Hellup! Welke vintage-achtige klok is het leukste

Als ik jouw voorkeuze lijst bekijk mag ik dan concluderen dat je jaren 70 retro zoekt?

1 like

Bulova, maar dan inderdaad de nieuwe “gouden” Super Seville.

Vintage inspired, veel horloge voor het geld en in zeker zin kleurrijk, als in: niet opvallend maar zeker opvallend genoeg eyecatcher om een gesprek op gang te brengen. Ik krijg er in ieder geval veel leuke reacties op.

De mijne.

10 likes

De presage :wink:.

1 like

Farer Cobb III
Baltic MR Classic
Studio Underd0g series 01
Brew Metric Retro
Farer Burbidge Moonphase

4 likes

De Bulova.

2 likes
1 like

Lekkere vintage looks, deze Zodiac Sea Dragon.
Goed zoeken is het wel, maar voor 500,- kan je er wellicht 1 vinden.
De chronograaf heet ook een mooie vintage look, alleen is deze wel duurder

2 likes

Zoiets ja.

Die is zeker leuk

1 like

Orient Bambino met Fixoflex rekbandje.

4 likes

Heb zelf zowel een Style 60’s én een Jet Star, als ik er één weg moet doen is dat voor mij zonder enige twijfel de Seiko. Vooral het feit dat deze geen saffierglas heeft is nogal een ding, het Hardlex is na een paar keer dragen al niet meer krasvrij. De Bulova lijkt hufterproof te zijn, het is hem niet aan te zien dat ik deze veruit het meeste draag.

Edit:

Voor de beeldvorming…

12 likes

Je kan ook bij de Retrocraft lijn van Seiko eens kijken.

2 likes

De Recraft serie is leuk, maar:

• 7S26 uurwerk, dus geen hacking & handwinding en niet heel nauwkeurig
  • geen saffierglas dus krasgevoelig
  • waardeloze stalen ‘epileer’ bandjes

Heb zelf nog wel de blauwe SNKP23 op leer, dit vind ik nog enigszins een optie. De groene SNKM97 heeft het bij mij maar kort uit gehouden: veel te groot en kwetsbaar.

Ik denk dat je beneden de 500 euro leukere horloges kunt vinden welke langer in de collectie blijven hangen. :wink:

3 likes

Is de Bulova Oceanographer (a.k.a Devil Diver) misschien een optie? Een reïssue van een model met een geschiedenis, goede specs, diverse kleuren én saffierglas. Zowel in 41mm als 44mm, en sommige varianten (dus niet de hier getoonde GMT modellen) zitten met wat zoekwerk nét onder de 500 euro.

2 likes

Mooi hoor, heel erg dicht op het randje van fout (of net erover) :slight_smile:

Paul.

1 like

En blijft leuk!

2 likes

De gouden gmt is wel een klatser hoor. Mooi ding

2 likes

Die groene heb ik overwogen, dat was een prachtige band waarop je’m toont!

2 likes

Prachtig horloge, al ben ik zelf uit eindelijk voor de monochrome 98B407 gegaan. Helaas zonder stalen band, maar heb die van de groene variant - de 98B415 - besteld.

Bandje is handgemaakt door Pattini, inderdaad een hele leuke toevoeging aan dit model. :+1:

1 like

De Straton Speciale, in heel veel verschillende combinaties en keuze uit meca Quartz of automaat

3 likes