Help a giant out: budget beater voor XXL-pols

Wie heeft een passende suggestie binnen een krap budget?

Mijn broertje is een 2.10 lange boom van een vent met polsen zo dik als tractorbanden. Ik ben zelf ook niet klein uitgevallen, maar deze jongeman zou met een eiwitshake-dieet niet onderdoen voor The Dutch Giant. Hij zoekt een betaalbare beater voor een eurotje of 100. Ik denk dat we qua polsmaat rekening mogen houden met 25cm, dus alle diameters onder 41/42mm zijn van tafel.

Daarnaast heb ik het iets te vaak gehad over automatische horloges, dus nu wil hij het liefst ook een automaat.

Help a giant out!?

11 likes

Poeh, deze kost meer dan 100 euro en is geen automaat, maar toch komt de “Ecozilla” van Citizen als eerste in mij op.

En kan hij met die polsen mooi de duikers extensie gebruiken, haha.

5 likes

Invicta

1 like

G shock

1 like

Aandachtspuntje: meeste bandjes zijn tegenwoordig tot een pols van 22 centimeter omtrek.

Vind hij GSHOCK iets?

1 like

Citizen NH8380-15EE

Is wel iets duurder, maar komt in de buurt op vlak van prijs. Momenteel op Amazon voor 140 euro. https://www.amazon.com.be/-/en/Citizen-NH8380-15EE-Analogue-Mechanical-Plastic/dp/B01MUBNIS5

7 likes

Ja had ik op mijn radar, maar ik probeer hem in eerste instantie nog weg te houden bij hommages. Maar dit is wel een optie inderdaad. Zou hem verder niet heel veel uitmaken denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar ben benieuwd of er nog alternatieven zijn.

1 like

G-shock is inderdaad een optie, maar die vond hij wat lomp ogen. Maar misschien krijg ik m nog die kant op. Had ik misschien ook even in m’n beginpost moeten zetten. Excuus.

Goeie suggestie!

1 like

Tja dat wordt idd een invicta dan.

Gewoon een ecozilla wat al eerder voorgesteld is, kan ook als asbak gebruikt worden

3 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

Ook Timex heeft wel wat stoere opties in 44mm

6 likes

Zou je de polsmaat niet het beste kunnen meten?

Die Timex hier boven is wel erg leuk, op nato waarschijnlijk goed passend te krijgen!

2 likes

Een Casio Duro?

4 likes

Eerst even meten, aub.

Das war einmal. Zelfs voor een Seiko 5 SNZG betaal je al 140-200 Euro.

Je kunt aan de Russen gaan, maar die zijn skeer en lelijk. Ik zou misschien een Sumo opsnorren. Of een mooie Shogun. Die zijn 800 respectievelijk 1200, maar dan heb je wat.

3 likes

I agree, ben ik bang. Maar ze hebben seiko nh35a automaten

1 like

Ik denk dat de uitdaging ook wordt om een horloge te vinden met een groot genoege band. Alles op staal valt denk ik af ivm onvoldoende schakels.

1 like

Diesel.

Ik heb zelf rond de 21cm en voor mij was de Orient Saturation Diver met witte dial te groot. Wel heel gaaf horloge.
Maar met € 100,- gaat het hem niet worden…

Wat is het doel van de beater? Gewoon dagelijks op kantoor? Of is gewoon dagelijks met het met blote hand en tand ontwortelen van bomen?

Verder heeft Traser volgens mij ook grote dingen en zou je eens naar een PAM zelfbouw kunnen kijken. San Martin op Ali heeft ook een flink aantal grote horloges. Staal hoeft geen probleem te zijn, mits je extra schakels/2e band kunt bestellen.

Rubber strap voor Seiko Sumo - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl -  het forum voor liefhebbers van horloges

zou idd mooi zijn. Moest ik ook meteen aan denken. Maar budget is wel een probleempje. :thinking:
Kun je hem niet zo gek krijgen om wat meer uit te geven aan een horloge waarvan hij jarenlang onbezorgd en met veel plezier kan genieten? Eventueel met het argument dat de ervaring leert dat als je eenmaal met een Invicta begint, dit heel vaak de start is van nog een heleboel (steeds duurdere) aankopen. :man_shrugging: Zeker met een broer als jij, die steeds weer met allerlei moois rondloopt. Als hij eenmaal ook naar horloges gaat kijken, dan is het hek van de dam. Kun je net zo goed meteen die (gebruikte?) Sumo kopen, toch? :grin:
Succes, in ieder geval!

Oh ja, een Ecozilla is natuurlijk een prima budgetoptie. :+1:

1 like