Hellup kast zit vast en aparte vorm

Nou zo voelt het inderdaad wel vandaar de gedachte om het geheel in de vriezer te leggen dan wordt het misschien wat brosser.

1 like

Tja tis wel mooi zo een passing. Maar praktisch is tie niet.

Heel herkenbaar dit :joy:

Deze kast lijkt op deze van Seiko die ik heb en daar koet ik echt de binnenkast naar buiten duwen.

Zie je in de laatste foto’s de palletjes?

2 likes

Maar die Seiko is dan ook véél makkelijker te demonteren.

1 like

Ik ga de druktruc gewoon met beleid toepassen.
T leven is prutsen soms :upside_down_face:

3 likes

Zo is het maar net :grin:

1 like

Eigenlijk zat ik te denken de bodem te klemmen in een klein bankschroefje en de de bovenkast de proberen te liften. Maar ik weet niet of de zijkant van de kast genoeg sterkte heeft…

1 like

:sweat: :sweat_smile:

1 like

Er zullen waarschijnlijk in de hoeken ook van die palletjes zitten. mogelijk dat die wat beter schuiven als je vanaf de achterkant een drupje kruipolie in de hoeken laat lopen.

Zou bij het drukken sowieso op de randen van het glas drukken, niet in het midden.

1 like

Ah wd 40 kan inderdaad ook Helpen.
Als er niks loskomt zonder.

Nou ja. :crossed_fingers:

2 likes

Succes :crossed_fingers: :crossed_fingers:

1 like

@lexaf, is dit niet zo’n kast die jij kent?

2 likes

idd, seventies kast en omkast - altijd een feest :partying_face:

bij het blauwe pijltje van @PeterLC hefboom maken met één van deze jongens en dan een beetje aan de overkant bij de andere lugs en dan terug op eerste positie hem er voorzichtig beetje bij beetje tot hij lost

klein beetje WD40 of olie is ook een goede tip

6 likes

Soms? :rofl:

2 likes

Dat was eentje van mij, een compressor variant, is een aardig topic aan gewijd door Lex :male_detective:

2 likes

zou zomaar kunnen.

Kijk even in dit topic.

Het gaat over nogal wat verschillende horloges, maar kijk binnen dit topic even naar het stukje over de Leijona Seacup. Die zit in een soort Epsa (Type 2?) kast met rare nokjes, die zou wel eens net zo kunnen werken als jouw horloge, @Pieter67.

Succes!

5 likes

Heren! Dank, dat is inderdaad dezelfde kast. Ik ga jouw avontuur lezen en kijken of ik hiermee ook de oplossing heb die ik zoek. @Climholland, @domega en @Lexaf dank!

Moet helaas een aantal dagen wachten voordat ik mijn handen aan het ploegje kan slaan…
Maar dat deert niet, waardevolle tips en brainpower zijn de goede voorbereiding voor de knoestige taak van deze oester uit 71.

2 likes

Heb ooit een keer een Omega gehad met een compressor kast. Dat lijkt hier op. Ik stuur je wat linkjes met hoe dat eruit ziet.

1. Bij de vierde foto zie je de achterkant. Omega Seamaster Compressor 166.042 – Rewardrobeathens

2. Dit zou een tool zijn om hem te openen. WTB - Omega Tool Ref. 9001 - Seamaster Compressor 166.042 Caseback Opener | Omega Forums

@wbcoupe wij hebben het hier toen wel eens over gehad, weet je nog? Hoe die open moest? Als ik me goed herinner zitten er kleine schroefjes in.

1 like

Zo te zien op de tekeningen in dat topic zijn het verende pennetjes, net als bij die kast van @Lexaf. En die Omega handleiding suggereert ook dat je op het glas moet duwen. Alleen als die pennetjes al 50 jaar op hun plek zitten zou het wel eens kunnen dat je het glas eerder kapot drukt dan die pennetjes in beweging komen. Fijne constructie :see_no_evil: :see_no_evil:

Daarom dus, eerst zien dat je goed kruipolie/WD40 tussen die pennetjes laat trekken voordat je er op begint te drukken :innocent:

3 likes

Komt vast goed :four_leaf_clover:
Dit is mijn versie dus, nadat die door @Lexaf en @Climholland met veel energie opgekalefaterd was. Deze ging na aankoop juist NIET dicht, er ontbrak blijkbaar een soort seal - waarvoor Lex een eigen oplossing heeft gevonden.:+1:t2:
IMG_20230207_102524182~2

3 likes