Hallo allemaal, tijdens het zoeken naar een nieuw betaalbaar horloge kwam ik een horloge van OOZOO tegen. Onderstaande link gaat naar het horloge. Ik vroeg me alleen af, waar het linker klokje voor is. Het onderste klokje is een uursaanduiding en het rechterklokje geeft de dag van de maand aan, maar ik heb geen idee wat het linker klokje nou eigenlijk aanduidt. Dan heb ik nog een vraag: Zijn de horloges van OOZOO goede budgethorloges of zijn ze troep die ik maar beter niet moet kopen?
Ik dank jullie alvast voor het antwoord,
Groetjes Lars
http://www.horloges.nl/oozoo-timepieces-grijs-horloge-c8237-48-mm
Allereerst moet je natuurlijk altijd kopen wat je zelf leuk vindt maar voor 40,- moet je niet al teveel verwachten. Ik zou m’n budget ietsje verhogen en eens kijken naar Festina, Pulsar, Citizen e.d.
Geen idee… Qua schaal ook niet logisch met 12, 12, 18 en 24… Ik zou zeggen dat er 2 tijdzones op zitten, waarvan er 1 vern*kt is…
Slechte render, of echt zo?
Voor € 39,95 kun je ongetwijfeld iets leukers vinden… Al is dat niet heel erg veel en kom je al heel snel uit bij dit soort merken.
Ik zou het dubbele uittrekken en een Parnis halen. Of een Swatch, of een Seiko 5. Of een Pulsar.
Een Seiko 5 voor een paar tientjes meer is een goed budgethorloge.[quote=“larsblom, post:1, topic:110702”]
Zijn ze troep die ik maar beter niet moet kopen?
[/quote]
Ik haal liever bier van die 39.95
Ik zag dat je nieuw bent, en wees welkom hier op het forum van liefhebbers.
We willen alle vragen beantwoorden. Maar als je over een Oozoo begint van vier tientjes, verwacht dan niet al te veel serieuze reacties
Dus dat
Ziet eruit als een 24-uurs aanduiding (dus het verschil tussen 10 uur en 22 uur) , geen tweede tijdszone.
Je hebt met zo’n 48mm Oozo wel een mooie frisbee voor in je pauze. Het is er echt weer voor .
Maar dan wel weer een groter risico om met je hand in de papierpers te blijven steken.
Welkom.
Oozoo is een budgetmerk. Maar sommige modellen zien er best leuk uit. Ik draag regelmatig een blauw / oranje oozoo. Ik vind het een geinig ding.
De kwaliteit is prima. Natuurlijk is het een eenvoudig horloge voor vijf tientjes, maar de tijd wordt prima aangegeven De afwerking is eenvoudig. De indices zijn na paar jaar al wat vervaagd (bij een duur merk noemen ze dat dan patina
). Het bandje wat er om zit verkleurt snel in de zon. Ik heb het bandje al eens vervangen. Dat kost je ook niet de wereld.
Al met al een prima simpel horloge voor weinig. Iedereen gaat hier prat op Seiko (ik overigens ook), maar als het ontwerp van een Oozoo je bevalt, waarom niet?
(Texel!)
Zoals ik zeg, ik ben écht opzoek naar een budgethorloge. Ik ben niet van plan om meer dan 75 euro uit te geven, en ik wil eigenlijk gewoon een clean horloge dat een redelijke tijd meegaat. Ik heb ook een mooi zwart wit model gezien van €60 maar bij deze vraag ik me nog steeds af wat dat derde klokje nou is…
Ik mag mezelf wel “expert” noemen inderdaad. Ik zal kort zijn:
Nope
Yup
Zoals waarde collega’s hierboven al voorstelden, kijk liever naar een Seiko5. Tenzij je het ontwerp van Oozoo gewoon mooi vindt, dan gewoon kopen en hopen op het beste.
Okay, das duidelijk. Dus ook niet aan te raden om een duurder model van oozoo te kopen? Ik zoek eigenlijk een simpel design in zwart-wit
Over het algemeen zijn het goedkope Chinese uurwerkjes in een matige horlogekast. Ik zou het niet direct aanraden. Er zijn overigens hele volksstammen die ze wel, met plezier, kopen en dragen hoor. Maar op een forum met horloge fanaten moet je hier geen positieve kritieken verwachten ben ik bang.
Maar altijd geldt: Als jij hem leuk vindt, en je hebt het geld er voor over: Doen!
De Oozoo die je liet zien is heel erg groot. 48mm is echt een heel flinke klatser. Ik zou ook eens kijken naar het maximale formaat dat je wil.
40 euro is niet echt een hoop geld. Dus al gaat hij dan na een tijdje kapot maakt dat niet heel veel uit natuurlijk. Zelf zou ik wel heel iets anders kopen.
Ik heb dit horloge voor 50 euro gekocht. Hiermee is mijn horloge gekte toen begonnen.
Mijn laatste valuable tip, voordat ik besluit om alleen maar met onzin te gaan reageren. Ik ken mezelf goed.
Gerrit van Best Time op marktplaats.
https://www.marktplaats.nl/verkopers/931369.html
Deze man heeft een goede reputatie en verkoopt een boel Seiko’s voor 75 euro. Dan heb je een automatisch uurwerk, gave techniek en een horloge die makkelijk 20 jaar mee gaat zonder service.
Groetjes, ik ga pizza eten
Ik heb net nog even gaan zoeken en ik heb nog een horloge gevonden met een redelijk simpel design. Deze is alleen wel €100, dus ik ga ervan uit dat die dan van meer kwaliteit is. Het merk is Cluse. Ik ben opzich wel bereid om mijn budget iet omhoog te krikken maar ik wil geen horloge zoals een Seiko of een Pulsar. Ik ben op zoek naar een clean model.
https://www.brandfield.nl/cluse-minuit-mesh-full-black-horloge-cl30011
Eet smakelijk, lees bovenstaande comment even. Ben niet op zoek naar een Seiko achtig model.
Dit is echt de eerste keer dat je aardig bent. It fills my heart with joy .
Ok sorry. Yes master.