Welles.
Titanio Marcus Aurelius.
Gigantisch, geen automaat. Quartz.
Nu bij vakantieveiling.nl
Ik ben 2.07 meter, (geen polsen als tractor banden).
Kameraad wel, 2.06 meter.
Die heeft o.a. een Invicta automaat.
Kom je met prijs en omvang weg.
Ik heb zo’n ding gehad, en het gevoel van over elkaar schurende stukken blik aan de bezel, het feit dat sommige van de kronen roesten omdat het geen RVS is en het feit dat de band er uit ziet alsof hij door Bonduelle is geleverd… Tja. Geef mijn portie maar aan fikkie. Zelfs al vind ik de horloges qua wijzerplaat en kastvorm niet altijd lelijk, ze worden in mijn ogen lelijk omdat het een stel ongelofelijke Lada’s zijn.
Liever een Kamasu of Mako voor drie keer de doekoe, wat @ruud aandroeg.
Ging volgens mij niet om wat jij om je pols wilt hebben maar om de vraag naar een wat grotere automatische budget beater, en dan is een Vostok een prima keus. Net als een Lada trouwens.
Lada, oersterk en onverwoestbaar. Maar een beetje euh, basic. Dat dan weer wel.
Casi-oak… een casio mudmaster… vostok gmt, of vostok amphibia…
TW Steel? Dat zijn meestal nogal joekels …
De vraag was wat een passende suggestie is, en na een Vostok gehad te hebben kan ik niet hard genoeg benadrukken dat ik een Vostok geen passende suggestie vind, gebaseerd op kwaliteitsbeleving, en niet op wat ik van Rusland vind.
Dan nog liever een Yugo 4x4. En ook dat vind ik ruk.
Om het zachtjes uit te drukken. Hoe ouder ik word, hoe meer ik tot de conclusie kom dat basic spul kopen negen van de tien keer weggegooid geld is. Als je interesse hebt gaat het altijd weer weg voor iets anders, en als je naar mensen als mijn neef kijkt die fundamenteel eigenlijk niet geïnteresseerd is in horloges, daar eindigt iets basics altijd maar weer met het afvoeren ervan om terug te keren naar z’n Apple Watch, omdat iets basics niet lekker zit, niet mooi is, of niet dat gevoel geeft.
Ergo: Ongeïnteresseerd + basic afwerking = weggegooid geld. En geïnteresseerd + basic afwerking = weggegooid geld.
Kun je je niks anders veroorloven dan basic en heb je een horloge nodig, tja, dan spijt me dat voor je en zou ik een Timex of Citizen quartz pakken. Die zijn allebei beter afgewerkt dan een Casio analoog, in mijn beleving, tenzij je de duurdere Casio’s pakt. Want een goedkope Casio voelt heel erg als een goedkope Casio.
Een horloge van 42-44 mm kan denk ik makkelijk. Enige punt is een automaat van 100 euro. Denk dat je 200 zult moeten rekenen. Een verdubbeling van het budget is eigenlijk schandalig, maar hopelijk bij deze bedragen te doen.
Dit is dan wel quartz, maar met 44mm misschien interessant?
200 euro
Deze is 43mm en ecodrive. 140 euro.
Volgens mij blijft hier, met een polsomvang van 25cm de bandlengte het probleem, niet het horloge.
Een nieuwe horloge met een automatische uurwerk voor die prijs is er nieuw bijna niet - dan komt je bij Seiko 5 en die is te klein.
Probeer dit eens:
Budget moet echt hoger of je komt bij quartz uit.
En zelfs dan is het een laag bedrag.
MDV106-1A Casio duro bespaart hij genoeg om een rubberen band, nato of mn te zoeken/laten maken van de juiste lengte. Top horloge. Ook met verschillende kleurtjes en dergelijke.

Aa ben wat laat.
Vind het wel meevallen. Tuurlijk, het is een horloge van onder de 70 euro. Daar moet je geen wonderen van verwachten. Maar als beater voor de grote pols, helemaal prima.
Beetje doorsparen, maar met 55mm lugtolug wordt dit een mooie match!
Of beetje onderhandelen voor dit mooi alternatief:
€ 150
Deze ophalen en 60 euro in de kas houden voor een mooie opvolger