Helaas werkt het niet zo eenvoudig bij mode merken.
Excuses als mijn vragen trouwens dom klinken, ik ben echt een leek op dit gebied.
Seiko maakt honderden (zo niet duizenden) verschillende modellen. Enorme generalisatie om dan te zeggen “seiko achtig”.
Cluse is volgens mij ook een beetje een standaard mode horloge waar je betaald voor het design (lees: merk). De kwaliteit van dergelijke horloges is ook allemaal niet zo bijzonder ondanks dat ze duurder zijn.
Lekker die doen dan .
Met de 33mm damesmaat, valt ie ook niet zo op.
Groot verschil met de 48mm van de Oozoo.
Wat ik ermee wil zeggen is dat er geen Seiko horloges zijn die aan mijn voorkeuren voldoen. Ik geloof best dat ze heel veel verschillende kwaliteitshorloges hebben maar ze hebben net niet waar ik naar opzoek ben.
wat zijn jouw voorkeuren dan? Wat ik wil zeggen is dat Seiko zo veel verschillende horloges maakt dat ze ook modellen maken die aan jouw voorkeuren voldoen.
Eigenlijk wil ik een zo clean mogelijk horloge, zonder felle zilveren of gouden accenten en een niet al te drukke wijzerplaat. Voorkeurskleur is zwart of wit en hij moet een tijdje meekunnen. Ik wil geen horloge dat er na een half jaar al weer mee kapt.
Zelfde laken een pak vrees ik
Niet doorvertellen he
Overigens begin ik langzaamaan zin om " Troll " te roepen
Hi @larsblom. Wij van dit forum krijgen per verkocht Seiko horloge 10% van de opbrengst. Aan het einde van het jaar gaan we van het geld met zijn allen BBQ’en bij @anon50762135EV thuis.
Maar het eerste klokje dat je laat zien is niet zwart of wit, heeft gouden accenten en een vrij drukken wijzerplaat met de 3 sub dials
Ja dat is een beetje verwarrend. Ik was al niet van plan om dat horloge te kopen, ik was vooral nieuwsgierig naar het 3e klokje.
Ik ondertussen ook.
Zoals eerder aangegeven, het derde klokje geeft de tijd in 24-uursnotitie: dus 10 uur vs. 22 uur.
Dat verklaart toch nog niet waarom er 12 12 18 24 staat?
Wel vreemd dat er 12,12,18,24 staat. En ze zijn daar hardnekkig in bij Oozoo. Ik zie het bij meerdere modellen.
Foutje bij het ontwerpen. Ik gok dat er geen tweede persoon meer naar kijkt.
oozoo streep ik dus in ieder geval van mijn lijstje. Hebben jullie nog andere recommendaties?
Pulsar, Seiko, Casio, Citizen, Timex.
zwart-wit: past prima bij een aantal die hier ook zo denken…
Hoi Lars, ik heb een Prins Uurwerken horloge voor je. Het past binnen de voorkeuren die je aangeeft.

Verkijk je niet op het bandje als deze je niet aanstaat. Via horlogebanden.com kun je zat 20mm leren bandjes vinden.
Is dit iets wat je zoekt? Ik verkoop de mijne: in originele doos met een gereedschapje erbij om het bandje te verwisselen.