic-fc-312s4s6/

1 like

Er is een alternatief voor TS. Memorigin maakt “betaalbare” “tourbillons” . Heb er ooit eentje gehad en @geen ook geloof ik. Looks zijn speciaal, afwerking niet wauw maar het had wel iets.

Foto toen ie nog aan @willemc zijn pols hing voordat ik hem overnam:

1 like

Ah kijk, FC is sneller dan ik dacht


Lastige vraag, weinig goede antwoorden hierop in die prijsklasse.

Deze komt misschien door de koerswisseling in aanmerking, en is dan ook een iets degelijker merk.
Zelf nooit in het echt gezien, maar kan mij herinneren dat er best goede reviews waren over de Seagull ‘betaalbare’ tourbillon reeks.

http://www.seagullwatchstore.com/mobile/Category.aspx?id=1828