http://shop.nordstrom.com/s/nixon-the-sentry-leather-strap-watch-42mm/3658950
O zo…
Op Watch2Day regelmatig voor 40 euro. Zal ook niet al te best zijn qua kwaliteit.
TS: ik denk dat Swatch nog eerder de beste keus is in dit prijs segment.
Of Orient, bijv de Bambino, die is ook wel geschikt.
Grappig om te zien hoe het merk Seiko vrijwel altijd door je strot wordt geduwd.
Nee liever nie…Ja maar Seiko is echt supervetchillgeweldig…!
Lekker die Oozoo halen. Als het binnenwerk van je horloges of de gedachte er achter je niet interesseert, is het toch gewoon een prima klok voor 40 euro. De eerste 5 jaar zit je gebeiteld.
Adviesprijs is bullshit. Ik heb er 65eu voor betaald, inderdaad via Watch2Day, en gezien het Miyota Quartz werkje denk ik dat het best value for money is. Verder een oersimpel horloge wat er altijd aardig uitziet. Maar lang niet interessant genoeg om het op dit forum over te hebben😜
Hoezo niet??
Hmm het is wel echt iets dertien in een dozijn. Wat mij stoort aan het klokje is dat ik 'm continu tegenkom met andere merknamen. Maw: een Chinees fabriekje ramt er 1000 per dag door de pipeline en drukt er desgewenst jouw eigen merknaampje op. Daar is niets mis mee, maar ik zoek iets anders in horloges
Maar dit gaat toch om de zoektocht van @larsblom en niet over die van jou?
En Lars vindt ze wel leuk…
Ik reageerde op @GVB78 zijn bericht. Ik snap de zoektocht absoluut en daarom bood ik het horloge aan. Als je denkt dat ik me negatief zou uitlaten over andermans smaak, voorkeuren en zoektocht dan heb je mij helemaal verkeerd begrepen Mijn opmerking was gericht op mijn eigen horloge…
ik heb nog een mvmt horloge wat echt onder de budget horloges valt, mag je voor 50 euro hebben en loopt lekker met een nieuw leren bandje. wel een stapje kleiner dan die OOZOO van je
foto van het web geleend
Dan heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd, sorry!
Het zou ook niet kloppen als ik OOZOO had bedoeld. Je moet ze nageven dat ze originele ontwerpen maken😜
En no probs. Moet ik mezelf de volgende keer maar iets duidelijker uitdrukken!
Voor een prijs van 6 tientjes maakt het eigenlijk gewoon weinig uit wat je koopt, het blijft een budget item.
De grap is dat de Seiko 5jes die hier genoemd worden toch echt een goed horloge kunnen leveren voor zes tot acht tientjes. Hier bijvoorbeeld een gekleed sporthorloge, de SNSX77:
Of z’n broertje, de SNXS73 in het wit/zilver:
Deze twee zijn wel automaten met een tikgetal van 21600 bph. Dat moet je maar net willen, de Oozoo die je aandraagt is quartz.
Voor quartz begeeft Casio zich ook in de 60 Euro markt. Zie hier de BEM-111D-1AVEF, een dress horloge in quartz:
Maar erger nog, op Amazon.de scoor je voor 52 Euro een Casio Edifice EF-125D-2AVEF:
100m WR, uitstekende quartz, redelijke lume en gewoon keihard 10 jaar battery life. Da’s erg moeilijk te kloppen.
In de quartz Chrono’s zie ik een Festina voorbijkomen die me niet bekoort omwille van de stalen bezel, maar die trouw dienst gaat leveren:
En nog een Timex Explorer in de aanbieding voor 69 Euro:
Die Timex Explorer is op Amazon in de aanbieding, en lijkt misschien nog het meeste op de Oozooo die je noemde.
Wat is een Seiko-achtig model? Seiko heeft zo veel horloges op de markt gebracht dat je dat echt niet zomaar kunt zeggen. Case in point: Hier heb je een clean zwart horloge wat heel erg lijkt op die Oozoo:
Cluse is dezelfde chineese rommel als Oozoo. En in even grote mate af te raden. Ook is all black niet alleen smakeloos, maar ook moeilijk af te lezen. Zelfs een all black Citizen Promaster van 500 ballen is niet fatsoenlijk af te lezen bij gewoon daglicht.
Dan vind ik jouw keuzes een beetje moeilijk te honoreren. Enerzijds kom je met een Oozoo chronograaf in Zwart met Roze wijzers en een mosgroene band, dan roep je dat je iets zwart-wits wilt, en als laatste kom je met een all-black driewijzertje omdat je iets “cleans” wilt.
Wat wil je nou, Panda, Chrono of Clean?
Als het dan toch clean moet kom ik uit op deze Lorus rs987bx9. Op Amazon voor 66 pietermannen, 50m WR, en een fatsoenlijke Seiko quartz:
Omdat Lorus, jeweethetwel, een Seiko merk is.
Geweldig dit soort discussies. Terwijl er in een ander draadje iemand 1 horloge aanschaft voor een bedrag waar je zeker 1.000 (!) OOZOOS voor koopt .
Als je de Patek bedoelt… Dan koop jij je Oozoo’s te duur
Of de Patek is goedkoper dan ik dacht.
Dat komt dan toch neer op 5 tientjes voor een oozoo?