Help a giant out: budget beater voor XXL-pols

https://www.horlogeforum.nl/t/seiko-turtle-prospex-slate-dial-ref-srpc23k1/470097

Aragon Watches maakt hele dikke apparaten voor een kleine prijs, die ik zelf zeker zou kopen als ik wat grotere polsen had gehad.

1 like

Casio Edifice, 50mm staal die eigenlijk onder de Wet Wapens en Munitie hoort te vallen. Te koop bij de Horloge Gigant, hoe toepasselijk.

2 likes

Had zn broertje ook al gezien inderdaad. Best mooi model, maar natuurlijk wel quartz bij een chrono.

1 like

@Draco_Laco, ik hoop je goed geholpen te kunnen hebben.

(= scroll naar boven voor mijn posting) Fijne avond. :+1:

1 like

Een combat sub van glycine is er in 46mm, die is echt belachelijk groot. Prijs is ook dik 500€ zie ik online, maar dan heb je verder wel wat je zoekt.
orologio-Glycine-GL0258-Combat-Sub-300-mt-ghiera-nera-quadrante-nero-cinturino-nato-nero-e-giallo-a

1 like

De Duro. Dacht ik ook aan. Wel quartz natuurlijk. Maar top beater. En lekker groot.

Hier overigens mooie informatie over waar je op moet letten bij budget Casio’s:

:slight_smile:

Deze man bespreekt exact wat ik bedoel met m’n waarschuwing over een te laag budget.

Ik dacht gelijk aan de koning onder de vierkante G-Shock: de GXW-56BB-1ER of iets goedkopere GX-56BB-1ER. Een mooie gebruikte is zeker online (bijv. via Vinted) te vinden.

Helaas te duur. Anders was dit een goede optie geweest:

5 likes

Ik vind het altijd jammer dat de gemiddelde gebruiker hier schijnbaar weinig verstand heeft van horloges of begrijpend lezen, wat ik hier lees is simpel: ± €100, 44mm and up, liefst mechanisch… ff agiteren, hatsa gettyimages-154954442-612x612

1 like

Denk dat je bij Invicta wel goede kans maakt.

1 like

Tsja, zoals gezegd, ik wil deze wel ruilen voor een Bossche Bol of zoiets. Hij mag hem ophalen, proberen en houden.
45mm, 200m WR, schroefkroon, automaat.

16 likes

Topper!

Zoiets? In de huidige sale binnen budget.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €88,93 61%OFF | SD1970 Steeldive Merk 44Mm Mannen NH35 Duikhorloge Met Keramische Bezel

3 likes

@Aamon, Ad Albert, probeer díe maar 'ns soepel onder je manchet te krijgen.

Degene die dát gelukt, is mogelijkerwijs écht een reuzengestalte, hahhahha. :smiley:

1 like

Werd deze hier al voorgesteld? Op zich ook wel een fors horloge voor slechts 3 x het budget.

Goedkope nato’s van bijv. CNS zijn inderdaad aan de korte kant. De mil-spec nato’s van CWC of Phoenix zijn een stuk langer en zijn ook bedoeld om je horloge over je mouw of duikpak te kunnen dragen. Lijkt mij geschikt voor een dikke pols. Ook makkelijk wisselen voor andere kleuren, stof etc.

Bij die laatsten kan ik dan ook netjes het overtollige stuk dubbelvouwen en wegwerken, bij goedkope korte straps dus net niet en los laten is dan weer een “flappie” dat uitsteekt.

1 like

Dat lukt mij meestal precies niet, erg vervelend is dat dan.

1 like

Ben het met je eens dat een Sumo, dankzij de kast- en lugvorm, echt een ‘wrist-hugger’ is. Maar om mijn nederige pols van 17cm grensde hij toch echt aan (lug)overhang. :sweat_smile: Dus, wat mij betreft toch wel eentje voor de wat meer royaal bemeten pols. :grin: Ik heb 'm ook weer verkocht. :man_shrugging:

1 like