Help a giant out: budget beater voor XXL-pols

Onder de 100 euro. Nog wel even op een nato zetten.

41 likes

Er zijn hier op hf ook een paar mensen die zelf hun banden maken…als je ze nou lief aankijkt

1 like

Ga dan meteen voor een rolex deep sea.

On topic. Casio Duro? Wel quartz.

Voor meer geld, Orient Mako 3. Die is 44mm als t goed is.

Die zijn lelijk, dik en veel te duur voor wat het is. Een Sumo is een prima betaalbaar horloge met een goede maat voor de broer van TS. Reductio ad absurdum is ook een kunst.

En mag ik eerlijk zijn? Al die analoge horloges van Casio voor zo’n 20-80 Euro zijn skere, goekoop ogende meuk. Dan ben je beter met een Invicta pro diver, eerlijk gezegd.

Is wel een goede keuze. Echter, de reden dat ik over een Sumo begin is omdat die net wat eleganter is van vorm en zo. Dat is een horloge wat je met goed fatsoen nog eens in een nettere setting aan kunt, ook al is het dan een duikhorloge. De Mako 3 en EcoZilla zijn direct heel erg tooly.

Maar goed… Ik zou geneigd zijn om een Laco Augsburg Polar voor te stellen. Dat is een 42mm Flieger met een witte wijzerplaat. De lichte plaat in combinatie met het all-dial ontwerp zullen het horloge groot doen dragen, iets wat geholpen wordt door de 50mm lug to lug lengte.

En die is slechts 4,4 keer het oorsponkelijke budget.

1 like

Heb ook nog een Deep Blue Diver liggen met batman bezel van 44 mm op rubber en leer. Stuur maar indien interesse! :blush:

1 like

Kijk ook eens bij Hamilton…mocht het budget wat kunnen worden opgekrikt. Bijvoorbeeld de Khaki Aviation Pilot Day Date Auto in 46mm. Tweedehands vast wel te krijgen voor zo’n eur 400.

https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h64715535-khaki-aviation-pilot-day-date-auto.html

3 likes

Je schrijft perfect voor een grote pols verkeerd. Daarnaast raad jij een klok aan van > 10x het budget. Dan kan ik dat ook.

Maar wel < 100 euro. Mijn keuze is het ook niet.

Vind ik relatief draagbaar. Draagbaarder dan de Casio in elk geval.

:sob::gun:

1 like

Stja lastig, een extra lange band is zo 50 euro of meer. Ik heb hier nog een uit een onhandige ruil verkregen Jacques Lemans duiker automaat. Niet mijn stijl en met 45mm veel te groot voor mijn 17,5 cm pols.

Best een aardig ding op zich, zeker voor een beater. De band is echter maar 22cm. Je mag hem van mij zo komen ophalen, moet je er een band bijkopen, maar voor 100 euro moet dat lukken.

Als je wil stuur ik je wat beelden. Laat maar weten via de PB

4 likes

Hoe groot je pols ook is, dikke horloges zijn altijd kut. “Dikker” is nooit een synoniem voor “mooier” of “comfortabeler”, ook al zijn je polsen 30cm in het rond.

Natuurlijk is een Sumootje voor 615-660 Euro te scoren op Chrono, dus je overdrijft schromelijk. Het is maar zes keer het budget.

Ja, kom op, ik bedoel, ik heb een goede vriend die 208cm lang is, en die gast heeft maar polsen van 21cm omtrek. Ik weet ook niet hoe die broer van TS aan 25cm komt, maar een Flieger voorstellen is makkelijker dan 60 kilo afvallen. :slight_smile:

Je moet toch wat.

Daar heb je gelijk in. De Mako 3 is, wat ik al zei, geen slechte keuze.

Ik had ooit zo’n ding. Verkopen was inderdaad een vokking ramp, wat een afschrijfkanon was me dat zeg.

1 like

Deze volgende link gaat een XXL automatic horloge zijn, welke én goedkoop is &

óók nog exact de tijd gaat aangeven. :wink:

https://www.temu.com/subject/n9/googleshopping-landingpage-a-psurl.html?_bg_fs=1&_p_rfs=1&_x_ads_sub_channel=shopping&_x_vst_scene=adg&mkt_rec=1&goods_id=601099512609449&sku_id=17592191615400&_x_ns_sku_id=17592191615400&_x_ads_risk=1&_x_ads_channel=bing&_x_gmc_account=3429411&_x_gmc_catalog=1080171&_x_ads_creative_id=82532459381048&_x_ns_device=c&_x_ads_account=176202695&_x_ns_match_type=e&_x_ns_msclkid=bf7e553b2df61eb61a5531d6b48ce858&_x_ads_set=518751088&_x_ns_source=s&_x_ads_id=1320515748605975&msclkid=bf7e553b2df61eb61a5531d6b48ce858&adg_ctx=f-a9db6b77

1 like

Dat zeker niet. Heb ook polsen in de XXL categorie, maar een Nato is niet de oplossing. Die zijn alsnog te kort.

1 like

Deze! Vreselijk tof horloge, Seiko automaat, domed saffier glas, 43mm, top :ok_hand:

Ff op een passende Nato of (Ali) Tropic (want die zijn lekker lang) zetten en klaar :+1:

Vrijwel in budget, en laat het hem nu eerst maar voor weinig uitproberen dan is er geen man overboord bij deze duiker, een Top ontwerp Capt Willard homage van Steeldive, 44mm !!

1 like

:rofl:

Nog even doorsparen…

Best leuk op een croco bandje denk ik

4 likes

Deze post is uiteraard voor @Draco_Laco. :slight_smile:

Bulova moonwatch.
Is iets duurder :confounded: maar met 44mm heeft hij dan wel wat, en is geen automaat maar wel iconisch.
Is ergens wel voor een aangename prijs te vinden

2 likes

The Squares zijn helemaal niet lomp.

Wel iconisch.

1 like

Fixed that for you. Een F91W is nog iconisch te noemen. G-shocks? Neuh. Er is geen enkele vorm van 80s nostalgie naar G-shocks.

Dat gaat moeilijk samen lijkt me.

Mss bij TW Steel kijken, wel kwarts.